چرا ارتباط با روتر لینکسیس به ‌طور پیوسته قطع می‌شود؟

چرا ارتباط با روتر لینکسیس به ‌طور پیوسته قطع می‌شود؟

زمانی‌که روتر لینکسیس مستقر در خانه یا محل کار به‌طور مرتب قطع می‌شود چه کاری انجام می‌دهید؟ فکر می‌کنید که خراب شده و باید آن‌را با نمونه دیگری جایگزین کنید. اگر به فکر انجام این‌کار هستید پیشنهاد می‌کنم ابتدا این مطلب کوتاه را مطالعه کنید، زیرا در اغلب موارد مشکلات روتر سخت‌افزاری نیستند و به سادگی حل می‌شوند.

زمانی‌که درباره قطعی‌های مکرر روترهای لینکسیس صحبت می‌کنیم، به‌طور معمول ریشه اصلی اغلب مشکلات در موارد زیر خلاصه می‌شود.

  • مشکلات شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی

  • ارتباط بد شبکه

  • مشکلات کارت شبکه

  • مشکلات میان‌افزار روتر

چرا ارتباط روترلینکسیس قطع می‌شود :

مشکلات ISP

قبلا از آن‌‌که به سراغ مشکلات مختلف برویم، ابتدا باید اطمینان حاصل کنیم که قطعی‌های مکرر ارتباطی با شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی ندارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم ابتدا کامپیوتر را به شکل مستقیم (با استفاده از کابل شبکه) به روتر لینکسیس متصل کنید و سعی کنید به اینترنت متصل شوید. اگر مشکل همچنان پا بر جا است، مشکل ممکن است از ISP باشد. در این حالت باید با شرکت ارائه‌دهنده سرویس تماس برقرار کنید.

چرا ارتباط با روتر لینکسیس به‌طور پیوسته قطع می‌شود؟

مشکلات کارت شبکه یا درایور کارت

برخی مواقع تنها یک دستگاه خاص همچون کامپیوتر با روتر لینکسیس مشکل داشته و به‌طور دائم قطع می‌شود. علت بروز این مشکل تنها آداپتور شبکه است. در این مرحله، پیشنهاد می‌کنم درایور شبکه را روی کامپیوتر پاک کرده و دومرتبه نصب کنید. برای حذف درایور مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پنجره Run را با فشار کلیدهای Windows + R باز کنید.

  • فرمان Devmgmt.msc را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

  • پنجره آداپتور شبکه را باز کرده، روی درایور بی‌سیم کلیک راست کرده و گزینه uninstall را انتخاب کنید.

  • مطمئن شوید که تمامی فایل‌های درایور پاک شده‌اند.

پس از پاک شدن فایل‌ها، کامپیوتر را راه‌اندازی کنید تا به‌طور خودکار کارت شبکه را شناسایی کرده و درایور مربوطه را نصب کند.

مشکل مربوط به یک اتصال بد

یکی دیگر از علل بروز قطعی‌های مکرر روترهای لینکسیس به دلیل وجود یک شبکه یا ارتباط ضعیف است. پیشنهاد می‌کنم ابتدا قدرت سیگنال شبکه بی‌سیم را بررسی کنید. همچنین سعی کنید کانال و نوع رمزگذاری بی‌سیم را تغییر داده و به کانال 9 سوییچ کرده و از جدیدترین حالت‌های رمزگذاری استفاده کنید.

به‌روزرسانی میان‌افزار

زمانی که از روترهای بی‌سیم قدیمی لینکسیس استفاده می‌کنید ممکن است با قطعی‌های مکرر روبرو شوید که یکی از علل آن قدیمی بودن میان‌افزار دستگاه است. بنابراین بهتر است میان‌افزار روتر لینکسیس را بررسی کنید.

چرا ارتباط روترلینکسیس قطع می‌شود
ریست کردن روتر بی‌سیم

راهکار فوق آخرین شانس شما برای حل مشکل قطعی‌های مکرر است. اگر هنوز با روتر لینکسیس مشکل دارید، بهتر است آن‌را ریست کنید. بخش عمده‌ای از مشکلات روتر پس از یک ریست برطرف می‌شوند، زیرا حافظه داخلی روتر آزاد می‌شود.

مطالب دیگر :

نحوه راه‌اندازی روتر بی‌سیم لینکسیس چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial