معرفی نسل ششم 6.0 تکنولوژی HDCVI در دوربین های داهوا

لنزهای مناسب دوربین HDCVI

شرکت‌های تجاری و سازمان‌های مهم، از نظر امنیتی بهترین شرایط را در محیط خود فراهم می‌کنند. تکنولوژی‌های پیشرفته در راستای حفظ امنیت، برای اجرای بهترین وضعیت، همیشه در اولویت قرار می‌گیرند. دوربین‌های مداربسته، یکی از وسایل پرکاربرد در این زمینه به حساب می‌آیند. تا چندین سال گذشته، پرفروش‌ترین مدل دوربین‌های مداربسته، سری آنالوگ آن بود، امّا به دلیل پایین بودن کیفیت تصویر، به مرور کنار گذاشته شد. در این حین شرکت داهوا، ابداعات زیادی با تلاش مداوم به عمل آورد. ما در این مقاله قصد داریم که راجع به تکنولوژی مدل جدید دوربین‌های مداربسته داهوا، توضیحات کاملی را ارائه دهیم و همچنین مزایای استفاده از آن را برای شما شرح دهیم. پس اگر شما هم دوست دارید که در مورد تکنولوژی HDCVI داهوا اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما را تا انتهای این مقاله، در سایت توتال شبکه همراهی کنید.

تکنولوژی HDCVI

تکنولوژی HDCVI داهوا

شرکت داهوا در سال 2012 با اختراع فناوری HDCVI یا همان High Definition Composite Video Interface در دوربین‌های مداربسته خود، توانست سیستم‌های مبتنی بر پتنت‌های خاص خود را به ارمغان بیاورد. همچنین به خاطر رضایت‌مندی زیاد مشتریان، هر ساله در تقویت و گسترش این فناوری سرمایه‌گذاری‌های کلانی می‌کند! حال شاید با خود بگویید که چه چیزی باعث جذب این همه متقاضی در تکنولوژی HDCVI داهوا شده و ما برای جواب به این سوال، می‌خواهیم به مزیت‌های استفاده از این دوربین بپردازیم. مزیت‌های استفاده از دوربین مداربسته داهوا با تکنولوژی HDCVI عبارتند از:

1) برقراری ۴ سیگنال روی یک کابل Coaxial

در تکنولوژی HDCVI داهوا چهار سیگنال صوتی، تصویری، قدرتی و داده‌ای بر روی تنها یک کابل شبکه Coaxial به طور همزمان منتقل می‌شود. علاوه بر این موارد، سیگنال صدای میکروفون‌های داخلی و سیگنال داده‌ای برای برقراری ارتباط با دستگاه ضبط را هم پشتیبانی می‌کند. از سری دستاوردهای هوشمندانه آن‌ها، می‌توان به استفاده از فناوری POC (Power over coaxial)، برای تغذیه دوربین‌ها بر روی کابل Coaxial اشاره کرد. این ویژگی در تکنولوژی HDCVI داهوا ، باعث شده که نصب و استقرار سیستم‌های نظارتی، به راحتی انجام پذیرد. همچنین امکان اتصال به سنسورهای IOT و کارکرد به عنوان یک سیستم یکپارچه را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

2) وضوح و کیفیت بالای تصاویر

یکی از ویژگی‌های مهم که این سری از دوربین‌ها با این تکنولوژی را نسبت به بقیه دوربین‌های مداربسته متمایز می‌کند، امکان ارائه تصویر با کیفیت و وضوح بالا است. تکنولوژی HDCVI امکان تصویربرداری با کیفیت 1 الی 8 مگاپیکسل را دارد. همچنین کمپانی داهوا، برای اولین بار توانست تا رزولوشن 4K که معادل کیفیت 4 برابر Full HD است، را بر روی کابل‌های Coaxial در بازار عرضه کند. وضوح بالای تصاویر به حدی است که با وضوح و کیفیت دوربین‌های تحت شبکه برابری می‌کند! در عین حال، کیفیت‌های 2 تا 4 مگاپیکسل HDCVI، به دلیل قیمت مناسب، مشتریان و متقاضیان بیشتری دارند.

فناوری منحصر بفرد HDCVI با استفاده از قابلیت WDR (Wide Dynamic Range) و (Infrared Range) IR یا همان مادون قرمز، توانسته وضوح  بالای تصاویر خود را حتی در شب و مسافت‌های طولانی نیز حفظ کند. تکنولوژی Starlight در این مدل، می‌تواند در نور بسیار کم، تصاویر را با جزئیاتی کامل برای کاربر به نمایش بگذارد.

3) انعطاف و سازگاری فوق‌العاده

ممکن است شما هم با این مشکل مواجه شده باشید، که به هنگام راه‌اندازی یک سیستم جدید یا آپدیت سیستم‌های قدیمی، تمام ستاپ و تنظیمات تجهیزات متصل به آن، بهم بریزد و خراب شود؛ اما دیگر این مشکل در تکنولوژی HDCVI داهوا رخ نمی‌دهد. آن‌ها به سادگی با صرف کمترین وقت و هزینه، به سیستم‌های جدید و آپدیت‌شده شما وصل می‌شوند.

نکته قابل توجه این است که حتی اگر شما قبلاً از تکنولوژی‌های CVBS، AHD، TVI و IP استفاده کرده‌باشید، فناوری جدید HDCVI می‌تواند با تمامی آن‌ها سازگاری داشته‌باشد. همچنین با داشتن قابلیت Plug & Play ( استفاده به محض برقراری اتصال) نیازی به برقراری تنظیمات پیچیده ندارید، که حتی ‌می‌توانید آن‌ها را بر روی کابل شبکه هم استفاده کنید.

تکنولوژی HDCVI

4) کیفیت بالا در مسافت‌های طولانی

 همان‌طور که در بالا به این ویژگی اشاره شد، دوربین‌های مدار بسته داهوا با استفاده از قابلیت WDR (Wide Dynamic Range)، تصاویر را زنده و بدون وقفه یا از دست دادن سیگنال، در فواصل طولانی به اشتراک می‌گذارند. توانایی انتقال تصاویر با کیفیت، بر روی کابل RG6 در مسافت‌های حدودی 700 متر، استفاده از تکنولوژی پیشرفته‌ای را در تولید این مدل دوربین نشان می‌دهد. اگر بخواهیم به صورت جزئی بگوییم، برای دسترسی به تصاویر در فواصل حداکثر 500 متر باید از کابل RG59 استفاده کنید و برای مسافت‌های 500 الی 700 متر، باید کابل RG6 را مصرف کنید. علاوه بر تمام این موارد، دوربین‌های HDCVI مقدار رزولوشن 1 تا 6 مگاپیکسلی باWDR  متغیری دارند که می‌توانید هر کدام از رزولوشن‌هایی را که می‌خواهید، انتخاب کنید.

5) قیمت مناسب

دوربین‌های مدار بسته دهوا، به دلیل این که داهوا اولین مخترع تکنولوژی HDCVI است، با هیچ برندی قابل مقایسه نیستند و از طرفی برای تعیین قیمت‌های این مدل‌ از دوربین‌های مداربسته، دستی باز دارند. با این توصیفات، تجهیزات خود را با رنج قیمتی خیلی مناسبی به بازار عرضه می‌کند، ولی همچنان در یک سری از ویژگی‌ها، تفاوت شایانی با دوربین‌های مداربسته تحت شبکه دارند. قطعاً متقاضیان و مصرف‌کنندگان تکنولوژی HDCVI داهوا هیچ‌وقت از خرید محصولات خود ناراضی نیستند با این‌ که ممکن است دوربین‌های IP در بعضی موارد بهتر باشند.

نکته قوت تولیدات شرکت داهوا، این است که هیچگاه کیفیت بی‌نظیر خود را فدای فروش محصولات در قیمت پایین‌تر نمی‌کنند و همیشه مناسب‌ترین قیمت را برای فروش دوربین‌های مداربسته خود معرفی می‌کنند. متاسفانه یکی از دلایل افت تکنولوژی‌های دیگر، همین مورد است که برای بهای قیمت پایین‌تر، از لنزهای بی‌کیفیت و سنسورهای ضعیف در ساخت تجهیزات خود استفاده می‌کنند. 

6) تنوع در مدل‌های دوربین مداربسته داهوا

لیست نرخ‌های دوربین‌های مجهز به تکنولوژی HDCVI داهوا مدام در حال تغییر است و این تغییر بخاطر محصولات جدیدی است که روز به روز  در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. همچنین شما برای خرید دوربین مدار بسته مطابق نیاز خود، انتخابات زیادی خواهید‌داشت. اگر می‌خواهید آن‌ها را بر روی دیوار نصب کنید، دوربین‌های بولت گزینه خوبی هستند. همچنین اگر برای نصب روی سقف می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، دوربین‌های دام مناسب خواهند‌ بود. هر دو مدل دوربین‌های بولت و دام دارای فناوری HDCVI هستند. یکی دیگر از خصوصیات جزئی و مورد توجه مشتریان، تغییر‌پذیر بودن نوع لنز دوربین‌های داهوا است، که البته لنزهای ثابت هم در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

تکنولوژی HDCVI در دوربین‌های داهوا

تفاوت تکنولوژی HDCVI داهوا با سیستم تحت شبکه

دوربین‌های تحت شبکه یا همان IP، با دوربین‌های HDCVI به دلیل ارائه کیفیت تصویر بالا، رقابت سختی دارند. به طور کلی، این دو سری از دوربین‌های مداربسته، نسبت به دوربین‌های آنالوگ و AHD، در رده‌های بالاتری قرار می‌گیرند. پیشرفت بزرگ سیستم تحت شبکه، به علت استفاده از کیفیت 20 مگاپیکسلی در نمایش تصاویر خود است. اگر برای حفظ امنیت کامل به دنبال دوربین‌های مداربسته‌ای هستید که بتواند متن‌های مدارک و اسناد یا حتی چهره‌های افراد را تشخیص و نمایش دهد، این دو مورد قطعاً انتخاب‌های بسیار خوبی هستند. رنج کیفیتی 2 تا 12 مگاپیکسلیK4 دوربین‌های HDCVI، این اختیار را به شما می‌دهد که طبق بودجه و احتیاجی که دارید، بهترین مدل را برای ساختمان خود خریداری کنید.

لنزهای مناسب دوربین HDCVI

شرکت داهوا برای ارائه خدمات کامل در راستای بهبود محصولات خود، انواع متفاوتی از لنزها را بر روی دوربین‌های خود قرار داده‌است. این نوع‌ متفاوت لنزها، شامل لنزهای وری فوکال (از 2.1 به 11 تا 4.8 به 120 میلی‌متری)، لنزهای وری فوکال موتوردار (از 2.7 به 12 تا 7 به 22 میلی‌متری) و لنزهای ثابت (از 2.1 تا 3.6 میلی‌متری) است، که کمپانی داهوا از آن‌ها در دوربین‌های HDCVI به کار برده‌است. از جمله خدمات همه جانبه آن‌ها، می‌توان به تقویت لنز دوربین‌ها برای میزان دید در شب تا مسافت 150 متر اشاره کرد. حتی در موارد خاص، می‌توانید از خاصیت دید در شب رنگی تا مسافت 100 متر هم استفاده کنید!

لنزهای مناسب دوربین HDCVI

جمع‌بندی

ما در این مقاله سعی داشتیم تا اطلاعات کامل و مفیدی را درباره تکنولوژی HDCVI داهوا و نظارت تصویری از طریق آن، مطرح کنیم که در ابتدای آن، توضیحاتی برای آشنایی شما با این سیستم بیان کردیم. سپس مزایای استفاده از این نوع دوربین مداربسته را برای شما شرح دادیم که با فهمیدن آن، بتوانید سیستم خوبی را با قوی‌ترین عملکرد برای حفظ امنیت محیط کار یا خانه خود مهیا کنید. بیشتر تمرکز را روی دوربین مداربسته داهوا قرار دادیم و اطلاعات مفیدی در مورد آن به شما ارائه کردیم. خیلی خرسندیم که ما را تا انتهای این مقاله در سایت توتال شبکه همراهی نمودید و امیدواریم که بیشترین بهره را از مقاله بالا ببرید. شما همچنین می‌توانید برای خرید محصولات داهوا، از تیم توتال شبکه و همکاران ما نیز کمک بگیرید.

آیا تا به حال از محصولات برند داهوا استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را در این مورد، برای ما و دیگر کاربران، در بخش نظرات بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial