چگونه ماشین هوش مصنوعی ، سیستم مدیریت ترافیک را هوشمند تر می کند !

چگونه ماشین هوش مصنوعی ، سیستم مدیریت ترافیک را هوشمند تر می کند ! #خبر-جدید

از دید نرم افزایی ، تکنولوژی تشخیص پلاک – LPR ، متداول ترین شیوه آنالیز تصویر ویدیویی در مدیریتو کنترل ترافیک است . کنترل دسترسی ، صدور صورتحساب ،زمان دقیق سفر و سایر کاربرد های امنیتی با استفاده از تصاویر دوربین های ثبت پلاک انجام می شود .
با ظهور الگوریتم های هوش مصنوعی ، سیستم های مدیریت ترافیک هوشمند تر شده و دقت آنالیز تصویر آن رشدچشمگیری یافته است .

در بسیاری از موارد آنالیز تصویر شامل تشخیص موانع ترافیکی مانند توقفوسایل نقلیه در محل های ممنوع ، ترافیک ناشی از صف خودرو ها( به طور مثال صف نزدیک به پمپ بنزین ) در کنار جمع آوری داده های ترافیکی با اهمیت مانند شمارش خودرو ها ، طبقه بندی آنها ، کنترل سرعت متوسط ، فاصله بین خودرو ها و غیره  می باشد ، که با استفاده از هوش مصنوعی دقت و قدرت محاسبات شبیه به آن افزایش می یابد .در سیستم های مدیریت ترافیک شهری ، مدیریت چراغ راهنماییو شناسایی جای پارک نیز توسط قدرت آنالیز این دوربین ها انجام می شود .

چگونه ماشین هوش مصنوعی ، سیستم مدیریت ترافیک را هوشمند تر می کند
چگونه ماشین هوش مصنوعی ، سیستم مدیریت ترافیک را هوشمند تر می کند

ارتقای سیستم ها نیاز مند سخت افزار های قدرتمند می باشدتا نرم افزار های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی بر روی آنها راه اندازی و فعال شود .برای دستیابی به این مهم باید سرور های مخصوص در مراکز مانیتورینگو کنترل ترافیک نصب شود تا وظیفه آنالیز و پردازش را با توجه به نیاز مدیران کنترل ترافیک انجام دهد .نکته ی مهم اما ضرورت استفاده از دوربین های هوشمند در کنار سیستم مرکزیمجهز به هوش مصنوعی است . این دوربین ها تصاویر استاندارد مورد نیاز نرم افزار مرکزی را ثبتو به سرورهای مجهز به هوش مصنوعی ارسال می کنند . این تصاویر حداقلویژگی های لازم جهت پردازش و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز را در اختیار نرم افزار مرکزی قرار می دهد .

سیستم های نظارتی هوشمند با استفاده از کدگذاری مدرن توانسته، پهنای باند تصاویر دوربین را با شرط حفظ کیفیت تصویر کاهش
دهد و این مهم در سیستم های مدیریت شهری ، امری تعیین کننده است .با این همه هنوز هم پلاک های ناخوانا و کثیف ، افرادی که اقدام به پوشاندنپلاک خود می کنند یا حرکت خودرو های فاقد پلاک از جمله مواردی است کهسیستم های مدیریت ترافیک مجهز به هوش مصنوعی نتوانسته برای آنها راه حلی پیدا کند .
یکی از مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپاریم اینستکه سیستم آنالیز تصاویر دوربین های ترافیکی یک سیستم مستقل نمی باشدو تنها بخشی از یک معماری پیچیده تر در سیستم مدیریت ترافیک می باشد .این رابط کاربری به عنوان یک جزء از کل با سیستم هایی مانند تجهیزات ذخیره ساز ،سوئیچ های شبکه ، VMS ، SCADA ، بستر ITS و غیره در ارتباط خواهد بود .

منبع :سایت asmag

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial