نحوه تنظیم NVR هایک ویژن + آموزش گام به گام

نحوه تنظیم NVR هایک ویژن + آموزش گام به گام

یکی از مراحل راه اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن، تنظیم NVR هایک ویژن است. اگر شما هم می‌خواهید دستگاه NVR خود را تنظیم کنید و نمی‌دانید چگونه باید آن را تنظیم کنید جای نگرانی نیست. ما در این مقاله به طور گام به گام نحوه تنظیم NVR هایک ویژن را برای شما بررسی می‌کنیم. همراه ما باشید.

دستگاه NVR هایک ویژن چیست؟

یکی از تجهیزات مهم در سیستم نظارتی تصویری، دستگاه NVR است. به عبارتی مهم‌ترین بخش سیستم امنیتی دستگاه NVR محسوب می‌شود. وظیفه این دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته است. دستگاه NVR هایک ویژن برای دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه در مقایسه با دستگاه DVR دارای قابلیت پردازش تصویر پیشرفته‌تری است و تمام وظایف DVR را در سیستم مداربسته شبکه انجام می‌دهد. بعضی از دستگاه‌های NVR هایک ویژن قابلیت POE دارند که در این صورت از آن به منظور منبع تغذیه دوربین نیز استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین وظایف دستگاه NVR می‌توان به ضبط تصاویر دوربین‌هایی که به آن متصل‌اند، قابلیت دیدن تصاویر به طور یکپارچه، قابلیت تنظیم تصاویر و ویژگی‌های ضبط تصویر، در صورت POE بودن تغذیه دوربین‌ها و دارای بودن امکانات مربوط به پردازش تصویر اشاره کرد. اما موضوع مهم نحوه تنظیم NVR هایک ویژن است. باید توجه داشته باشید که این دستگاه را به درستی تنظیم کنید. در صورتی که NVR به درستی تنظیم نشود ممکن است رویدادهای مهمی که باید ضبط شود و در NVR ذخیره شود به دلیل تنظیم اشتباه، ضبط نشوند. همچنین آلارم‌های دستگاه NVR به درستی مدیریت نشود و اطلاع‌رسانی درستی برای کاربر صورت نگیرد.

نکات مهم قبل از نصب دستگاه NVR

قبل از اینکه دستگاه NVR را به دوربین وصل کنید  باید به چند نکته توجه داشته باشید:

۱. باید معین کنید به دستگاه NVR هایک ویژن خود می‌خواهید چند دوربین وصل کنید. بعضی از NVRها کم‌تر از آن تعداد دوربینی که پشتیبانی می‌کنند پورت دارند. مثلا یک دستگاه NVR که ۸ دوربین را پشتیبانی می‌کند شاید دارای ۴ درگاه باشد، در این صورت می‌توانید از یک سوئیچ برای وصل کردن دیگر دوربین‌ها به  دستگاه NVR استفاده کنید.

۲. دستگاه NVR برخلاف DVR همه مدل‌ها و برندهای دوربین را پشتیبانی نمی‌کند. به طور معمول دستگاه NVR همه دوربین‌هایی که مشابه برند خود هست را پشتیبانی می‌کند. مثلا دستگاه NVR هایک ویژن دوربین‌های هایک ویژن را پشتیبانی می‌کند.

نحوه تنظیم NVR هایک ویژن + آموزش گام به گام

برای راه اندازی اولیه دستگاه NVR هایک ویژن چیکار کنیم؟

بعد از آن که دستگاه NVR و دوربین تحت شبکه خود را به هم متصل کردید نوبت به انجام تنظیمات اولیه می‌رسد. برای اینکه کار راحت‌تر باشد بهتر است با اتصال مانیتور و ماوس به دستگاه NVR تنظیمات اولیه را انجام دهید و برای تنظیمات اضافی از لپتاپ خود استفاده کنید. در قسمت جلویی NVR پورت USB وجود دارد که به کمک آن می‌توانید ماوس را به دستگاه متصل کنید. بعد از متصل کردن ماوس و مانیتور حالا باید دستگاه را روشن کنید. اولین چیزی که در صفحه ظاهر می‌شود لوگوی هایک ویژن است وقتی این لوگو را در صفحه دیدید یعنی دستگاه NVR بوت شده است. بعد از آن در صفحه بعد باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه Apply را بزنید. در مرحله بعد باید رمز عبور دلخواه خود را ایجاد کنید و ok را بزنید. برای امنیت دستگاه NVR می‌توانید از یک الگوی قفل استفاده کنید.

چگونه ویزارد دستگاه NVR هایک ویژن را تنظیم کنیم؟

بعد از راه اندازی اولیه دستگاه NVR هایک ویژن می‌توانید wisard دستگاه را تنظیم کنید. برای تنظیم ویزار دستگاه NVR هایک ویژن باید مراحل زیر را بروید:

در ابتدا باید منطقه زمانی را پیکربندی کنید و سپس کلیک کنید. سپس باید کارت رابط شبکه با IP صحیح را پیکربندی کنید. باید IP‌ای که در محدوده شبکه محلی شما است را انتخاب کنید. برای مثال، اگر کامپیوتر شما دارای آی‌پی 192.168.1.1 است. برای دستگاه NVR، می توانید آی‌پی  192.168.1.x را  انتخاب کنید. متغیر X را با عدد ۲ تا ۲۵۴ جایگزین کنید تا بیابید کدام IP در شبکه، هیچ دستگاه دیگری از آن استفاده نکرده است. در قسمت بعد باید بررسی کنید که هارد دیسک درست نصب شده و سالم است.

در این مرحله شما می‌توانید دوربین‌های تحت شبکه که در شبکه شما در دسترس هستند را مشاهده کنید، زیرا دستگاه NVR با اسکن کردن آن‌ها را پیدا می‌کند.

آموزش گام به گام تنظیم NVR هایک ویژن

تا اینجای مطلبِ تنظیم NVR هایک ویژن با نحوه راه اندازی اولیه دستگاه هایک ویژن آشنا شدید در این قسمت آموزش گام به گام تنظیم NVR هایک ویژن را برای شما آورده‌ایم. این مراحل به شرح زیر است:

مرحله اول: نصب هارد دیسک

در مرحله اول باید هارد دیسک را درون دستگاه ان وی آر نصب کنید. همچنین کابل برق و کابل ساتا داخل دستگاه را به هارد دیسک وصل کنید.

مرحله دوم: فعال سازی دستگاه NVR هایک ویژن

بعد از روشن کردن دستگاه، برای فعال سازی آن باید به منوی NVR رفته و یک رمز عبور جدید برای دستگاه تنظیم کنید. بعد از تنظیم پسورد دستگاه NVR هایک ویژن فعال می‌شود‌.

مرحله سوم: فایل GUID

بعد از آن که دستگاه را فعال کردید، وقتی می‌خواهید برای اولین بار به منوی دستگاه وارد شوید با پیام فایل GUID از NVR مواجه می‌شوید. این فایل را می‌توانید روی هارد ذخیره کنید و در صورتی که رمز عبور دستگاه را فراموش کردید به کمک این فایل می‌توانید رمز عبور را ریست کنید.

مرحله چهارم: تنظیمات عمومی NVR هایک ویژن

در این مرحله می‌توانید تاریخ، زمان، مقعیت جغرافیایی، شبکه، تعیین سطح دسترسی، سیستم ذخیره تصاویر، نظارت بر عملکرد و ‌‌… تنظیم کنید.

مرحله پنجم: تنظیمات هارد دیسک

در این مرحله باید هارد دیسکی که در مرحله اول در NVR نصب کردید تنظیم می‌کنید و می‌توانید تنظیم NVR هایک ویژن را انجام دهید.

مرحله ششم: دوربین هایک ویژن را به دستگاه اضافه کنید.

در این مرحله از این تنظیمات باید دوربین مداربسته را در دستگاه NVR اضافه کنید. برای انجام این کار باید نام کاربری و پسورد دوربین‌های مداربسته را درست وارد کنید.

مرحله هفتم: تنظیم ضبط دوربین هایک ویژن

اما می‌رسیم به مرحله مهم از تنظیم NVR هایک ویژن که مربوط به ضبط تصاویر است. در این مرحله نوع ضبط تصاویر یعنی ضبط زمانبندی، ضبط با حرکت، ضبط دستی، ضبط با آلارم و ..  تنظیم می‌شود.

با تنظیم درست بخش‌های مختلف دستگاه NVR هایک ویژن و رعایت اصول مهم در این تنظیمات می‌توانید به بهترین نحو از ویژگی‌های دستگاه NVR هایک ویژن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل نحوه تنظیم NVR هایک ویژن را مورد بررسی قرار دادیم. با خواندن این مطلب به طور گام به گام می‌توانید دستگاه NVR هایک ویژن خود را تنظیم کنید. همان طور که خواندید درست تنظیم کردن دستگاه nvr هایک ویژن بسیار اهمیت دارد و اگر تنظیمات اشتباهی انجام دهید ممکن است آن عملکردی که از دستگاه انتظار داشته‌اید برآورده نشود و رخ‌دادهای مهم به خوبی ضبط نشوند.

ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد و به راحتی بتوانید دستگاه NVR خود را تنظیم کنید. در صورتی که هر گونه سوال در مورد تنظیم NVR هایک ویژن داشتید می‌توانید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید. شما تا به حال این تنظیمات را انجام داده‌اید؟ در کدام قسمت دچار مشکل شدید؟

منبع: https://helpdesk.spycameracctv.com/support/solutions/articles/43000531842-how-to-set-up-a-hikvision-nvr-system

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial