چگونه میان‌افزار روترهای تی‌پی‌لینک را پیدا کرده و ارتقا دهیم؟

چگونه میان‌افزار روترهای تی‌پی‌لینک را پیدا کرده و ارتقا دهیم؟

چگونه میان‌افزار روترهای تی‌پی‌لینک را پیدا کرده و ارتقا دهیم؟

روترها در زمان ورود به بازار همراه با میان‌افزار استانداردی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند، اما به مرور زمان آسیب‌پذیری‌هایی در روترها شناسایی می‌شود که شرکت‌ها برای برطرف کردن آن‌ها اقدام به عرضه میان‌افزار جدید می‌کنند. میان‌افزارهای جدید ضمن آن‌که آسیب‌پذیری‌ها را برطرف می‌کنند اجازه می‌دهند به شبکه‌ای پایدار دسترسی داشته باشید.

 

چگونه میان‌افزار روتر را پیدا کنیم؟
ساده‌ترین روش مشاهده میان‌افزار روتر، مراجعه به برچسبی است که پشت دستگاه در کنار آدرس آی‌پی دستگاه قرار دارد. در پشت جعبه روترهای تی‌پی‌لینک اطلاعاتی در ارتباط با آدرس آی‌پی شبکه محلی، نام کاربری و گذرواژه قرار گرفته است. به‌طور مثال، در تصویر زیر اطلاعات مربوط به روتر TD-W8961ND را همراه با آدرس آی‌پی شبکه محلی این روتر به نشانی 192.168.1.1  مشاهده می‌کنید.

اگر جعبه روتر در دسترس نیست یا به هر دلیل به آن دسترسی ندارید، روش دوم مشاهده میان‌افزار روتر مراجعه به پنل مدیریتی دستگاه است. ابتدا کامپیوتر یا گوشی را به دستگاه تی‌پی‌لینک متصل کنید. مرورگر کامپیوتر را باز کرده و آدرس آی‌پی شبکه محلی را در نوار آدرس وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. آدرس دسترسی به روترها معمولا 192.168.1.1 است. در پنجره ظاهر شده نام کاربری و گذرواژه دستگاه خود را وارد کنید. گذرواژه و نام کاربری پیش‌فرض واژه admin است.

به‌طور معمول، در ابزار مبتنی بر وب امکان مشاهده اطلاعات مربوط به میان‌افزار روتر وجود دارد. دو یا چهار رقم اول دیجیتالی سال را نشان داده، دو رقم بعدی ماه و دو رقم بعدی روز را نشان می‌دهد. به‌طور مثال، 120315  نشان می‌دهد که میان‌افزار در تاریخ March 15 2012 ساخته شده و 20140924 نشان می‌‌دهد میان‌افزار در تاریخ 24 سپتامبر 2014 میلادی ساخته شده است. در تصویر زیر نحوه نمایش اطلاعات در پایین پنجره مدیریتی روترهای تی‌پی‌لینک را مشاهده می‌کنید.

به‌روزرسانی میان‌افزار روتر

اگر نسخه میان‌افزار روتر قدیمی است، برای به‌روزرسانی میان‌افزار به مسیر Advanced > System Tools > Firmware Upgrade مراجعه کرده و سپس گزینه Check for Upgrades را کلیک کنید.

اگر میان‌افزار جدیدی برای دستگاه منتشر شده باشد، پیغامی همانند شکل زیر مشاهده می‌کنید.

با کلیک روی دکمه Upgrade now میان‌افزار روتر دانلود شده و روی دستگاه نصب می‌شود. لازم به توضیح است که میان‌افزار را می‌توان به شیوه دستی و از طریق با‌رگذاری فایل متناسب با روتر نیز نصب کرد، اما به دلیل این‌که ممکن است به اشتباه میان‌افزاری دانلود و روی روتر نصب شود، پیشنهاد می‌کنیم از روش استاندارد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial