قابلیت تشخیص چهره Face Detection در دوربین مداربسته هایک ویژن

قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن

یکی از تجهیزاتی که امروزه بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌های تجاری به آن مجهز هستند، دوربین مداربسته است. قابلیت تشخیص چهره در دوربین مداربسته هایک ویژن، از محبوبیت بالایی برخوردار است. در واقع با توجه به خطرات احتمالی که برای‌ سازمان‌ها و مکان‌های عمومی وجود دارد و نیاز امنیتی آن‌ها، استفاده از این نوع دوربین‌ها به شدت احساس می‌شود.
بین دوربین‌های سری اسمارت، دوربین‌های مجهز به قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن از بهترين دوربین‌های مداربسته موجود در بازار هستند. با استفاده از این دوربین‌ها با توجه به قابلیتی که دارند، به راحتی می‌توان نسبت به شناسایی و تشخیص افراد نا آشنا به مکان موردنظر اقدام کرد.

قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن به چه صورت انجام می‌شود؟

عملکرد این دوربین‌ها به این صورت است که با قرار گرفتن چهره فرد در محوطه‌ی تحت پوشش دوربین، از او عکس‌برداری می‌شود. در نتیجه چهره فرد موردنظر در داخل حافظه‌ی دوربین، ذخیره خواهد شد. از طرفی تصاویر متعددی از چهره‌ی همان شخص که در زاویه دید دوربین قرار دارد، گرفته می‌شود و در دستگاه‌ NVR ذخیره خواهد شد. 

قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن

در نهایت در صورت مشکوک بودن چهره‌ی فرد و ورود او به مکان‌های غیرمجاز با استفاده از سیستم‌های هشدار، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

مکان‌هایی که مجهز به این نوع دوربین‌ها هستند، یک کتابخانه یا صندوقچه هویتی وجود دارد. از این رو با توجه به چهره فرد که جز لیست سیاه یا سفید کتابخانه است، سیستم اجازه ورود یا خروج را صادر می‌کند. به این صورت که در صورت ورود فرد غریبه به سازمان، سیستم با زنگ هشدار، به افراد مربوطه اطلاع‌ می‌دهد.

در این‌صورت با استفاده از این قابلیت ، به راحتی می‌توانید نسبت به ورود و خروج افراد تسلط کامل داشته باشید‌ و در صورت لزوم از ورود فرد مشکوک جلوگیری کنید.

دوربین های با قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن

قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن مختص همه‌ی دوربین‌های هایک ویژن نیست. در حال حاضر در دوربین‌هایی که مجهز به GPUهای سطح بالا و الگوریتم‌های Deep Learning هستند امکان تشخیص چهره در آن‌ها وجود دارد. عملکرد این دوربین‌ها برگرفته از هوش مصنوعی مانند فیلترینگ هشدار کاذب، شناسایی  فرد، داده‌های ساختاری وسایل نقلیه و… است.
این دوربین‌ها دارای قابلیت‌های پردازشی VCA هستند. در واقع می‌توان گفت دوربین‌های تحت شبکه‌ی هایک ویژن دارای این قابلیت هستند و در دوربین‌های TurboHd این امکان وجود ندارد.
در دوربین‌های دارای قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن ، به دلیل برخورداری از قابلیت‌های Face Detection و Face Recognition امکان شناسایی چهره افراد در زوایای مختلف وجود دارد.

قابلیت Face Detection درتشخیص چهره

بر روی این دوربین‌ها با توجه به نوع کارایی که دارند، الگوریتم خاصی تعریف می‌شود. دوربین بر اساس الگوریتم موردنظر، نسبت به شناخت اجزای صورت وارد عمل می‌شود. با قابلیت Face Detection در این دوربین‌ها، امکان تشخیص چهره تا زاویه‌های ۴۵ درجه از روبرو وجود دارد.
بعد از تشخیص چهره در دوربین‌های با قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن ، از تصویر موردنظر عکس گرفته می‌شود و در حافظه‌ی سرور ذخیره می‌شود. با توجه به قابلیت‌های گفته شده، در این دوربین‌ها، شما به راحتی می‌توانید به تصاویر افراد همراه با جزئیات تاریخ و ساعت ورود آن‌ها دسترسی کامل داشته باشید.

قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن

قابلیت Face Recognition در تشخیص چهره

دوربین‌های با قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن ، علاوه بر قابلیت Face Detection، یک قابلیت دیگر وجود دارد که کمی پیشرفته‌تر است. در واقع دوربین بر اساس توانایی Face Detection، تنها قادر به تشخیص چهره افراد از سوژه‌های دیگر است در صورتی که با قابلیت Face Recognition امکان تشخیص چهره‌های مختلف افراد وجود دارد.
با استفاده از این برنامه، پس از شناسایی چهره فرد موردنظر، امکان ردیابی فرد وجود دارد. شما می‌توانید از ورود و خروج فرد موردنظر به قسمت‌های مختلف سازمان مطلع شوید و در صورت ورود به مکان‌های ممنوعه با استفاده از آلارم دستگاه، اطلاع‌رسانی شود.

ویژگی های دوربین با قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن

این دوربین‌ها بر اساس الگوریتم‌های پیشرفته‌ای سازمان‌دهی شده‌اند که قادر به شناسایی دقیق چهره افراد هستند. این سیستم‌ها با توجه به نرم‌افزارهایی که در آن‌ها به کار رفته است، از دقت و سرعت بالایی برخوردار هستند. از ویژگی‌های این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن

    عدم خطا در تشخیص چهره : در تست یک ماهه‌ی این دوربین به هیچ‌وجه یک مورد تشخیص اشتباه وجود نداشته است.

  • دارای عملکرد بالا در مکان آفتاب‌گیر : استفاده از این دوربین در فضایی که نور آفتاب وجود دارد، به دلیل برخورداری از قابلیت WDR، مانع شناسایی و تشخیص درست دستگاه نمی‌شود.
  • استفاده از دوربین‌ در مکان‌های با فاصله‌ی ۱۰ متر و کمتر از آن : در صورتی‌که تنظیمات دوربین، برای میزان فاصله‌ی بین مردمک چشم، بر روی ۴۰ پیکسل تنظیم شود، امکان قابلیت تشخیص تا ۱۰ متر وجود دارد.
  • قیمت : دوربین دارای قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن ، با وجود تجهیزات و برنامه‌های پیشرفته‌ای که دارد، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.
  • و…

مزیت های استفاده از دوربین های مجهز به تشخیص چهره

این دوربین‌ها مزیت‌های فراوانی برای سازمان یا مؤسسه‌ای که از آن استفاده می‌کنند، دارند. با استفاده از تجهیزات این دوربین می‌توان به امکانات زیادی دست پیدا کرد.

  • جمع‌آوری شواهد و اطلاعات موجود : با استفاده از قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن ، به راحتی می‌توانید در مورد اتفاقات رخ داده اطلاعات به دست آورید.
  • مانع از وقوع جرم : یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دوربین‌های مجهز به تشخیص چهره، جلوگیری از وقوع جرم است. در واقع مجرم، از ترس شناسایی شدن چهره، مرتکب جرم نمی‌شود.
  • نظارت بر فعالیت‌ها و امور سازمان : زمانی که یک سازمان، با استفاده از قابلیت تشخیص چهره دوربین، به نظارت فعالیت‌های افراد خود می‌پردازد؛ بهتر می‌تواند از فعالیت‌های افراد سازمان باخبر شود.

استفاده از قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن در موسسات مختلف

این روزها با پیشرفت علم و فناوری، استفاده از امکانات موجود روز به روز در حال گسترش است. به عنوان مثال قابلیت تشخیص چهره دوربین هایک ویژن تنها به مسائل حفاظت از اموال و جان افراد محدود نمی‌شود. از این سیستم می‌توان در موسسات مختلف در جهت ایمنی سازمان و کاربردهای مختلف استفاده کرد. در زیر چند نمونه از آن را بیان می‌کنیم.

کنترل ورود و خروج از فرودگاه

در این مکان‌ها پس از گرفتن عکس از چهره‌ی افراد، جهت شناسایی، عکس‌ها به کتابخانه‌ای که پر از تصاویر اشخاص است فرستاده می‌شود. در صورتی که عکس موردنظر جز لیست سیاه باشد، برای حفظ مسائل امنیتی، همه‌ی درها بسته می‌شوند و سریع به امنیت اطلاع داده می‌شود‌.

کنترل ورود و خروج از بانک

با بهره‌گیری از قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن ، همچنین می‌توان ورود و خروج افراد به بانک را کنترل کرد. با استفاده از این سیستم، پس از گرفتن عکس، اگر چهره فرد جز لیست سیاه بود که همانند فرودگاه‌ها، درها به طور خودکار بسته می‌شوند و برای حفظ امنیت بیشتر، به ماموران امنیتی اطلاع داده می‌شود.
در صورتی هم که چهره‌ی فرد جز لیست سفید است، نیاز به اقدام خاصی نیست و در صورت لزوم، خدمات VIP برای آن‌ها اجرا می‌شود.

کنترل ورود و خروج از شرکت‌ ها

با استفاده از قابلیت تشخیص چهره در این دوربین‌ها، چهره اشخاص مختلف در لیست کتابخانه چک می‌شود. در مکان‌هایی که بیش‌از حد شلوغ است، برای کاهش تعداد صف‌ها و کنترل شلوغی، اسم افراد حاضر، خط خورده می‌شود.


جمع بندی

دوربین‌های مداربسته‌ا‌ی که مجهز به قابلیت تشخیص چهره هستند، نقش موثری در بهبود عملکرد سازمان‌ها دارند. همان‌طور که گفته شد این دوربین‌ها در ایجاد امنیت و نظم مؤسسات نقش به‌سزایی دارند.
هایک ویژن یک شرکت چینی است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سیستم‌های حفاظتی دنیا به شمار می‌آید. دوربین‌های با قابلیت تشخیص چهره هایک ویژن نیز از محصولات این شرکت است که بسیار با کیفیت هستند. این شرکت امکان دسترسی خریداران را به محصولات با کیفیت در کنار قیمت مناسب فراهم آورده است.
اگر به دنبال یک دوربین مدار بسته با قابلیت‌های بالا هستند که قیمت مناسبی هم داشته باشد، خرید دوربین مداربسته هایک ویژن با قابلیت تشخیص چهره، به شما پیشنهاد می‌شود. لطفا نظرات خود را در زیر همین مقاله با ما درمیان بگذارید.

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial