قابلیت Intrusion Detection هایک ویژن یا تشخیص ورود غیرمجاز + فعال سازی

قابلیت Intrusion Detection

یکی از قابلیت‌های جالب دوربین مداربسته هایک ویژن قابلیت Intrusion Detection است، یعنی می‌تواند به عنوان دزدگیر عمل کند. در این مقاله به طور کامل این قابلیت و نحوه فعال‌سازی آن را باهم بررسی می‌کنیم. داشتن قابلیت دزدگیر در دوربین مداربسته قابلیت بسیار خوبی است که همه نیاز شما را برای حفظ امنیت منطقه مورد نظرتان برآورده می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از دوربین هایک ویژن به عنوان دزدگیر با ما همراه باشید. آنچه در ادامه می‌خوانید:

  • دوربین تحت شبکه هایک ویژن
  • قابلیت Intrusion Detection
  • چگونه قابلیت Intrusion Detection را فعال کنیم؟
  • در نتیجه

دوربین تحت شبکه هایک ویژن

کمپانی هایک ویژن دوربین‌های مختلفی را به بازار عرضه کرده است. از جمله دوربین‌های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن می‌توان به مدل‌های ۱، ۲، ۴، ۶ و ۸ مگاپیکسل اشاره کرد. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن دارای قابلیت‌های بسیاری است. از مدل‌های پرکاربرد دوربین‌های هایک ویژن می‌توان به مدل پلاک خوان اشاره کرد. این دوربین  قابلیت‌ این را دارد که پلاک ماشین را ثبت کند. دوربین پلاک خوان در دو سری صدا دار و بی‌صدا به بازار عرضه شده است. مدل صدا دار به دو صورت میکروفن دار و میکروفن‌خور ارائه شده است. لازم به ذکر است که در ایران قابلیت پلاک خوان به دلیل اینکه پلاک فارسی است فعال نیست. دوربین‌های هایک ویژن پردازنده داخلی دارند که با توجه به این موضوع می‌توانند بدون نیاز به دستگاه‌ NVR همه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. دوربین‌های هایک ویژن دارای قابلیت H265+  هستند. همچنین برخی از این دوربین‌ها می‌توانند از حافظه داخلی استفاده کنند.

قابلیت Intrusion Detection

یکی از قابلیت‌های پرکاربرد دوربین‌های هایک ویژن قابلیت Intrusion Detection است. قابلیت دزدگیر دوربین‌های هایک ویژن از دسته قابلیت‌های VCA است. با کمک این قابلیت کاربر می‌تواند یک ناحیه مشخص کند تا هرگونه ورود  غیرمجاز به آن ناحیه را دوربین شناسایی کند و با توجه به آنچه که کاربر می‌خواد یک سناریو ایجاد کند.

مثلاً اگر از مسدود شدن جای پارک خودرو خود توسط خودروهای مزاحم کلافه شدید می‌توانید به کمک قابلیت دزدگیر دوربین هایک ویژن، توقف و ورودهای غیرمجاز در جای پارک‌‌تان را شناسایی کنید. فقط کافی‌ست ابعاد ماشین و حداکثر زمان توقف ماشین در جای پارک‌تان را برای دوربین هایک ویژن تعریف کنید. در ادامه نحوه انجام این کار را برای شما آورده‌ایم.

چگونه قابلیت Intrusion Detection را فعال کنیم؟

چگونه قابلیت Intrusion Detection را فعال کنیم؟

برای فعال کردن قابلیت دزدگیر یا قابلیت Intrusion Detection ابتدا وارد تنظیمات دوربین می‌شویم، سپس از قسمت VCA گزینه Intrusion Detection را می‌زنیم.

مشخص کردن ناحیه هدف

در این مرحله از فعال کردن قابلیت Intrusion Detection ، یک ناحیه هدف رسم می‌کنیم، با کمک ماوس به طور دلخواه یک ناحیه بسته رسم کنید. توجه داشته باشید که ناحیه مشخص شده باید بسته باشد. خطی فرضی به دور محدود دلخواه رسم کنید. در بعضی از مدل‌های دوربین هایک ویژن شما می‌توانید ۴ ناحیه را رسم کنید و این ۴ ناحیه را به طور مجزا تحت کنترل قرار دهید.

تنظیم مدت زمان توقف یا Thershold

سپس باید Thershold یا همان مدت زمان توقف را مشخص کنید. مدت زمانی که مشخص می‌کنید برای این است که اگر هرگونه ورود فرد یا شیء به ناحیه رسم شده و ماندن در آن بیش از این زمان بود دوربین هایک ویژن، اعلام کند. مدت زمان Thershold را می‌توانید بین صفر تا ۱۰ ثانیه تنظیم کنید. اگر این مقدار روی عدد صفر تنظیم شود بلافاصله بعد از ورود شیء یا فرد به ناحیه هدف، آلارم به صدا درمی‌آید.

حالا نوبت به فعال کردن حالت دزدگیر شده است:

تنظیم حساسیت یا Sensivity

در این مرحله میزان حساسیت یا Sensivity را تنظیم می‌کنیم، میزان این مورد هم بین ۰ تا ۱۰۰ قابل تغییر است. هر چه این مقدار به ۱۰۰ نزدیک‌تر شود دوربین در مقابل اشیاء کوچک‌تر مثل پرندگان و یا حتی سایه هم حساس‌‌تر شده و در برابر این موارد هم عمل خواهد کرد.

تنظیم میزان ابعاد قابل ورود شیء به ناحیه هدف

در این مرحله مشخص می‌کنیم چند درصد سوژه می‌تواند وارد منطقه مشخص شده شود. این مورد نیز از ۱ تا ۱۰۰ قابل تنظیم است. مقادر بیشتر برای اجسام بزرگ‌تر درنظر گرفته می‌شود.

به طور مثال اگر این حالت را روی ۵۰ درصد قرار دهید، زمانی که ۵۰ درصد از سوژه وارد ناحیه‌ مشخص شده شود دوربین هشدار خواهد داد. همچنین اگر زیر ۵۰ درصد وارد این ناحیه شود دوربین کاری انجام نمی‌دهد.

راه حل کم‌تر کردن آلارم‌های اشتباه در قابلیت دزدگیر دوربین

  • ناحیه هدف را به درستی مشخص کنید.
  • زمان Thershold را با دقت مشخص کنید.
  • حساسیت را مطابق با سوژه‌های گوناگون مشخص کنید.
  • سوژه را به درستی بررسی کنید و ابعاد دقیق آن را در نظر گرفته و مطابق با آن تنظیمات را با دقت انجام دهید.

در نتیجه

در این مقاله خواندید که دوربین هایک ویژن قابلیت این را دارد که چندین سناریو برای آن تعریف کنید و از قابلیت دزدگیر آن استفاده کنید. به کمک این دوربین مداربسته با یک تیر دو نشان بزنید، هم دوربین مداربسته داشته باشید هم دزدگیر. به کمک این قابلیت از محیط، تجهیزات ارزشمند، پارکینگ اتومبیل و … محافظت کنید. همچنین نحوه فعال کردن قابلیت دزدگیر دوربین هایک ویژن را خواندید.

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد و به راحتی با توجه به توضیحاتی که داده شد بتوانید قابلیت دزدگیر دوربین هایک ویژن خود را فعال کنید. شما می‌توانید هرگونه سوالی در خصوص دوربین‌های هایک ویژن همچنین قابلیت Intrusion Detection دارید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید. در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده می‌شود. راستی شما از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial