طرح ویژه داهوا برای اجرای شهر هوشمند

طرح ویژه داهوا برای اجرای شهر هوشمند

بیش از 300 دوربین نظارت تصویری داهوا در مرکز شهر لینکلن نصب شده اند و قسمت های مختلف شهر توسط تجهیزات داهوا نمایش داده می شود .شرکت داهوا برای مدیریت شهر هوشمند برنامه و طرح ویژه ای دارد .

چالش ها

سیستم مدار بسته آنالوگ قدیمی شهر ، مربوط به بیش از 20 سال پیش بودو هزینه تعمیر و نگهداری بالای آن برای مسئولان کلافه کننده بود از این رو آنها تصمیم گرفتنداز دوربین های HD داهوا به جای دوربین های آنالوگ قدیمی استفاده کنند .با این کار آنها دیگر نیاز به کابل کشی برای سیستم دوربین مدار بسته خود ندارندو همچنین در مصرف انرژی به میزان قابل توجهی صرفه جویی انجام دادند .آنها تصاویر را با استفاده از رادیو های بی سیم تصاویر را به مرکز کنترل ارسال می کنند .

راه حل

طراحی وایرلس سیستم که بر اساس الگوریتم های مدرن رمز گذاری شده ،کاهش هزینه نگهداری سیستم ، سهولت نصب و راه اندازی ، حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری سیستم ،تجزیه و تحلیل هوشمند ، انتقال و مدیریت تصویر از راه دور و ضبط روی حافظه SD Card رامی توان از مهمترین دلایل انتخاب سیستم مدار بسته داهوا عنوان کرد .ارائه تجهیزات دارای توان مصرفی پایین ، یکپارچه سازی سیستم های مدار بسته سخت افزاری و نرم افزاری و بسیاری از موارد دیگر در این طرح دیده شده است . یک تیم قدرتمند از مشاوران برای طراحی زیر ساخت های لازم جهت انتقال تصویر و شبکه های بی سیم به مسئولان شهر کمک می کنند .

نصب سیستم دوربین مدار بسته IP به عنوان بخشی از استراتژی شهر هوشمند لینکلن در سال 2020 در نظر گرفته شده است آنها به دنبال استفاده از تکنولوژی ها و فناوریهای روز دنیا برای بهبود کیفیت شهروندان خود هستند . یکی از این فناوریها ارائه اینترنت Wi – Fi رایگان است. یکی از فواید قابلیت وای فای رایگان در سطح شهر این است که می توان تصاویر دوربین داهوا ( Dahua ) را بصورت همزمان بر روی این بستر ارسال کرد .

در شهر هوشمند لینکلن ، دوربین ثابت و متحرک داهوا بر روی شبکه داپلکس 1GB قرار گرفته اند . مدل های مختلفی از دوربین های داهوا در این پروژه استفاده شده اند. نوع نخست از سری Dahua pro است ، در این سری ، تصاویر با کیفیت بالا و پهنای باند کم (فشرده سازی H.265 ) و توان تصویر برداری در نور بسیار کم به مسئولان شهر کمک می کنند. دوربین های بولت سری Ultra ، با زوم اپتیکال بالا ، برد IR دید در شب 50 متری و پشتیبانی از الگوریتم های هوشمند شمارش افراد و نقشه گرمایی تحرک افراد نیز در این راه حل به مشتریان کمک می کند .

در سیستم جدید فضاهای مورد نظر توسط دوربین های داهوا و از چند زاویه مختلف پوشش داده می شود به گونه ای که هر منطقه مجموعه توسط بیش از 20 مگا پیکسل تصویر دوربین داهوا تصویر برداری می شود ، این کیفیت را با وضوح 400 هزار پیکسل دوربین آنالوگ قدیمی مقایسه کنید . در این پروژه دوربین های مجهز به آنالیز تصویر ، دوربین تشخیص چهره ، دوربین پلاک خوان ( ANPR Camera ) ، نقشه حرارتی ( Heat Map ) ، شمارش افراد ، تشخیص تجمع و تشخیص صدای ناهنجار و بسیاری از دوربین های دیگر استفاده شده است . با استفاده از امکان تشخیص چهره داهوا مسئولان شهر می توانند برای جستجوی افرادی که گم شده اند ( کودکان یا افراد سالمند ) استفاده کنند .

کیفیت تصاویر در سیستم جدید مدار بسته داهوا باعث شده تا بتوان از تصاویر این دوربین ها برای استفاده در مراجع قضایی استفاده کرد ( قدرت تطبیق چهره دقیق افراد بیش از 60% در سیستم جدید است ،این مقدار در سیستم قبلی حدود 5% بود ) برای تغذیه دوربین های داهوا از سوئیچ های Dahua POE استفاده شده استاین سوئیچ ها در لایه دو کار می کنند و تصاویر دوربین های داهوا را به نحو مطلوب از بستر شبکه منتقل می کنند .ویدیو وال داهوا در مرکز کنترل شهر لینکلن تمامی تصاویر را برای مسئولان امنیتی شهر نمایش می دهد .ویدیو وال از 10 مانیتور 49 اینچ 4K داهوا تشکیل شده است که قادر است تصاویر را با وضوح فوق العاده نمایش دهد .

داهوا در این پروژه با شرکت های مختلفی اقدام به اجرای شهر هوشمند لینکلن کرده است ،یکی از این شرکت ها شرکت ویدی کم ( Videcom Security ) است که در زمینه پیکر بندی محصولات نظارت تصویریفعالیت می کند . بیل مید مدیر عامل Videcom در این زمینه گفت : ما عمدتا در پروژه های مختلف با داهوا کار می کنیم،تنظیم و پیکر بندی محصولات داهوا در عین کارایی بسیار ساده بوده و از هینه مقرون به صرفه ای برخوردار است .قابلیت اعتماد محصولات داهوا باعث شده تا ما پس از نصب محصولات مدار بسته داهوا با مشکلات بسیار کمی مواجه باشیم.

فواید

شرکت داهوا به عنوان ارائه دهنده راه حل های پیشرو در حوزه نظارت تصویری با سبد کالای متنوع خود به مسئولان شهر لینکلن امکان می دهد تا مناسب ترین دوربین را طبق نیاز و بودجه خود انتخاب کنند . در این پروژه شرکت های دیگری در حوزه ی شبکه بی سیم و رادیو های متنوع با توجه به ظرفیت شهرلینکلن در کنار داهوا حضور داشتند . تمامی این موارد کمک کرد تا مسئولان امنیتی شهر لینکلن یک سامانه شهر هوشمند با کیفیت را در اختیار داشته باشند .اپراتور ها در مرکزکنترل تصاویر شهر لینکلن ، تصاویر دوربین های 4 و 6 مگا پیکسل داهوا را که بصورت H.265 ضبط شده اند بصورت زنده و بدون تاخیر در اختیار دارند و می توانندهر مورد مشکوکی را تحت نظر خود داشته باشند .

مارتین برن مدیر بخش دوربین مدار بسته شورای شهر لینکلن در این زمینه گفت : ” مسئولان امنیتی و پلیس شهر با سیستم مدار بسته داهوا بسیار خوشحال هستند . تمامی نیاز های امنیتی آنها به نحو مطلوب توسط سیستم مدار بسته داهوا انجام می شود ، مارتین اضافه کرد که به لطف استفاده از سیستم مدار بسته داهوا ما توانسته ایم اطلاعات حیاتی مفیدی از میزان تردد افراد یا خودرو ها در قسمت های مختلف و مبادی ورودی شهر داشته باشیم . پیش از این ما هیچ ذهنیتی در خصوص دریافت اطلاعات با اهمیت مانند تشخیص چهره افراد ، شماره پلاک خودرو ها ، تعداد تردد ها و مواردی شبیه به این نداشتیم و از زمانی که داهوا را به عنوان شریک تجاری خود در شهر لینکلن انتخاب کرده ایم ، توانسته ای مجموعه ای ارزشمند از اطلاعات را جمع آوری کنیم .

 
منبع : سکوریتی ورلد مارکت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial