قابلیت گزارش­ دهی یا لاگ در دوربین مداربسته

قابلیت گزارش­ دهی یا لاگ در دوربین مداربسته

قابلیت گزارش­ دهی یا لاگ در دوربین مداربسته

یکی از این فناوری‌‌هایی که بسیاری از تکنسین‌‌های نصب دوربین مدار بسته از آن اطلاعات درستی ندارند، قابلیت گزارش­دهی دوربین­های مداربسته می­باشد. قابلیت گزارش­دهی یا Log در دوربین و دستگاه nvr در موارد بسیاری کمک مهمی به عیب­یابی سیستم کرده و علت بروز خطا را مشخص می­نماید .در واقع قابلیت گزارش­دهی یا لاگ (Log)   یکی از ویژگی‌‌های سیستم‌‌ دوربین­های مدار بسته است. اگر قصد داشته باشیم تعریف ابتدایی و راحتی از این ویژگی داشته باشیم باید بگوییم عبارت است از تمامی فعالیت‌‌هایی که سیستم مدار بسته شامل دوربین تحت شبکه‌، دستگاه nvr  و یا دستگاه dvr انجام داده، در قسمت گزارش­های سیستم ذخیره می­گردد .قابلیت گزارش­ دهی یا لاگ در دوربین مداربسته

هنگامی که در سیستم دوربین امنیتی خود با مشکلی روبرو شدید‌، مهم است که اقدامات عیب یابی لازم را انجام دهید. برای کمک به عیب یابی‌، ضبط کننده‌های ما گزارش‌های سیستم را ذخیره می­کنند. با استفاده از بخش اطلاعات در منوی اصلی ضبط‌، می­توان به آن­ها دسترسی داشت. گزارش‌ها اطلاعات مفید زیادی دارند. هر زمان کسی از راه دور وارد سیستم شود‌، در مقابل ضبط کننده دوربین امنیتی یا از شبکه محلی‌، یک رویداد ورود به سیستم را نشان می­دهد که در آن نمایان شده کدامیک از کاربران و در کدام زمان به سیستم ورود پیدا کرده­اند. همچنین هنگامی که DVR یا دستگاه NVR همگام سازی زمان را از اینترنت انجام می­دهد‌، گزارش وارد خواهد شد. یا اگر به دلیل نامعلومی ضبط مجدداً راه اندازی شد‌، می­توانید از زمان انجام این کار مطلع شوید. گزارش­دهی­های سیستم معمولا جهت عیب یابی تجهیزات دوربین­های مدار بسته استفاده می­شوند. کارشناس عیب یابی دوربین مدار بسته‌، پیش از هر اقدامی می بایست‌، گزارش­های سیستم مدار بسته را بررسی نماید. باید گفت که هر تغییر منفی و مخرب عمدی و یا حتی غیرعمدی را می­توانید در بخش گزارش­دهی­های تجهیزات نظارت تصویری دوربین مداربسته پیدا کرد. از جمله این خرابکاری­ها می­توان به از بین رفتن ارتباط دوربین‌ مداربسته، خراب شدن ‌‌هارد دیسک‌، خاموش شدن دوربین و موارد فراوان دیگری در گزارش‌­دهی­‌های دستگاه DVR یا NVR قابل ردیابی است .

لاگ­های سیستم شامل چه مواردی می­شود؟

گزارش­دهی­ها شامل مواردی مثل روشن کردن یا خاموش کردن دستگاه‌، پشتیبان گرفتن تصاویر ضبط شده‌، ورود به تنظیمات دوربین یا رکوردر‌، فعال یا غیر فعال کردن آلارم‌‌ها یا رخدادها، ضبط تصویر بر اساس ویژگی‌‌های مختلف از جمله ضبط با حرکت و… می­گردد. با بررسی گزارش‌‌های سیستم دوربین­های مدار بسته قادر خواهید بود هر فعالیت مخرب عمدی و یا حتی غیرعمدی را شناسایی کرده و مشکل پیش آمده را در مدت زمان بسیار کوتاهتری برطرف نمایید. متاسفانه بسیاری از کارشناسان و تکنسین‌‌های نصب دوربین مدار بسته نسبت به بررسی گزارش­دهی­های سیستم‌، بی­توجه بوده یا با این موضوع غریبه هستند.

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial