قابلیت‌های نرم افزار EAP_Controller تی ‌پی ‌لینک

نرم افزار EAP_Controller تی ‌پی ‌لینک

  قابلیت‌های نرم افزار EAP_Controller  تی ‌پی ‌لینک

تی‌پی‌لینک از جمله شرکت‌های خوش‌نامی است که از مشتریان خود به بهترین شکل پشتیبانی می‌کند. این شرکت با ارائه راهنماهای کاربردی و ارائه نرم‌افزارهای قدرتمند به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد به بهترین شکل بر شبکه‌های ارتباطی و تجهیزاتی همچون روترها و گسترش‌دهنده‌های وای‌فای نظارت کنند. EAP Controller نرم‌افزار رایگان قدرتمندی است که تی‌پی‌لینک برای مدیریت تجهیزات EAP ارائه کرده تا کاربران بتوانند به راحتی شبکه‌های وای‌فای تجاری را ایجاد و مدیریت کنند. در این مطلب قصد داریم به شکل اجمالی با قابلیت‌های این نرم‌افزار آشنا شویم.

نرم‌افزار EAP Controller تی‌پی‌لینک چه قابلیت‌هایی دارد؟

نرم‌افزار رایگان کنترل‌کننده تجهیزات EAP به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد طیف بسیار گسترده‌ای از دستگاه‌های EAP مستقر در مکان‌های مختلف را به شکل متمرکز مدیریت کنند. از قابلیت‌های کلیدی نرم‌افزار فوق می‌توان به کنترل، تنظیم و ارائه طرح گرافیکی از شبکه به منظور مدیریت تجهیزات توسط هر یک از کامپیوترهای متصل به شبکه و مدیریت شبکه‌های وای‌فای اشاره کرد. تی‌پی‌لینک می‌گوید: «نرم‌افزار EAP Controller یکپارچگی کاملی با محصولات سری EAP داشته و با ارائه یک مکانیزم منسجم اجازه می‌دهد شبکه‌های وای‌فای تجاری به بهترین شکل مدیریت شوند.»

زیرساخت مدیریتی متمرکز (Centralized Management Platform)

از قابلیت‌های کلیدی این نرم‌افزار می‌توان به نظارت و مدیریت بر طیف بسیار گسترده‌ای از تجهیزات مستقر در یک یا چند مکان، پیکربندی و همگام‌سازی خودکار تنظیمات برای تمامی EAP‌های مستقر در شبکه، بارگذاری نقشه طبقات با هدف ارائه یک طرح گرافیکی و به‌کارگیری بهینه منابع شبکه و مدیریت دقیق به‌روزرسانی گروهی میان‌افزار دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. یکی از قابلیت‌های مهم این نرم‌افزار مدیریت مرکزی چند شبکه از یک مکان واحد است. نرم‌افزار کنترل‌کننده EAP به سرپرستان شبکه اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های مختلف EAP که ممکن است در بخش‌های مختلف محیط کار نصب شده باشند و تعداد آن‌ها در برخی موارد به صدها دستگاه برسد را تنها از طریق یک کامپیوتر متصل به شبکه مدیریت کرده و زیر نظر گرفت. رویکرد فوق به میزان قابل توجهی گسترس‌پذیری بهتر شبکه‌های بی‌سیم و مدیریت از راه دور تجهیزات را به همراه داشته و باعث صرفه‌جویی در زمان و نیروی کار می‌شود، زیرا یک اپراتور می‌تواند بر بخش‌های مختلف یک محیط بزرگ همچون فروشگاه‌ها یا هتل‌های زنجیره‌ای نظارت کند. در نتیجه مجموعه‌های تجاری یا سازمان‌ها می‌توانند از نرم‌افزار EAP Controller به بهترین شکل در مرکز عملیات شبکه خود استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های کاربردی این نرم‌افزار می‌توان به تعیین محدودیت سرعت (بهینه‌سازی نرخ انتقال داده‌های بی‌سیم برای هر یک از شبکه‌های ساخته شده و اولویت‌بندی تخصیص پهنای باند)، برنامه‌ریزی به منظور راه‌اندازی مجدد (قابلیت Reboot Schedule اجازه می‌دهد دستگاه‌های EAP به شکل خودکار در زمان‌های مشخصی راه‌اندازی شوند تا مشکلات برطرف و عملکرد شبکه کاهش پیدا نکند)، کنترل دسترسی (کنترل دسترسی اجازه می‌دهد فهرستی از آی‌پی‌های رزرو شده در اختیار داشته باشید)، متمادل‌سازی بار کاری شبکه (محدود کردن حداکثر کاربران به ازای هر EAP یا دستگاه‌هایی که سیگنال‌های ضعیفی دریافت می‌کنند) و مدیریت از راه دور اشاره کرد.

نظارت بصری/گرافیکی بلادرنگ (Intuitive Real-Time Monitoring)

EAP Controller به کاربران اجازه می‌دهد به شکل لحظه‌ای ترافیک شبکه را در ارتباط با هر دستگاه EAP که شامل تعداد کاربران و میزان داده‌های مصرفی آن‌ها است کنترل کنند. به‌کارگیری نمودارهای گرافیکی داده‌ها با هدف تحلیل سریع ترافیک شبکه در ارتباط با اکسس‌پوینت‌ها و نظارت بر داده‌های هر دستگاه EAP و ردیابی فعالیت‌های کاربران با هدف درک بهتر الگوهای ترافیکی و بهبود عملکرد شبکه تنها از طریق یک نظارت بصری دقیق به دست می‌آید.

پرتال ورود- تایید هویت سفارشی برای میهمانان (Captive Portal – Customizable Guest Authentication)

قابلیت قدرتمند تایید هویت میهمانان فرآیند سفارشی‌سازی تنظیمات ویژه مهمانان را سهولت بخشیده و به مدیران شبکه اجازه می‌دهد با طراحی یک صفحه تایید هویت منحصر به‌فرد و تنظیم مدت زمان استفاده از شبکه دسترسی کاربران را محدود کنند. ویژگی احراز هویت میهمان به سرپرست شبکه اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری اپراتور (Operator) را ایجاد کند تا اپراتور بتواند شبکه میهمان را مدیریت کند، اما به سایر ویژگی‌های مدیریتی EAP دسترسی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial