نصب هارد روی DVR دوربین مداربسته + تعداد آن

هارد روی DVR دوربین مداربسته

مهم‌ترین عامل نصب یک سیستم دوربین مداربسته، برگزیدن نقاط مناسبی برای دوربین و دستگاه DVR است که بدین ترتیب از خطرات احتمالی جلوگیری کند و همچنین تلفات در خط را کاهش دهد و علاوه براین موارد روی کیفیت فیلم نیز اثرگذار باشد. اولین کاری که باید بعد از نصب دوربین‌های مداربسته انجام دهید این است که نصب هارد روی دستگاه DVR را به شکل صحیحی راه اندازی نمایید تا بتوانید تصاویر ویدیویی خود را مشاهده کنید. باید بدانید که دستگاه DVR یا NVR درواقع تصاویر دوربین‌های مداربسته را روی هارد دیسک استفاده می‌کند.

قابل ذکر است که نصب DVR برای انجام کارهایی مانند ضبط و… یک کار سریع است که فقط چند دقیقه طول می‌کشد، البته اگر شما دوربین‌های خود را از قبل نصب و راه اندازی کرده و به DVR نیز متصل نموده باشید. ما در این مقاله می‌خواهیم درباره چگونگی راه اندازی دستگاه DVR و چگونگی نصب هارد در دستگاه DVR صحبت کنیم تا شما با استفاده از این محتوا بتوانید سیستم کنترلی و نظارتی خود را هرچه سریع‌تر نصب کنید. برای انجام این کار با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نکات مهم برای نصب هارد روی دستگاه DVR

باید بدانید که هارد اکسترنال در DVR یا NVR به طورمعمول فاقد هرگونه کارایی است و مشابه هاردهای مورد استفاده در کامپیوترها هستند. اغلب اوقات برای اتصال و ارتباط داده‌ها در هارد دیسک از کابل ساتا (SATA) استفاده می‌کنند؛ بنابراین حتما شما هم به این موضوع توجه کنید و هارد دیسک خود را به‌گونه ای انتخاب کنید که دارای کانکتور ساتا باشد. همچنین اگر از هاردهای قدیمی استفاده می‌کنید باید مبدل‌های مرتبط با آن را به خروجی ساتا تبدیل کنید و بعد از آن مورد استفاده قرار دهید. یک نکته مهم دیگر که باید به آن دقت کنید این است که معمولا DVR تعداد ثابت و مشخصی از هارد با توجه به ظرفیت هاردها را پشتیبانی می‌کنند و درواقع چیزی که مهم است میزان هارد قابل پشتیبانی دستگاه DVR است. حتما هنگام خرید هارد برای DVR میزان ظرفیت دستگاه ذخیره ساز را مدنظر قرار دهید تا اگر هاردی را خریدید به وسیله دستگاه قابل پشتیبانی باشد.

نصب هارد روی دستگاه DVR

قبل از اینکه دستگاه DVR را برای شروع ضبط ویدیو با دوربین‌هایتان نصب کنید، باید هارد دیسک (HDD) را نصب نمایید.

نکات مهم برای نصب هارد روی دستگاه DVR

انجام این کار بسیار راحت و آسان است و مهارت خاصی را نیاز ندارد. برای انجام این کار کافی است که دستگاه رکوردر خود را باز کنید تا بتوانید HDD را به‌صورت دستی نصب کنید. همچنین شما باید از هارد درایو دوربین مداربسته استفاده کنید که مخصوص برای کار با ویدیو رکوردرها طراحی شده است.

بررسی اتصالات DVR

بعد از نصب HDD باید تمام دوربین‌های آنالوگ یا HD خود را مثل تصویر زیر به DVR وصل کنید و اطمینان پیدا کنید که از تمامی کابل‌ها و کانکتورهای کواکسیال به‌خوبی استفاده کرده‌اید و همچنین دستگاه DVR با خروجی HDMI یا VGA به مانیتور متصل شده است.

بررسی اتصالات DVR

اگر تصویر بالا را مشاهده کنید متوجه می‌شوید که از کابل HDMI استفاده شده است ولی شما می‌توانید از مانیتور VGA هم استفاده کنید ولی این مورد اصلا توصیه نمی‌شود. علاوه براین شما باید مطمئن باشید که DVR شما خوب کار کند؛ برای اینکه عمل نصب هارد روی دستگاه DVR به خوبی انجام شود باید این مراحل را طی کنید.

تنظیم DVR

پس از اینکه HDD را نصب کردید و کابل‌ها را نیز متصل نمودید، باید DVR خود را نیز تنظیم کنید. برای راه اندازی DVR باید تمام تنظیمات را خودتان یا شخص باتجربه‌ای با استفاده از موس انجام داده شود. شمابه وسیله موس می‌توانید منویی که در صفحه مانیتور وجود دارد را کنترل کنید ولی قبل از آن اطمینان پیدا کنید که USB ماوس متصل باشد.

پس از انجام مراحل بالا باید مطمئن شوید که HDD به شکل صحیحی نصب شده است.

سپس شما باید روی دکمه سمت راست ماوس روی صفحه کلیک کرده و بعد از آن منو را انتخاب کنید و روی دکمه HDD کلیک کنید تا پیکربندی هارد دیسک درایو برای شما باز شود.

تنظیم DVR

توجه داشته باشید که HDD باید در منو ظاهر شود و شما باید آن را قالب بندی کنید تا اطمینان پیدا کنید که همه چیز برای ضبط ویدیو آماده است. سپس باید چک باکس را انتخاب کرده و بر روی Init کلیک کنید.

تنظیم DVR

سپس روی صفحه پیامی نمایش داده می‌شود و شما را آگاه می‌کند که تمام داده‌ها از HDD پاک می‌شوند. برای ادامه کار هم روی OK کلیک کنید. باید بدانید که DVR HDD را فرمت کرده و برای ضبط آماده می‌شود.

مراحل نصب هارد روی DVR هایک ویژن

پس از اینکه DVR را تهیه کردید، باید به فرآیند نصب هارد روی دستگاه DVR بپردازید. برای اینکه هارد مناسبی برای دوربین‌های مداربسته تهیه نمایید، باید هارد شما از برند معتبری باشد تا در آینده دچار مشکل نشوید. قابل ذکر است که وسترن دیجیتال و سیگیت، دو نمونه از معتبرترین و محبوب‌ترین هارد دیسک‌هایی هستند که مورد استفاده عموم افراد قرار می‌گیرند.

همچنین هاردهای بنفش وسترن دیجیتال و هاردهای سری Surveillance سیگیت، از مناسب‌ترین هاردهایی به حساب می‌آیند که افراد برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته از آنها استفاده می‌کنند.

برای اینکه هارد دوربین مداربسته را در dvr نصب کنید، درابتدا باید محفظه dvr را باز کنید تا بتوانید هارد دیسک را بدون هیچ مشکلی داخل آن نصب کنید. برای انجام این کار باید پیچ‌هایی که در پشت و زیر بدنه دستگاه dvr تعبیه شده‌اند را باز کنید تا محفظه رویی دستگاه DVR جدا شود.

البته قبل از اینکه هارد دوربین مداربسته را درون دستگاه DVR نصب کنید، باید کابل‌های برق و ساتای هارد را به آن متصل کنید. چراکه این کابل‌ها از وظیفه تغذیه هارد دیسک و انتقال تصاویر برای ضبط روی دستگاه DVR، برخوردار هستند.

بعد از اینکه کابل برق و ساتای هارد را در طول مراحل نصب هارد روی دستگاه DVR به هارد دیسک متصل کردید، باید آن را با پیچ‌های مخصوصی به کف DVR ببندیم. باید بدانید که برای نصب کردن هارد دوربین مداربسته در جعبه بسته بندی DVR چهار پیچ وجود دارد که باید پس از محکم شدن هارد داخل DVR محفظه آن را بسته و پیچ‌ها نیز روی آن ببندید.

پس از انجام این مراحلی که گفته شد مراحل نصب هارد از لحاظ فیزیکی در روی دستگاه DVR انجام می‌شود و تنها کاری که بعد از این لازم است این است که تنظیمات نرم افزار هارد دوربین را انجام دهید.

توجه کنید که بعد از نصب هارد روی دستگاه DVR، برق را به دستگاه خود وصل کنید و اجازه دهید تا سیستم بوت شود. اگر دستگاه به صدای بوق ادامه دهد، امکان دارد که هنگام نصب خطایی رخ داده باشد؛ بنابراین باید مطمئن شوید که اتصالات شما محکم بوده و ایمن به دستگاه است.

دستگاه پخش DVR

اگر تمامی مراحل گفته شده در بالا یعنی تنظیمات و مراحل نصب دستگاه DVR را به شکل درستی انجام دهید، به آسانی می‌توانید فقط با کلیک راست روی صفحه و با انتخاب گزینه پخش، فیلم‌های ضبط شده را پخش کنید. علاوه براین شما در فهرست پخش، می‌توانید دوربین، تاریخ و زمان دلخواه برای پخش را هم انتخاب نمایید. همچنین شما توانایی این را پیدا می‌کنید که رنگ‌هایی را که نشان دهنده ضبط مداوم و یا رویدادهای خاصی را که هستند مشاهده کنید.

سخن پایانی

باید بدانید که حداکثر ظرفیت میزان هاردی که روی DVR دوربین مداربسته نصب می‌شود روی برگه مشخصات فنی دستگاه DVR نوشته شده است و شما حتما باید به آنها توجه نمایید. ما در این مقاله به بررسی چگونگی نصب هارد روی دستگاه DVR و برخی از نکات مهم برای نصب هارد پرداختیم. امیدواریم با بهره گیری از این مقاله بتوانید هارد دیسک را به شکل درستی روی دستگاه DVR نصب کنید و این مطالب موردپسند شما عزیزان واقع شده باشد.

منبع: https://support.amcrest.com/hc/en-us/articles/360053098871-How-To-Install-a-Hard-Drive-in-a-DVR

 

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial