لگراند

 

برند لگراند، از دیروز تا امروز 

در سال 1904، هنگامی که فردریک لگراند شرکت لگراند را خرید و نام خودش را روی شرکت گذاشت، شاید هرگز فکر نمی‌کرد امروز بعد از گذشت بیش از صدسال محصولات شرکتی به نام لگراند در سرتاسر دنیا این‌قدر طرفدار داشته باشد. در این مقاله به موضوع برند لگراند از دیروز تا امروز می‌پردازیم. همچنین تعدادی از محصولات این شرکت را معرفی می‌کنیم. تا سال 1949، شرکت عملاً وارد تولید تجهیزات برق نشد، اما با به وجود آمدن جرقه‌های یک آتش‌سوزی در کارخانه لگراند، جرقه‌های تولید محصولات الکتریکی نیز در ذهن لگراند به وجود آمد. در سال 1968، لوگوی شرکت لگراند متولد شد. این لوگو از دو حرف L تشکیل‌شده که شبیه یک جعبه‌فیوز است. در حقیقت این لوگو یک سوئیچ با ورودی و خروجی را نشان می‌دهد. در حقیقت معنا و تاریخ لوگوی لگراند از یک علامت نمادین و یک کلمه تشکیل‌شده است. ترکیبی از سیاه و قرمز که شکلی کلاسیک و شیک به آن داده است. رنگ قرمز نشان از سرزندگی و انرژی و گرما است. بعلاوه وجود قاب مشکی‌رنگ کنار آن با رنگ سفید داخلش، نشانی مینیمالیستی از شرکتی بسیار وسیع است. لوگوی لگراند می‌تواند به لحاظ بصری، بیانگر حرفه‌ای بودن این شرکت باشد. این لوگوی ساده و چشم‌نواز، در سراسر جهان قابل‌تشخیص است و این حس ثبات و کیفیت محصول را برای خریدار ایجاد می‌کند.

legrand

این شرکت فرانسوی، پیشرو در تولید محصولات الکتریکی، راه‌حل‌هایی برای شبکه‌های برق و اطلاعات ابداع کرده است. پوشش دهی این سیستم شبکه‌ای به‌صورت یکپارچه اجرا می‌شود. این شرکت 19 درصد از بازار جهانی نصب و راه‌اندازی تجهیزات الکتریکی و 15 درصد از بازار کابل را در اختیار دارد. گروه لگراند 130 هزار محصول در کارخانه‌های مختلف خود تولید می‌کند. بیش از 4 هزار ثبت اختراع دارد. این شرکت بیش از 33 هزار کارمند دارد. دفاتر این شرکت در بیش از 60 کشور جهان ازجمله فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا، روسیه، چین، استرالیا و… است. جالب است بدانید که مثلاً در روسیه شرکت لگراند تنها تولیدکننده ایست که طیف کاملی از تجهیزات الکتریکی ارائه می‌دهد و می‌توان گفت حتی در چنین کشوری رقیبی ندارد. سوکت ها و سوئیچ های این شرکت برای توزیع و مدیریت سیستم برق زبانزد هستند. از ویژگی‌های آن می‌توان به نصب آسان، کاربرد راحت، طراحی شیک و همه‌کاره آن نام برد. تمام محصولات این شرکت گواهینامه‌های کیفیت بین‌المللی را دارا هستند.

معرفی محصولات لگراند:

محصولات این شرکت به 7 دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • سیستم‌های شبکه و ساختمانی که به دو دسته تجهیزات روشنایی و تجهیزات شبکه تقسیم می‌شود.
  • تجهیزات سیم‌کشی، شامل انواع کلید اتوماتیک و معمولی، پریز، دیمر، سوکت های تلفن و تلویزیون، اسپیکرها و زنگ ساختمان و کلید و پریزهای صنعتی است.
  • سیستم‌های خانگی، وسایلی مانند ارائه وسایل کنترل روشنایی، کنترل دما، سیستم‌های امنیت خانگی، انواع آیفون‌های پیشرفته؛ درب‌های اتوماتیک، سیستم ورود و خروج و سیستم‌های صوتی یکپارچه خانگی.
  • تجهیزات حفاظتی، انواع فیوز، قطع کننده‌ها، انواع سوکت ها و کلیدهای متحرک صنعتی، محفظه‌های برق، رله‌ها و کنتاکت ها و… .
  • مدیریت کابل‌کشی، انواع سیستم‌ها و تجهیزات کابل‌کشی سطحی و زیرسطحی، سیستم‌های توزیع نیروی زیرسطحی، تجهیزات و اتصالات سیم‌کشی دیواری، ستون‌ها، سوکت ها و چند راهه‌ها و سوئیچ رومیزی که برخی حتی شامل اکسس پوینت وای فای هم هستند.
  • سیستم‌های برق اضطراری و ثابت، سیستم‌های UCS شرکت لگراند به‌صورت ماژولار طراحی‌شده‌اند. این سیستم‌ها امنیت و قابلیت اطمینان بالایی دارند. توان این UCS ها می‌تواند از 10 کیلوولت آمپر تا 800 کیلوولت آمپر باشد.
  • تجهیزات اتصال، این تجهیزات شامل لوله‌های انتقال کابل، جعبه‌های تقسیم 4 راهه، 3 راهه، 2 راهه، انواع زاویه اتصال، کوپل کننده (تزویج کننده) و … شامل می‌شود.

کابل شبکه لگراند:

این نوع کابل برای انتقال هر نوع داده‌ای استفاده می‌شود. این کابل اولین بار در سال 1881 توسط الکساندر گراهام بل اختراع شد و تا همین اواخر فقط برای خطوط تلفن از آن استفاده می‌کردند. با توسعه وسایل ارتباطی الکترونیکی، این سیم به رایج‌ترین نوع کابل برای انتقال هر نوع داده‌ای تبدیل شد. به دلیل انعطاف‌پذیری و از طرفی سهولت استفاده از آن، این نوع کابل در بسیاری از خطوط جایگزین کابل کواکسیال می‌شود. با این کابل می‌توانید داده‌ها را با سرعتی حدود 1 گیگابایت بر ثانیه منتقل کنید. جالب است بدانید که در صورت آسیب یکی از سیم‌ها فقط یک کانال خراب می‌شود و مابقی سیم‌ها می‌توانند عملکرد آن‌یک سیم را جبران نمایند.

لگراند
لیست قیمت لگراند

یک کابل چندهسته‌ای شامل 4 جفت سیم به هم تابیده است. هادی‌های جداگانه در یک کابل بارنگ‌های مختلف مشخص‌شده‌اند. معمولاً در یک جفت، یک سیم سفید و دیگری رنگی است. رنگ‌های متداول برای کدگذاری، رنگ نارنجی، آبی، سبز و قهوه‌ای است. گاهی اوقات، برای راحتی بیشتر، سیم سفید با نوار همرنگ سیم جفت خود مشخص می‌شود. کابل زوج سیم‌های به هم تنیده می‌تواند با محافظ یا بدون محافظ باشد. کابل بدون محافظ (UTP) در ظاهر شبیه سیم برق معمولی است اما کابل محافظ دار برای کاهش اثر نویز استفاده می‌شود.

پچ پنل لگراند:

پچ پنل برای سازمان‌دهی کابل‌کشی استفاده می‌شود. این یک تجهیزات مخابراتی پسیو(passive)  است  پچ پنلها ازنظر تعداد پورت‌ها و عملکرد متفاوت است. یکی از رایج‌ترین آن‌ها پچ پنل ررده 5 cat 5e  ست. هرچه رده محصول بالاتر باشد کارکرد بهتر و پورت‌های بیشتری دارد. قیمت این محصول بستگی به رده محصول و تعداد پورت‌ها دارد. این محصول در سه رده 5،6 و 7 وارد بازار شده است.بعلاوه پچ پنل های فیبر نوری و پچ پنل تلفن نیز دیگر محصولات مشابه هستند.پچ پنل تلفنی قطعه‌ای مستطیل شکل است که روی آن به تعداد مشخصی پورت وجود دارد.

در هنگام کابل‌کشی تمام کابل‌هایی که به سوکت ها متصل هستند را در یک نقطه که مرکز قرارگیری می‌باشد؛ جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را وارد پچ پنل کرده و شماره‌گذاری می‌کنند تا در صورت لزوم هر سوکتی را که می‌خواهند با یک کابل کوچک تلفن متصل کنند. پچ پنل تلفن (همچنین به‌عنوان کراس پنل نیز شناخته می‌شود) یک دستگاه مخابراتی پسیو است که برای تعویض خطوط تلفن طراحی‌شده است. در قسمت عقب یک میدان سوئیچینگ وجود دارد که کابل‌ها روی آن سیم‌کشی شده‌اند. به‌طورمعمول، پچ پنل های تلفن دارای یک کابل شبکه چهار زوج سیمی هستند. پچ پنل تلفن در جعبه‌های 19 اینچی نصب‌شده است. برخی از مدل‌ها را می‌توان روی دیوار نصب کرد.

به‌منظور سازمان‌دهی کابل‌های مناسب، توصیه می‌شود یک کابل سازمان دهنده را نیز نصب کنید.. در پچ پنل تلفن 50 پورت، تراکم اتصالات در قسمت جلویی پنل دو برابر شده است. نصب سوکت ها در دو ردیف 25 پورتی است.

پچ پنل فیبر نوری، جز تجهیزات و امکانات مدیریت کابل است. این مجموعه شامل یک سری از نقاط اتصال تجهیزات الکترونیکی و به‌طور عمده اتصالات پچکورد های فیبر نوری می‌باشد. پچ پنل اجازه می‌دهد تا با درآوردن و جازدن پچکورد یا تغییر مدار سیگنال انتخابی و بدون استفاده از تجهیزات تقسیم برق گران‌قیمت اختصاصی، کابل‌های مدار به‌راحتی و به‌سادگی مرتب‌شده و آرایش منظمی پیدا کنند.

پچ کورد لگراند:

به مجموعه کابل برق و سوکت می‌گویند که اجزای شبکه را به هم متصل می‌کند. بر اساس نوع سوکت و کابل به رده‌های متفاوتی تقسیم می‌شود و قیمت‌های متفاوت دارد. تفاوت اصلی بین یک پچ کورد و یک کابل معمولی برای نصب داخلی شبکه‌ها، استفاده از هادی‌های رشته‌ای به‌جای سیم‌های محکم است. همه پچ کوردها را می‌توان به دو گروه بزرگ از پچ کوردهای مسی و پچ کوردهای نوری تقسیم کرد.

پچ کوردهای مسی به سه دسته پچ کورد تلفن، پچ کورد کامپیوتر و پچ کورد محافظ تقسیم می‌شوند. پچ کوردهای نوری نیز به پچ کوردهای ST, LC, SC تقسیم می‌شوند.

لگراند
لگراند

کیستون لگراند:

کیستون برای ارتباط کابل با شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. کیستون توسط سوکت سر کابل یا پچ کورد به شبکه و از طرف دیگر به یک پورت مادگی متصل می‌شود. کیستون فقط محدود به تلفن نیست و کاربردهای دیگری نیز دارد.

ترانکینگ لگراند:

ترانکینگ یا ترانه به محفظه های نگه داری انواع سیم می گویند. سیم های نامرتب و زیاد در یک مجموعه چهره زیبایی ندارد. ترانکینگ با قراردادن این مجموعه سیم‌ها در محفظه تک یا چند لاین، چهره زیبایی به سازمان یا شرکت می‌دهد. ارزان‌ترین نوع آن نوع PVC است. این ترانک ها در سایزها و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. گاهی رنگ رویه این ترانکینگ ها با پارکت هماهنگ می‌شود.

این ترانک ها در برابر آب و آتش‌سوزی مقاوم‌اند. در این ترانک های می‌شود هم‌زمان از سیم‌های تلفن، برق، شبکه‌های کامپیوتری و… استفاده کرد. ترانکینگ سه نوع متفاوت دارد:

ترانکینگ دیواری که در پایین دیوار نصب می‌شود.

ترانکینگ زمینی، این ترانک ها در زمین نصب می‌شوند به عبارتی زیر کف کاذب قرار دارند. البته نوعی از آن لایه بتونی رویش قرار می‌گیرد.

ترانکینگ ستونی، ترانکینگ لگراند دارای دو نوع ستون ثابت و متحرک در ارتفاع مختلف می‌باشد این ستون‌ها امکان داشتن کانکشن های مختلف کابل شبکه لگراند، تلفن و برق را در محیط‌هایی که در آنجا عدم دسترسی می‌باشد؛ فراهم می‌کند. این ستون‌ها با داشتن یک پروفیل آلومینیومی چهارجهته به‌صورت مجزا، کابل‌کشی راحت‌تر و بدون مشکل (بدون وجود نویز) را برای استفاده‌کننده فراهم می‌کند. همچنین با استفاده از فریم‌های قابل‌نصب بر روی بدنه آن دسترسی به انواع کانکشن ها امکان‌پذیر می‌باشد.

ممکن است با خود فکر کنید که از داکت هم می‌توانید به‌جای ترانکینگ استفاده کنید؟ واقعیت این است که ترانکینگ ها امکان نصب پریز برق، تلفن و کلیدهای مخصوص یا پریز شبکه را دارند، اما داکت چنین امکانی ندارد.

لگراند

پریز لگراند:

چند نوع پریز در شرکت لگراند تولید می‌شود:

  • پریز تلفن
  • پریز یو اس بی
  • پریز برق
  • پریز آنتن
  • پریز تلفن چندمنظوره
  • انواع پریز روکار، توکار، سه فاز و پریزهای تک و چند پل

محصولات لگراند

توتال شبکه نمایندگی لگراند را دارا می باشد.

برای مشاهده و اطلاع از قیمت‌ها و خرید محصولات لگراند به توتال شبکه، نماینده رسمی این محصولات مراجعه نمایید.