اشتراک گذاری وای فای میان طبقات ساختمان

با این‌ راهکار وای‌فای را میان طبقات ساختمان به‌اشتراک قرار دهید (اشتراک گذاری وای فای میان طبقات ساختمان  )

برخی از شرکت‌ها و حتا کاربران خانگی با این مشکل روبرو هستند که چگونه می‌توان از یک طبقه ساختمان به وای‌فای طبقه دیگر متصل شد، به گونه‌ای که شاهد افت سرعت نباشیم. بدون شک شما نیز با چنین مشکلی در محل کار روبرو هستید. در این مقاله با راهکارهایی برای حل این مشکل آشنا می‌شوید.مشکل کندی سرعت زمانی جدی می‌شود که یک بازی آنلاین انجام می‌دهید و به‌طور همزمان سایر افراد قصد دارند به روتر متصل شوند. همه دوست دارند یک اتصال اینترنتی پر سرعت و بدون تاخیر را تجربه کنند، اما برخی موارد تجهیزات دورتر از روتر هستند و سیگنال‌ها به راحتی توسط لپ‌تاپ یا تبلت دریافت نمی‌شوند. این مشکل ممکن است به دو صورت مشاهده شود. اول آن‌که تمامی اعضا خانه یا محل کار با سرعت پایینی به اینترنت و وای‌فای متصل می‌شوند و دوم آن‌که، ممکن است سرعت اتصال شما به اینترنت و وای‌فای زیاد باشد و کمترین زمان تاخیر را مشاهده کنید، اما دیگران با مشکل پینگ‌های بالا روبرو شوند. حالت اول، مشکل همگانی است و باید به سراغ خرید روتری قدرتمند بروید. پیشنهاد می‌کنیم از یک روتر پر سرعت دو بانده استفاده کنید و در کنار آن از گسترش‌دهنده سیگنال‌های وای‌فای برای ارسال امواج در تمامی زوایای خانه استفاده کنید. خرید سامانه‌های مش وای‌فای نیز مشکلات را برطرف می‌کند.

چگونه به اینترنت درون یک طبقه بدون مشکل متصل شویم؟

برای حل این مشکل باید سیگنال‌های وای‌فای برای ارسال در فواصل دور تقویت شوند. راه‌حل‌هایی که برای این مشکل وجود دارد به هزینه‌ای که اختصاص می‌دهید، ساختمانی که در آن کار می‌کنید و ویژگی‌هایی که از یک آنتن انتظار دارید بستگی دارند. در ادامه به چند مورد از این راه‌حل‌ها نگاهی خواهیم داشت.

  1. پاور‌لاین
    پاورلاین دستگاهی است که اطلاعات و اینترنت را روی کابل‌های برق انتقال می‌دهد. پاورلاین‌ها اجازه می‌دهند اینترنت از یک نقطه به نقطه دیگری بدون کابل‌کشی هدایت شوند. پاورلاین‌ها راه‌حلی جامع هستند که همزمان اینترنت و اطلاعات را روی خطوط برق انتقال می‌دهند و به زبان ساده نوع خاصی از کابل‌کشی خودکار برای استقرار یک شبکه اترنت هستند. برای بهره‌مندی از راهکار فوق باید دو عدد پاورلاین تهیه کنید. یک عدد از پاورلاین‌ها را به روتر اصلی و سپس پریز برق متصل کنید. پاورلاین دوم را باید به پریز برقی که در نزدیک‌تان قرار دارد متصل کنید و اینترنت را با یک کابل شبکه به دستگاه‌های مربوطه برسانید. در زمان خرید پاورلاین باید به چند نکته مهم دقت کنید. اول آن‌که پاورلاین به درگاه شبکه اترنت و درگاه RJ 45 مجهز باشد و مهم‌تر آن‌که از سرعت ارسال داده‌ها تا سقف هزار تا دو هزار گیگابیت پشتیبانی کند. توصیه نمی‌کنیم به سراغ خرید پاورلاین‌های ارزان‌قیمتی بروید که سرعت پایینی ارائه می‌کنند، زیرا در نهایت با مشکل عدم دریافت اینترنت پر سرعت روبرو می‌شوید. برخی از کاربران حرفه‌ای به سراغ پاورلاین‌هایی مجهز به آنتن‌های خارجی می‌روند که قادر به تقویت وای‌فای روتر هستند تا دستگاه‌های همراه در هر نقطه از محل کار اینترنت پر سرعت را دریافت کنند. در نمونه‌های عالی‌تر نیز پاورلاین‌های مجهز به دو باند یا دو درگاه اترنت پیشنهاد می‌شوند که بیشتر برای کاربردهای تجاری مناسب هستند. راه‌حل پاورلاین زمانی استفاده می‌شود که قرارا ست اینترنت پر سرعت از مکانی به مکان دیگر انتقال پیدا کند، اما در عین حال سرعت کاهش پیدا نکند و کابل‌کشی انجام نشود. اگر کابل‌کشی برق ساختمان به شکلی است که کابل‌ها به یکدیگر متصل هستند، در این حالت می‌توان یک دستگاه پاورلاین در طبه اول و کنار روتر قرار دارد و یک کابل شبکه از روتر به پاورلاین کشید و پاورلاین دوم را در طبقه چهارم قرار دارد تا اینترنت بدون نیاز به کابل‌کشی اضافی در دسترس قرار گیرد.
  1. به‌کارگیری گسترش‌دهنده وای‌فای
    راهکار مطلوب دیگر برای ارسال امواج وای‌فای به مسافت‌هایی دورتر از روتر، به‌کارگیری گسترش‌دهنده وای‌فای (Extender) است. گسترش‌دهنده‌های خوب موجود در بازار قیمت مناسبی دارند و اجازه می‌دهند اینترنت میان اتاق‌های مختلف و حتا طبقات مختلف بدون مشکل در دسترس باشد. گسترش‌دهنده‌ها اجازه می‌دهند با گذرواژه و نام کاربری و نام شبکه اصلی به شبکه بی‌سیم متصل شوید. بهتر است از گسترش‌دهنده‌های وای‌فای زمانی استفاده کنید که قرار است دستگاه‌های بی‌سیم کمی به اینترنت متصل شوند.
  1. سامانه مش‌وای‌فای
    درادامه ی اشتراک گذاری وای فای میان طبقات ساختمان  ‌اگر فاصله طبقات از یکدیگر زیاد هستند یا اتاق‌های شرکت در مجاورت یکدیگر قرار دارند راهکار سامانه مش‌ وای‌فای مشکل را برطرف می‌کند. عملکرد سامانه‌های مش وای‌فای به این شکل است که روتر یا همان گره اصلی در طبقه اول (مرکزی) قرار می‌گیرد و گره‌های فرعی در طبقات یا اتاق‌های دیگر قرار می‌گیرند.
  1. خرید روتر بی‌سیم پر قدرت
    ‌برخی موارد خرید و نصب یک روتر قدرتمند در طبقه اول یا حتا قرار دادن یک روتر بی‌سیم سریع و پرتوان در کنار روتر اصلی اجازه می‌دهند سیگنال‌ها با قدرت بیشتری در محیط انتشار پیدا کنند تا مشکل نقاط کور وای‌فای برطرف شوند. امروزه روترهای قدرتمند سه بانده و حتا دو بانده که آنتن‌های زیادی دارند کلید حل مشکل هستند. روترهای فوق مجهز به آنتن‌هایی قدرتمند هستند که به راحتی سیگنال‌ها را ساطع می‌کنند و بدون نیاز به تجهیزات خاصی یک منطقه وای‌فای گسترده را پوشش می‌دهند.

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial