ویدیو کنفرانس تحت شبکه هایک ویژن چگونه کار می کند و مزایای آن چیست ؟

آشنایی با سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه هایک ویژن

امروزه استفاده از سیستم‌های ویدئو کنفرانس بسیار رواج یافته است.سیستم ویدئو کنفرانس هایک ویژن مزایای بسیاری دارند و با یک ارتباط ویدئویی کار را برای کاربران بسیار راحت می‌کند. در این مقاله به بررسی ویدئو کنفرانس هایک ویژن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سیستم ویدئو کنفرانس هایک ویژن

با توجه به نیاز جامعه به ارتباط آنلاین با افراد در اقسا نقاط دنیا، استفاده از این سیستم بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. با استفاده از امکانات و روش‌های مدرن می‌توانید به افزایش درآمد و مدیریت هزینه‌های خود کمک کنید که یکی از این امکانات جدید و پیشرفته سیستم ویدئو کنفرانس هایک ویژن است. به طور کلی نگه‌داری سخت‌افزار ویدئو کنفرانس هزینه بالایی دارد، اما با استفاده از تجهیزات داخل سالن کنفرانس مثل میکروفن، دوربین‌های مخصوص و … می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید.

با کمک این سیستم دیگر مکان فیزیکی افراد اهمیتی ندارد. ارتباط زنده صوتی و تصویری با این فناوری به شکل بسیار امن مثل جلسات حضوری برقرار می‌شود. به طور کلی ویدئو کنفرانس هایک ویژن از چندین فناوری ارتباطی تشکیل شده است که شکاف بین جلسات حضوری و ارتباط تلفنی را پر می‌کند. از مشخصه‌های این سیستم می‌توان به ارائه سرویس‌های کارآمد و برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری با کیفیت Full HD اشاره کرد، که با ریزساخت‌های ایران نیز سازگار است.

سیستم کنفرانس تحت شبکه

در سیستم‌های کنفرانس تحت شبکه و یا فول دیجیتال برخلاف سیستم‌های دیجیتال کابل‌های Cat5 به کار برده می‌شود. سیستم صوتی تحت شبکه با توجه به اینکه به شبکه در یک سیستم واحد دسترسی دارد امکانات صوتی و تصویری زیادی را برای مدیریت جلسه فراهم می‌کند.

سیستم ویدیو کنفرانس تحت شبکه هایک ویژن چگونه کار می کند و مزایای آن چیست ؟

مزیت‌های سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه

همان طور که گفتیم ویدئو کنفرانس هایک ویژن یعنی یک ارتباط صوتی یا ویدئویی با کمک زیرساخت‌های مخابراتی بین دو یا چندین نقطه برای برگذاری جلسات. با توجه به رشد سریع تکنولوژی و کسب‌وکارها به کار بردن ویدئو کنفرانس‌ها به زودی به عنوان یک ابزار خوب برای کسب‌وکارها و همکاری و ایجاد ارتباط بین افراد، بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

اما مهم‌ترین مزیت‌های یک سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه چیست؟ برخی از مزیت‌های ویدئو کنفرانس هایک ویژن تحت شبکه به قرار زیر است:

  • برگزاری جلسات غیرحضوری در هر مکان و زمانی. شما در هرمکانی که باشید و در هر زمانی می‌توانید به راحتی در جلسات غیرحضوری با کمک این سیستم شرکت کنید.
  • با توجه به اینکه برخی مجموعه‌ها باید در کنفرانس‌هایی در نقاط مختلف دنیا شرکت کنند این موضوع هزینه‌های زیادی از جمله هزینه بلیط رفت‌ و برگشت، هزینه اقامت، هزینه خوراک و … دارد. با کمک ویدئو کنفرانس تحت شبکه دیگر نیازی به سفر کردن برای کنفرانس‌ها نیست و این موضوع باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • صرفه‌جویی در زمان و استفاده از نیروی انسانی: مسلما رفت و آمد و شرکت در کنفرانس‌ها زمان زیادی را صرف می‌کنند. همچنین برگزاری کنفرانس نیز به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد. با کمک ویدئو کنفرانس هایک ویژن در این موارد به طور چشم‌گیری صرفه‌جویی می‌شود.
  • از بین بردن خستگی و خطرات ناشی از سفر برای کنفرانس
  • بازگشت مبلغ سرمایه خرید ویدیو کنفرانس تحت شبکه در زمان کوتاه مدت
  • امکان نمایش و ارسال عکس، اسلاید، فیلم و … با استفاده از ویدئو کنفرانس تحت شبکه

به طور کلی کاربران قادرند جلسات خود را در هر جای دنیا با افراد دیگر در فضای دیگری برگزار کنند، با یکدیگر اطلاعات خود را تبادل کنند و تصاویر را به طور زنده و بدون تاخیر در نمایشگر برای هم به نمایش بگذارند.

کاربردهای مهم سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه

سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه کاربردهای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها به قرار زیر است:

  • استفاده برای جلسات درسی و کاری
  • استفاده برای آموزش‌های الکترونیک یا از راه دور
  • استفاده در موارد پزشکی و درمان از راه
  • استفاده برای فریلنسرها( دورکاری)

آشنایی با سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه هایک ویژن

آشنایی با سیستم ویدئو کنفرانس تحت شبکه هایک ویژن

کمپانی هایک ویژن یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه دوربین مداربسته است. این کمپانی سیستم‌های ویدیو کنفرانس تحت شبکه نیز ارائه داده است که پشتیبانی، امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارند. با کمک این سیستم کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مناسب از تجهیزات آن استفاده کنند. ویدئو کنفرانس هایک ویژن قابلیت متصل شدن به طور مستقیم به میکروفن، دوربین متحرک، اسپیکر و … را دارند. کاربران متناسب با نیاز حفاظتی و نظارتی خود از سیستم ویدئو کنفرانس هایک ویژن استفاده می‌کنند. این سیستم از جمله تجهیزاتی است که به شما برای دست‌یابی به یک سیستم مدیریتی استاندارد در محل کار و یا شرکت، کمک می‌کند.

انواع سیستم‌های ویدئو کنفرانس هایک ویژن

سیستم‌های ویدئو کنفرانس هایک ویژن در انواع متنوعی از جمله سیستم‌های استفاده شخصی تا استفاده چند نفره در بازار وجو دارد. در این قسمت برخی از انواع این سیستم‌ها را برای شما آورده‌ایم.

سیستم ویدئو کنفرانی تله پرزنس

این نوع سیستم دارای طراحی‌ای است که حتی برای اشخاصی که از نظر فیزیکی در جاهای گوناگونی قرار دارند، نزدیک‌ترین حالت جلسه را برگزار کنند. ست‌آپ این سیستم بسیار آسان است به گونه‌ای که با نصب نمایشگر‌های بزرگ و دوربین‌های نصب شده در خط دید، صورت می‌گیرد.

سیستم ویدئو کنفرانس اتاق جلسات

می‌توان گفت این سیستم ویدئو کنفرانس یکی از سیستم‌های پرفروش است. این سیستم‌ها ساختار گوناگون و قیمت‌های مختلفی دارند که می‌توانید در همه اتاق جلسات کوچک، بزرگ و متوسط نصب کنید.

از جمله ویژگی‌های این سیستم می‌توان به چند نوع صفحه نمایش، قابلیت نشان دادن محتوا از لپتاپ، موبایل و دوربین‌هایی که قادرند روی میکروفن‌های فعال زوم کنند و … اشاره کرد. از نظر صوتی نیز بسیار خوب هستند و در برخی از سیستم‌ها میکروفن‌های مخصوص به کار برده می‌شود. با توجه به این موضوع نویزهای پس‌زمینه ازبین می‌رود و کیفیت صدا بهتر می‌شود‌.

سیستم ویدئو کنفرانس یکپارچه

به طور معمول برای کنفرانس‌های ویدئویی گروهی که در آن چندین مکان مختلف برای نصب تجهیزات وجود دارد از سیستم یکپارچه استفاده می‌شود. این سیستم دارای سخت‌افزار و کدک است. از این سیستم معمولا برای کنفرانس کلاس درس و یا اتاق هیئت مدیره استفاده می‌شود.

سیستم ویدئو کنفرانس رومیزی

می‌توان گفت از مهم‌ترین سیستم‌های ویدئو کنفرانس هایک ویژن سیستم‌های رومیزی است. این سیستم برای افراد پرمشغله و کارمندان یک اداره بسیار کارآمد است. این سیستم دو نوع است. نوع اول کلاینک نرم‌افزار روی دسکتاپ و نوع دوم کدک سخت‌افزاری که باعث می‌شود دو تصویر روی صفحه نمایش خود ببینید.

ویدئو کنفرانس هایک ویژن در این سیستم روی کامپیوتر شخصی شما نصب می‌شود به این صورت می‌توانید حتی در مواقعی که در حال حرکت هستید نیز در کنفرانس ویدئویی حضور پیدا کنید.

ویدئو کنفرانس مبتنی بر خدمات

در سیستم مبتنی بر خدمات که به طور معمول یک حامل تلکام است، کنترل زیادی از راه شبکه در اختیار شما قرار می‌گیرد. به این صورت مشغله نهایی کم‌تری خواهید داشت. تنها برای ارائه خدمات و مدیریت امکانات باید هزینه‌ای را پرداخت کنید، بدون اذیت شدن از پیچیدگی‌های تکنیکی و فنی.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با سیستم‌های ویدئو کنفرانس هایک ویژن، کاربردها و مزیت‌های آن آشنا کردیم. همان طور که خواندید این سیستم این روزها بسیار کارآمد است و با برقراری ارتباط ویدئویی و تصویری به افراد در صرفه‌جویی وقت و هزینه کمک می‌کند. ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد و به ابهامات شما در مورد سیستم ویدئو کنفرانس هایک ویژن پاسخ داده باشیم. هر گونه سوالی در این زمینه دارید می‌توانید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید. شما از این سیستم استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial