هایک ویژن اسپانسر اختصاصی تیم فوتبال آژاکس

هایک ویژن اسپانسر اختصاصی تیم فوتبال آژاکس

هایک ویژن به عنوان حامی رسمی باشگاه فوتبال آژاکس انتخاب شد. در این توافق شرکت هایک ویژن چین در ایده ای نو، ساخت سیستم جامع آنالیزی با استفاده از دوربین ها و نرم افزار مدیریت تصاویر خود را قبول کرده است. این سیستم در ورزشگاه ” آره نا “، نصب می شود و فرآیند آموزش و مسابقات کلیه رده های تیم آژاکس توسط دوربین های هایک ویژن با همکاری نرمز افزار Game On انجام می شود، این نرم افزار با تحلیل های کاربردی که از تصاویر دوربین ها انجام می دهد اطلاعات مفیدی راجع به نحوه عملکرد بازیکنان در اختیار مربیان تیم ها قرار می دهد..

چالش های پیش رو

در ابتدای کار برای طراحی یک سامانه آنالیز و تحلیل بازیکنان مشکلات متعددی وجود داشت، مارک راکرز، استراتژیست افزایش بهره وری آژاکس معتقد است: ” سیستم آنالیز قبلی که ما از آن استفاده می کردیم مشکلات متعددی داشت که برخی از آنها عبارتند از، محل نصب دوربین های مدار بسته، به عنوان مثال جانمایی دوربین جهت پوشش فضای خط وسط زمین، بسیار مشکل بود، محل نصب دوربین ها در زمین تمرین به حدی به بازیکنان نزدیک بود که در برخی از موارد دوربین ها، با مشکل مواجه می شدند، یک اپراتور به صورت دائمی جهت مشاهده و کنترل دوربین ها می بایست پای سیستم قرار داشته باشد با توجه به این موارد و مواردی از این چنین با سیستم های آنالیز کندی روبرو بودیم که کار کردن با آنها زمان را تلف می کرد و انعطاف پذیری کمی داشتند و همچنین اطلاعات مناسبی را هم در اختیار مربیان قرار نمی دادند، تیم فنی ما پس از بررسی شرکت های مختلف سرانجام با توجه به راه حل هوشمندانه هایک ویژن تصمیم به همکاری با این شرکت چینی را گرفت.”.

جهت غلبه بر این مشکل یک راه استفاده از دوربین های با قابلیت تصویر برداری ۱۸۰ درجه می باشد، با این دوربین ها تمام فضای زمین بازی را می توان پوشش داد، همچنین جهت آنالیز حرکت بازیکنان باید بتوانیم تصویر همه آنها را با کیفیت مناسب در دوربین داشته باشیم، لذا بهترین محل نصب دوربین، جایی بالای میدان وسط زمین می باشد تا سیستم آنالیز تصویر بتواند به بهترین نحو ممکن حرکت بازیکنان را ثبت و آنالیز کند.

مدیران عملکرد استراتژیک آژاکس با بررسی جوانب کار و همچنین تجربه استفاده از سیستم آنالیز قبلی، به نتایج جالب توجهی دست پیدا کردند، به عنوان مثال اهمیت استفاده از مرکز کنترل ضبط قدرتمند در این سیستم آنالیز، بسیار حیاتی است. استفاده از مرکز کنترل قدرتمند که توانایی ضبط تصاویر بازیکنانی که با سرعت کم و زیاد در زمین حرکت می کنند، باعث می شود تا مربیان بتوانند بهترین وضوح تصویری را مشاهده و از آنالیز تصویری آنها استفاده می کنند.

استفاده از دوربین های هایک ویژن و نرم افزار تجزیه و تحلیل Game On به عنوان راه حل جامع آنالیز بازیکنان انتخاب شد. در این راه حل، دوربین ۲۴ مگا پیکسلی PanoVU هایک ویژن در بالای زمین تمرین و استادیوم اصلی آژاکس در آمستردام نصب می شود. دوربین به گونه ای نصب شده تا تمام زمین را بتوانیم با نمای ۳۶۰ درجه در میدان دید دوربین داشته باشیم، دوربین PanoVU یکی از قدرتمند ترین دوربین ها در صنعت دوربین مدار بسته می باشد، این دوربین از ۴ دوربین ۶ مگا پیکسل در ۴ طرف تشکیل شده است، هر کدام از این ۴ دوربین با سرعت ۳۰ عکس در ثانیه تصویر برداری می کند و این مهم به مربیان کمک می کند تا هیچ تصویری از دید آنها پنهان نماند.

تصویر اولیه ارائه شده توسط دوربین هایک ویژن دارای کشیدگی جزئی در کناره های تصویر می باشد، لذا با استفاده از نرم افزارهای تخصصی مانند Game On و TNO تصاویر این چهار دوربین اصلاح شده و آنالیز های مختلف روی آنها انجام می شود و در نهایت جزئیات کاملی از زمین بازی در اختیار مربیان قرار می دهد. این نرم افزار ها همچنین با نرم افزار های جبران کننده، کیفیت تصویر دوربین را بالا می برد، نرم افزار Game On با استفاده از قابلیت “زوم مجازی” به کاربر اجازه می دهد تا جهت آنالیز بیشتر روی بازیکن خاصی زوم و تصویر برداری انجام شود.

مرکز کنترل ضبط تصاویر در این آنالیز کاربرد مهمی دارد، به این صورت که به اپراتور امکان استفاده از تصاویر و آنالیز های ضبط شده را می دهد و کاربر می تواند به راحتی آنالیز های قبلی را ببیند. ترکیبی تکنولوژی هوشمند و پیشرفته هایک ویژن بهمراه آخرین نسخه نرم افزار آنالی Game On، اجازه می دهد تا باشگاه آژاکس بتواند از تکنولوژی آنالیز هوشمند بازیکنان خود در زمان تمرین و حتی بازیهای مهم استفاده کند. این واقعیت به کیفیت و نحوه بازی تیم کمک می کند که در نهایت به هیجان انگیز تر شدن بازی فوتبال شود.

راکرز اضافه کرد: “ما از تکنولوژی دوربین هایک ویژن در زمین تمرین و ورزشگاه آره نا، شگفت زده خواهیم شد. دوربین PanoVU دنیای جدیدی از تجزیه و تحلیل عملکرد بازیکنان به روی ما باز می کند، توانایی مشاهده زمین بازی، تجزیه و تحلیل را برای ما ساده می کند و مربیان می توانند با استفاده از بازیکنان شایسته تر، روند رو به رشد تیم را ادامه دهند و در صورت نیاز، بازیکنان جدید جذب کنند.

هایک ویژن اسپانسر اختصاصی تیم فوتبال آژاکس

دراک یانگ مدیر دپارتمان اروپایی هایک ویژن هم در اظهار نظری بیان کردد: “ما بشدت از این همکاری خوشحال و راضی هستیم، چرا که از دوربین های هایک ویژن در حوزه ی جدیدی استفاده خواهیم کرد، همکاری چند جانبه ما با تیم آژاکس و شرکت های نرم افزاری TNO و Game On یک خبر خوشحال کننده برای تیم هایک ویژن به حساب می آید، ما از اینکه در حوزه های ورزش و آنالیز هوشمند بازیکنان وارد شده ایم هیجان زده ایم، اهداف بعدی ما ورود به فناوری تشخیص عبور توپ از خط دروازه است که توسط تیم R&D هایک ویژن در حال توسعه می باشد”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial