قابلیت ضد مه Defog یا ضد دود و گرد و غبار در دوربین هایک ویژن

قابلیت ضد مه دوربین هایک ویژن

موضوع اصلی این مقاله در سایت توتال شبکه، بررسی قابلیت ضد مه دوربین هایک ویژن است. پس اگر شما هم دوست دارید در مورد این قابلیت اطلاعات بیشتری داشته باشید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در راستای حفظ امنیت مکان‌های مختلف، اقدامات زیادی انجام شده‌است. تمام ادارات و اماکن تجاری مهم، به دوربین‌های مداربسته برای حفاظت نیاز دارند. دوربین هایک ویژن از سری مدل‌ دوربین‌های مدار‌بسته است، که یکی از ویژگی‌های مهم این مدل، پشتیبانی از قابلیت‌ ضد مه است. همچنین قابلیت اصلاح تصویر دوربین هایک ویژن، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع دوربین می‌باشد. بسیاری از کشورها، در بعضی فصول سال، درگیر آب و هوای مه‌آلود یا گرد و غبار زیاد هستند. این شرایط آب و هوایی، مشکلات زیادی را در وضوح تصویر دوربین‌های مداربسته به وجود می‌آورد. به همین دلیل، فناوری نوینی که در دوربین‌های هایک ویژن قرار داده‌اند، کمک زیادی در راستای حل این مشکلات کرده‌است.

قابلیت ضد مه دوربین هایک ویژن چیست؟

شاید برای شما هم جالب باشد که این ویژگی چیست و دقیقا چه فایده‌ای برای شما به عنوان کاربر مصرف‌کننده دارد. زمانی که آب و هوای محیط به شدت مه‌آلود است، دوربین‌های مداربسته وضوح تصویر خود را به میزان بالایی از دست می‌دهند. دوربین‌ مداربسته هایک ویژن با مجهز بودن به قابلیت ضد مه یا همان Defog این مشکل را برای شما رفع کرده‌است. شکل ظاهری این دوربین همانند سایر دوربین‌های مداربسته است، ولی عملکرد آن در شرایط نامطلوب آب و هوایی، آن را از بقیه مدل‌های دوربین‌ مدار بسته متمایز می‌کند. دوربین‌های مداربسته روش‌های گوناگونی برای حذف مه و وضوح تصویر دارند که در ادامه برای شما آن را به صورت کامل شرح می‌دهیم:

1) عملکرد اشعه نور خاص موجود در دوربین هایک ویژن

پیشرفت در تکنولوژی دیجیتال، برای قابلیت ضد مه دوربین مداربسته هایک ویژن، روش جدیدی را به ارمغان آورده‌است. این روش تصویری را ارائه می‌دهد که نگاهی عمیق از فناوری defog دیجیتال دوربین هایک ویژن را برای کاربر به نمایش می‌گذارد. این سیستم پیشرفته دوربین، می‌تواند  اطلاعاتی که توسط سنسور می‌گیرد را برای ارائه یک تصویر با تمام جزئیات تنظیم کند و یا کیفیت رنگ تصویر را افزایش دهد. دوربین‌های هایک ویژن نصب شده، در طی انجام آزمون عملیات 24/7، در برابر عوامل اصلی تخریب تصویر مانند نور قوی, باران, برف و ذرات مشکل‌ساز آئروسل، وضوح تصویر را حفظ کرده‌اند. در حال حاضر یک رویکرد اصلی برای تقویت قابلیت ضد مه دوربین‌ مداربسته هایک ویژن، وجود اشعه نوری خاص در سیستم آن است. این اشعه، اطلاعات IR بیشتری را در مه تشخیص می‌دهد. البته یکی از معایب این ویژگی هزینه بالای آن است.

2) قابلیت ضد مه از طریق افزایش کیفیت تصویر دوربین هایک ویژن

در این عملکرد، وضوح تصاویر تار و نامفهوم، در دوربین بهبود می‌یابد. در واقع کنتراست تصویر خیلی بهتر از قبل می‌شود و میزان رنگ تصویر نیز تغییر زیادی می‌کند. این تغییرات در روند وضوح تصویر، تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد. همچنین باعث می‌شود جزئیات بیشتری در عکس برای شما قابل مشاهده باشد. به طور کل، در این روش تصاویری که کیفیت پایینی دارند، با یک سری از الگوریتم‌های خاص، کیفیت‌ آن‌ها افزایش می‌یابد که کمک شایانی در حذف مه موجود در تصویر می‌کند.

قابلیت ضد مه دوربین

3) بازیابی تصاویر دوربین هایک ویژن و حذف نقاط تار

در این عملکرد، قسمت‌های تار و نامعلوم در عکس را شناسایی می‌کنند و توسط فیلترهایی که در دوربین قرار دارد، کیفیت آن را بهبود می‌دهند.  همچنین این روش، باعث ایجاد کیفیت مطلوب در عملکرد ضد مه دوربین‌ مداربسته هایک ویژن می‌شود. شیوه بازیابی تصاویر دوربین مداربسته هایک ویژن طبق قابلیت ضد مه، تجزیه و تحلیل بسیار زیاد برای تنظیم وضوح و کیفیت تصاویر است. این روش، از یک مدل فیزیکی ایده گرفته و طبق آن طراحی شده است. در این مدل فیزیکی، هر پیکسل، پیکسل کناری خود را می‌سازد. لازم است که در استفاده از این عملکرد، ابتدا از شیوه تکنولوژی پیشرفته قابلیت ضد مه در ساعت‌های مختلف عکس گرفت؛ سپس بعد از تنظیم کردن خود، طبق مدل‌های پیش‌فرضی که دارد، مه‌زدایی تصاویر را انجام بدهد.

دوربین هایک ویژن با قابلیت ضد مه چه ویژگی و مشخصاتی دارد؟

طبق فناوری مدرن، امروزه دوربین‌های مداربسته قابلیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف خود دارند. به طور معمول دوربین‌هایی که در فضای باز نصب می‌شوند، باید مقاومت و قابلیت‌های زیادی از جمله ضد مه بودن را در سیستم خود داشته باشند که بتوانند تصاویری با رزولوشن بالا را ایجاد کنند. در ادامه، چند مورد از دوربین‌های هایک ویژن که قابلیت ضد مه دارند را برای شما معرفی و بررسی کنیم.

1) دوربین مداربسته (DS-2CD6924G0-IHS(/NFC هایک ویژن

با تهیه این مدل از دوربین‌های هایک ویژن، شما می‌توانید تصاویر را با جزئیات مطلوبی در اختیار داشته‌باشید. این دوربین، قابلیت عکس گرفتن با کیفیت 8 مگاپیکسل را نیز دارد. زوایه دید آن 180 درجه می‌باشد، که می‌تواند محدوده خوبی را تحت پوشش قرار دهد. شما می‌توانید این سری از مدل‌های ضد آب هایک ویژن را با استانداردIP67 ، در محیط باز به راحتی نصب کنید و بالاترین کیفیت تصویر را در دستگاه DVR یا NVR خود دریافت کنید. تجزیه و تحلیل قوی این دوربین هوشمند، باعث می‌شود در اثر تشخیص هرگونه حرکتی، شما از طریق موبایل خود از آن آگاه شوید.

2) دوربین مدار بسته DS-2XE6126FWD-HS هایک ویژن

این دوربین، قابلیت ضد انفجار را در سیستم خود دارد. در واقع، قابلیت ضد انفجار به این معنا است که این دوربین در برابر آتش‌سوزی و گرمای بالا، مقاومت زیادی زیادی زیادی را از خود نشان می‌دهد. همچنین با قابلیت مه‌زدایی که دارد، می‌تواند تصاویر را با روزولوشن 1080 ثبت نماید. از سری ویژگی‌های مهم آن، وجود استاندارد IP68 است. این دوربین، یکی از مناسب‌ترین نوع دوربین‌های ضد مه هایک ویژن برای فضای باز است، که می‌تواند در مقابل هر گونه هوای بارانی و طوفانی صحیح و سالم بماند.

قابلیت ضد مه دوربین

3) دوربین مدار بسته DS-2DF5232X-AE3 هایک ویژن

دوربین مدار بسته DS-2DF5232X-AE3 هایک ویژن، تصاویری با کیفیت 2 مگاپیکسل در اختیار شما قرار می‌دهد. این دستگاه، قابلیت ضد مه‌ دارد که موجب می‌شود شما در هنگام هوای طوفانی و مه‌آلود، بهترین تصاویر را در اختیار داشته‌باشید. این مدل، قابلیت چرخش 360 درجه‌ای دارد که می‌تواند تمام زوایای محیط اطراف شما را تحت پوشش خود قرار بدهد. همچنین دارای استاندارد IK10 است و در برابر ضربات احتمالی، مقاوت زیادی دارد. جالب است بدانید که  دوربین مدار بسته DS-2DF5232X-AE3 دارای سیستم ردیابی هوشمند هست که یک ویژگی عالی را برای شما فراهم می‌کند.

4) دوربین مدار بسته (DS-2CD6D54G1-(I)(Z)(S)(/RC هایک ویژن

این سری از دوربین مداربسته هایک ویژن، ویژگی‌ها و امکانات زیادی را برای شما قرار می‌دهد. برای مثال، این دستگاه می‌تواند چهره افراد را با کیفیت 5 مگاپیسکلی که دارد به خوبی نمایش دهد. همچنین در دماهای سرد و گرم مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. این مدل، زوایه دید 360 درجه‌ای دارد که دید گسترده‌ای را برای شما فراهم می‌کند و قابلیت تشخیص حرکت و نفوذ را نیز دارد. شاید جالب باشد بدانید که ضد‌ضربه و ضد‌آب نیز هست. همچنین این مدل از دوربین‌های ضد مه هایک ویژن، با استانداردهای IP67  و IK10 ساخته شده‌است. با قابلیت‌هایی که برای شما توضیح داده‌ایم، این دوربین می‌تواند از بهترین مدل‌های ضد مه هایک ویژن برای خرید و استفاده به حساب بیاید.

جمع‌بندی

قابلیت ضد مه دوربین‌ های هایک ویژن، جز بهترین قابلیت‌هایی بود که این برند به دوربین‌های خود افزود. در مقاله بالا سعی کردیم که در مورد نحوه عملکرد قابلیت ضد مه این دوربین‌ها با هم صحبت کنیم. سپس سه مدل برتر این دوربین را برای شما مثال زدیم و بررسی کردیم. خیلی خرسنیدم که ما را تا انتهای این مقاله در سایت توتال شبکه همراهی کردید. شما برای مشاوره یا خرید دوربین هایک ویژن می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و از مشاوران ما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial