حذف تاخیر در دوربین مداربسته تحت شبکه + راه حل

دلایل پرش تصویر دوربین مداربسته چیست؟

حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته، همواره یکی از مشکلاتی است که مشتریان متعددی با  آن مواجه هستند. در واقع در دنیای امروزی، استفاده از دوربین‌های مداربسته برای تامین امنیت طرفداران زیادی دارد؛ اما برخی اوقات این دوربین‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند و وظیفه خود را به درستی ایفا نمی‌کنند. وجود تاخیر زیاد در تصویر دوربین‌های مداربسته یکی از این مشکلات است که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. رفع نکردن این مشکل منجر به قطع و وصل شدن، پرش تصویر در دوربین مداربسته و مشکلات دیگر می‌شود. در ادامه این مقاله از توتال شبکه، به علت تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته و راه حل حذف تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته می‌پردازیم.

دلایل پرش تصویر دوربین مداربسته چیست؟

علت پرش تصویر و تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و برای حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته نیز راه‌های زیادی وجود دارد. اگر مجموعه‌ای از دوربین‌های مداربسته به کمک یک شبکه به یکدیگر متصل شده باشند، اختلال در هریک از اجزای شبکه می‌تواند منجر به قطعی دوربین‌ها شود. این اختلال ممکن است در آدرس دهی یا ساختار فیزیکی دوربین‌ها رخ دهد. در ادامه به معرفی این علت‌ها می‌پردازیم:

دلایل پرش تصویر دوربین مداربسته چیست؟

سرعت رمزگذاری پایین در تصویر دوربین مداربسته

یکی از علت‌های بروز تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته، تاخیر زمانی میان دوربین و نمایشگر است. یک سیگنال ویدئویی میان دوربین و نمایشگر، چندین مرحله را طی می‌کند و برای حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته آشنایی با این مراحل ضروری است. ضبط ویدئو، اولین مرحله‌ای است که در دوربین انجام می‌گیرد. هنگام ضبط اطلاعات توسط لنز و تصویرگر دوربین، تصویر باید با کدک ویدئویی کدگذاری شود تا داده جریان یابد. این رمزگذاری داخل یک دوربین مداربسته تحت شبکه IP و یا آنالوگ صورت می‌گیرد. قدرت پردازنده رمزگذاری و انتخاب کدک مناسب، سرعت رمزگذاری را تعیین می‌کنند. هرچه رمزگذاری کندتر باشد، میزان تاخیر در تصویر هم زیادتر خواهد بود.

1. منبع تغذیه نامناسب

یکی دیگر از علت‌های تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته، منبع تغذیه دوربین است. ممکن است منبع تغذیه دوربین مداربسته مناسب نبوده و کمتر و یا بیشتر از حد مورد نیاز مصرفی دوربین از آداپتور یا منبع تغذیه استفاده کند. برای جلوگیری از تاخیر و پرش در تصویر باید یک منبع تغذیه باکیفیت، بدون هیچ قطعی استفاده شود تا هیچ‌گونه تاخیری در نمایش تصویر دوربین‌های مداربسته رخ ندهد.

2. محل نصب نامناسب دوربین‌ها

برای حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته، باید به محل نصب دوربین‌ها توجه زیادی شود. اگر سطح زیرین محل نصب دوربین مداربسته، رسانا باشد و یا اطراف دوربین امواج الکترونیکی وجود داشته باشد، جهش ولتاژ در دوربین مداربسته رخ داده و موجب حذف تصویر در دوربین مداربسته خواهد شد. اگر آب‌وهوای محل نصب دوربین‌ها بسیار گرم باشد، تاخیر و پرش در تصویر رخ خواهد داد.

3. اینترنت ضعیف دوربین‌های مداربسته

اگر دوربین مداربسته وابسته به وای‌فای و اینترنت باشد، قطعی یا ضعیف شدن اینترنت بر تصویر دوربین اثر گذاشته و موجب تاخیر و یا قطع تصویر دوربین مداربسته می‌شود.

4. نوسان ولتاژ در دوربین مداربسته

یکی دیگر از عواملی که منجر به حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته می‌شود، کنترل نوسان ولتاژ است. هنگامی که ولتاژ ورودی به دوربین مداربسته پایین بوده و یا به اصطلاح نوسان داشته باشد، تصویر در مانیتور دچار فلیکر و یا پرش می‌شود. فلیکر عاملی است که ضبط اطلاعات و تصاویر را با مشکل مواجه می‌کند. نوسان ولتاژ و پرش تصویر ربطی به برند و قابلیت‌های دوربین ندارد؛ بلکه با توجه به شرایط محیطی دوربین و نوسانات ولتاژ، ممکن است این مشکل به وجود آید. ولتاژ ورودی دوربین‌ها در جعبه و در قسمت مشخصات آن‌ها نوشته شده است. در صورتی که ولتاژ ورودی کمتر از 9 ولت باشد، تصاویر با کیفیت پایینی ضبط و نمایش داده می‌شوند.

5. قرار گرفتن دوربین مداربسته در معرض نور مستقیم

هنگامی که دوربین مداربسته، در معرض تابش نور مستقیم باشد و نور از سطح صیقلی و یا اجسام براق مانند شیشه به دوربین بازتاب شود، تصویر در دوربین با مشکل مواجه خواهد شد. در بسیاری از موارد امکان جابه‌جایی دوربین به محلی دیگر وجود ندارد. در این صورت باید فرکانس دوربین با فرکانس نور در حال تابش تنظیم و هماهنگ شده و از کاوری شفاف جهت کاهش انتقال نور استفاده شود. در صورت اتو آی ریز بودن دوربین و موثر نبودن راهکار ارائه شده، باید قابلیت اتو رایز فعال شود.

6. بروز مشکل در کابل دوربین مداربسته

طول کابل با پرش تصویر در دوربین‌های مداربسته رابطه مستقیم دارد. هر چقدر مسیر کابل‌کشی و یا طول کابل طولانی‌تر باشد، احتمال بروز پرش در تصویر بیشتر می‌شود. به همین دلیل کابل‌کشی باید مطابق با مسیر موردنیاز انجام شود. علاوه بر این، هنگام بروز پرش در تصویر باید از پارگی و پوسیده نبودن کابل‌ها اطمینان حاصل کرد.

7. بی‌کیفیت بودن فیش‌های BNC

حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته، با انتخاب و خرید درست فیش‌های BNC حل می‌شود. فیش‌های BNC و سایر لوازم جانبی دوربین مداربسته، نقش بسیار زیادی در پرش تصویر دارند و باید مرغوب‌ترین نوع این محصولات انتخاب و خریداری شود.

8. وجود میدان مغناطیسی در نزدیکی دوربین مداربسته

وجود هرگونه میدان مغناطیسی مانند آهنربا در نزدیکی دوربین مداربسته منجر به پرش و تاخیر در تصویر می‌شود.

روش اندازه‌گیری تاخیر در یک شبکه چگونه است؟

ابزارهای زیادی برای اندازه‌گیری تاخیر در یک شبکه وجود دارد که می‌توان به ping و traceroute اشاره کرد. وظیفه این برنامه‌ها، محاسبه فاصله زمانی ارسال بسته اطلاعاتی از مبدا به مقصد است.

راه‌حل حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته چیست؟
دوربین مداربسته آنالوگ چیست

راه‌حل حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته چیست؟

برای حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته، باید سیستمی که وظیفه مدیریت شبکه را دارد بررسی شده و برای تشخیص و رفع سریع‌تر مشکل از متخصص شبکه کمک بگیرید. بهتر است دوربین مداربسته و سیستم ثبت اطلاعات از یک شرکت معتبر خریداری شود تا در تنظیمات محصولات مشکلی به وجود نیاید. استفاده از یک منبع تغذیه مناسب بسیار مهم است و آسیب رساندن به آداپتور موجب خرابی و کار نکردن اجزای دیگر دوربین‌ها می‌شود. برای حذف تاخیر در تصویر به دلیل اختلال در اینترنت، باید از سرویس پرسرعت و یا از دستگاه‌های تقویت‌کننده سیگنال استفاده شود. در ادامه برخی از راه‌حل‌های رفع تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته ذکر می‌شود.

1. استفاده از سوئیچ مناسب

استفاده از سوئیچ شبکه مناسب با سرعت پورت‌های مطلوب، تا حد زیادی موجب حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته می‌شود. استفاده از برندهای معتبر مانند هایک ویژن و داهوا که در توتال شبکه نیز موجود هستند، این مشکل را به خوبی برطرف می‌کند.

2.توپولوژی شبکه

یکی از موارد موثر در حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته، توپولوژی درست شبکه است. هر سوئیچی که در محل نصب دوربین‌ها وجود دارد، باید به وسیله یک کابل شبکه مجزا به سوئیچ مرکزی کشیده شده و سوئیچ‌ها با توپولوژی ستاره به سوئیچ مرکزی وصل شوند. سوئیچ‌ها نباید به صورت رینگ به شبکه وصل شده باشند؛ در غیر این صورت موجب ایجاد تاخیر در تصویر دوربین مداربسته خواهد شد.

3. انتخاب NVR مناسب

با توجه به وضوح تصویر و تعداد دوربین‌ها، باید دستگاه ضبط مناسب با پهنای باند درست انتخاب شود. پهنای باند دستگاه NVR باید از مجموع پهنای باند دوربین‌های متصل شده بیشتر باشد تا تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته را رفع کند.

4. تنظیمات استریم

از عوامل بسیار مهم برای حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته، تنظیمات استریم است. استریم شامل وضوح تصویر دوربین، نوع کدگذاری، بیت ریت و غیره است و برای رفع حذف تاخیر در تصویر دوربین‌ها، باید تنظیمات استریم‌های تصویر به درستی انجام شود.

انتخاب بهترین روش‌ها در حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته

در این مقاله به بررسی علت‌های بروز تاخیر در تصویر دوربین‌ها و حذف تاخیر در تصویر دوربین مداربسته پرداختیم. عوامل زیادی موجب بروز این مشکل در دوربین مداربسته می‌شود که با رعایت مواردی نظیر استفاده از منبع تغذیه مناسب، محل نصب مطلوب، کنترل نوسان ولتاژها، از بروز تاخیر در تصویر دوربین‌های مداربسته جلوگیری می‌شود. همچنین استفاده از سوئیچ مناسب، کنترل تنظیمات استریم، انتخاب NVR مناسب و توپولوژی شبکه از راه‌حل‌های مناسب برای رفع این مشکل هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه شما می‌توانید با توتال شبکه، مرکزی حرفه‌ای و قابل اتکا در زمینه خدمات شبکه، ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial