چگونه DVR هایک ویژن را به اینترنت متصل کنیم ؟

اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت

امروزه با پیشرفت تکنولوژی از دوربین مداربسته فقط برای مشاهده زنده تصاویر و ضبط تصاویر استفاده نمی‌کنند، بلکه قابلیت‌های دیگری نیز به سیستم‌های نظارت تصویر اضافه شده است که برای استفاده از آن‌ها نیاز به آموزش دارید. سوالی که برای برخی از کاربران دوربین مداربسته به وجود می‌آید این است که اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت چگونه انجام می‌شود؟ با این روش می‌توان از دیگر قابلیت‌های دوربین مداربسته هایک ویژن نیز استفاده کنید. در این مقاله نحوه این اتصال را برای شما آورده‌ایم. اگر به دنبال جواب برای نحوه اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت چه کاربردی دارد؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی نحوه اتصال به اینترنت برویم، اول به این سوال جواب دهیم که با اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت از چه قابلیت‌هایی بهره‌مند می‌شوید؟ برخی از امکاناتی که بعد از اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت به آن‌ها دسترسی خواهید داشت به قرار زیر است:

تصویر دوربین مداربسته بر روی کامپیوتر و یا موبایل شما انتقال می‌یابد

تصاویر زنده و یا ضبط شده توسط دوربین مداربسته را با کمک اینترنت می‌توانید روی موبایل خود و یا کامپیوتر خود در مکانی دیگر ببینید. به عبارتی می‌توانید از راه دور مکان مورد نظر خود را نظارت کنید و تحت کنترل خود قرار دهید.

به واسطه اینترنت آلارم‌های دستگاه DVR برای کاربران ارسال می‌شود

هشدارهای گوناگون مثل خراب شدن هارد یا پر شدن هارد و آلارم‌های مختلف دیگر از طریق اینترنت به کاربر اطلاع داده می‌شود.

در صورت بروز هر گونه مشکل برای کاربر ایمیل ارسال می‌شود

با تنظیم دستگاه می‌توانید از رویدادهای گوناگون به همراه تصویر موقعیت از طریق ایمیل مطلع شوید و بسیاری از موارد دیگر…

حال که با مزایای اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت آشنا شدید وقت آن رسیده که نحوه اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت را بیان کنیم.

نحوه اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت چگونه است؟

یکی از متداول‌ترین راه های اتصال به اینترنت، متصل کردن دستگاه DVR هایک ویژن به مودمی که دارای اینترنت است با استفاده از کابل شبکه می‌باشد. به بیان دیگر می‌توان گفت تنها کافی‌سا مودم اینترنت خود را به دستگاه دی‌وی‌آر هایک ویژن متصل کنید تا اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت حاصل شود.

 بعد از برقراری اتصال به تنظیمات دستگاه دی‌وی‌آر وارد شده تا ببینید دستگاه در چه وضعیتی است. در صورتی که وضعیت یا Status دستگاه دی‌وی‌آر هایک ویژن online باشد به این معنی است که اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت برقرار شده است. اما گاهی ممکن است وضعیت آنلاین نباشد در این صورت چکار باید کرد؟

در صورتی که وضعیت (status) در حالت online نباشد باید چکار کرد؟

اگر دستگاه خود را به مودم وصل کردید اما هنوز وضعیت آنلاین نشده است باید به تنظیمات شبکه دستگاه دی‌وی‌آر هایک ویژن رفته و گزینه DHCP را فعال کنید و بعد دستگاه را دوباره راه‌اندازی کنید. بعد از راه‌اندازی دستگاه، دوباره وضعیت دی‌وی‌آر را مشاهده کنید، می‌بینید که وضعیت دستگاه آنلاین شده است. حال به راحتی می‌توانید از قابلیت‌های مختلف دستگاه DVR به کمک اینترنت مانند ارسال آلارم و ایمیل استفاده کنید.

چه دلایلی باعث ایجاد مشکل انتقال تصویر هایک ویژن می‌شود؟

در برخی موارد انتقال تصویر دچار مشکل می‌شود. با دانستن دلایلی که باعث ایجاد مشکل می‌شود به راحتی می‌توانید مشکل را حل کنید. تعدادی از این دلایل به شرح زیر است:

  • متصل نشدن درست کابل‌ها و قطع شدن کابل شبکه و تلفن
  • مودم دارای فریم‌ور قدیمی باشد
  • مودم دچار مشکلات سخت‌افزاری شود.
  • در امواج بی‌سیم وای‌فای اختلالاتی به‌وجود آید.
  • تنظیمات نادرست شبکه در دستگاه‌ دی‌وی‌آر

اما برای اینکه متوجه شویم اتصال به‌درستی انجام شده است باید آن را تست کنید، اما چطوری؟ در ادامه به شما می‌گوییم.

چگونه اتصال به اینترنت را تست کنیم؟

قبل از هر چیز مطمئن شوید دسترسی به اینترنت دارید یا نه؟ این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌‌کند که احساس کنید مشکل از دستگاه DVR است نه مودم و اینترنت. برای بررسی این موضوع نیاز به یک کامپیوتر دارید. دکمه ویندوز و R را همزمان فشار دهید و کلمه cmd را تایپ کنید تا خط فرمان ویندوز را باز کنید. سپس کلمه ipconfig را در پنجره باز شده تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید. حال مشاهده می‌کنید که در مقابل عبارت Default Gateway آدرس آی‌پی مودم شما نمایش داده می‌شود.

 اکنون تلاش کنید از این آدرس آی‌پی ping بگیرید. اگر موفق به این کار شدید یعنی اتصال بین کامپیوتر و روتر به خوبی برقرار شده است. اما در صورتی که با ارور مواجه شدید یعنی مشکلی وجود دارد. دقت کنید که اگر آی‌پی Default Gateway شما با ۱۶۹٫x.x.x شروع شود یعنی یک مشکل DHCP وجود دارد و می‌توان گفت همه مشکل به مودم برمی‌گردد.

ارتباط بین هایک ویژن و مودم را آزمایش کنید

به منوی اصلی هایک ویژن رفته و روی maintrance کلیک کنید. حال network را باز کنید. سپس در بخش destination address آی پی مودم را وارد و ping بگیرید. در صورتی که با ارورهای Request timed out یا Destination Host Unreachable مواجه شدید، یعنی برای اتصال به اینترنت مشکلی هست. اما اگر ارور Request timed out را مشاهده کردید، احتمالاً ارتباط بین دستگاه و مودم دچار مشکل است.

روتر خود را تست کنید

برای تست مودم اول رایانه خود را به طور مستقیم با یک کابل شبکه به مودم وصل کنید. حال اگر دیدید که اینترنت خوب کار می‌کند معلوم می‌شود که مشکل از روتر است. در برخی موارد نیز ممکن است آداپتور شبکه بی‌سیم رایانه مشکل داشته باشد. برای متوجه شدن این موضوع به وسیله یک دستگاه دیگر به شبکه بی‌سیم خود وصل شوید. اگر با دستگاه‌های دیگر به خوبی به اینترنت وصل شدید به احتمال زیاد باید آداپتور شبکه خود را عوض کنید.

در صورتی که بعد از متصل صدن کامپیوتر به صورت مستقیم به واسطه کابل شبکه به مودم، مشاهده کردید که اینترنت هنوز کار نمی‌کند احتمال دارد مشکل از مودم یا اتصال ناموفق به ارائه دهنده اینترنت شما باشد.

اگر اطمینان حاصل کردید که مشکل از مودم شما است برای پیدا کردن عیب مودم مراحل زیر را انجام دهید.

  1. مودم خود را خاموش و روشن کنید
  2. کابل‌ها را بررسی کنید.
  3. مودم را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  4. فریم‌ور روتر را آپدیت کنید.

با انجام این موارد اگر مودم شما مشکل ابتدایی و نرم‌افزاری داشته باشد به احتمال زیاد رفع خواهد شد. در صورتی که با انجام مراحل بالا هنوز هم مودم شما مشکل دارد احتمالاً مشکل سخت‌افزاری و مربوط به یکی از قطعات مودم است. باید مودم را به متخصصان این حوزه نشان دهید تا مشکل را حل کنند.

کلام آخر

در این مقاله از پرشیا سیستم نحوه اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین گفتیم با اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت به چه قابلیت‌هایی دست پیدا می‌کنید. امروزه یکی از کاربردهای مهم دوربین مداربسته دسترسی به تصاویر دوربین از راه دور است، این امکان زمانی فراهم می‌شود که دستگاه DVR هایک ویژن را به اینترنت وصل کنید. در این مطلب مواردی که باعث ایجاد مشکل در برقراری اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت می‌شود را نیز برای شما بیان کردیم.

 امیدواریم مطالب این بخش برای شما مفید بوده باشد و به راحتی بتوانید این اتصال را فراهم کنید و از قابلیت‌های پیشرفته دوربین مداربسته خود استفاده کنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. در صورت وجود هرگونه سوال در مورد اتصال DVR هایک ویژن به اینترنت می‌توانید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید در اولین فرصت توسط کارشناسان پرشیا سیستم به سوالات شما پاسخ داده می‌شود.

منبع: سایت هایک ویژن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial