دوربین مداربسته داهوا , ایرادیابی DVR

ایرادیابی DVR

هیچ ویدیویی از دوربین HDCVI یا آنالوگ دریافت نمی‌شود.

۱- دوربین ر ا به دستگاه متصل می‌کنم و خبری از خروجی ویدیو نیست. اگر ویدیویی نیست، منبع تغذیه را تست و منبع تغذیه دیگری را امتحان کنید. راهکار: منبع تغذیه را تعویض کنید.

۲- اگر ویدیویی نیست، کابل کواکسیال و اتصال BNC را از جهت تداوم تست کنید یا کابل دیگری را امتحان کنید. راهکار: جایگزینی کابل کواکسیال با اتصال BNC.

۳- اگر ویدیویی موجود نیست، با سوییچ کردن کابل BNC به یک کانال دیگر، کانکتورهای نری BNC دستگاه (مثلا رکوردر) را تست کنید. اگر یکی کار می‌کند و دیگری کار نمی‌کند، در این صورت پورت‌های BNC شما درست پیکربندی نشده‌اند. راهکار: پیکربندی دوباره پورت به Coaxial در رکوردر HDCVI (از این مسیر: Menu>Setting>Camera>Channel type)

۴- این سری دستگاه‌ها از دوربین آنالوگ همه برندها پشتیبانی نمی‌کند. لطفا اطمینان یابید که دستگاه از دوربین آنالوگ از HCDVI پشتیبانی می‌کند. راهکار: سخت‌افزار سازگار خریداری کنید.

 

نمی‌توانم به IP Channel متصل شوم.

۱- دوربین ر ا به دستگاه متصل می‌کنم و خبری از خروجی ویدیو نیست. اگر ویدیویی نیست، منبع تغذیه را تست و منبع تغذیه دیگری را امتحان کنید. راهکار: منبع تغذیه را تعویض کنید.

۲- اگر خبری از ویدیو نیست، اتصال کابل اترنت و RJ-45 را از لحاظ ثبات و تداوم تست کنید و یک کابل دیگر را امتحان کنید. راهکار: جایگزینی کابل اترنت با اتصال RJ-45.

۳- اگر خبری از ویدیو نیست چک کنید که آیا دوربین آنلاین است یا نه. به این صورت که فقط یک دوربین را وصل کنید و با استفاده از Config Tool آن را پیدا کنید و آدرس آی‌پی را روی DHCP پیکربندی کنید.

۴- اگر می‌توانید دوربین را در Config Tool ببینید اما نمی‌توانید IP Camera را اضافه کنید، درستی ست‌آپ IP Channel را چک کنید (از قبیل آدرس آی‌پی، نام کاربری، رمز عبور، پروتکل اتصال، عدد پورت).

۵- اگر این کار تاثیری نداشت، دوربین یک وایت‌لیست درست کرده (تا فقط دستگاه‌های خاصی قادر به اتصال به دوربین باشند)، و باید به‌صورت دستی دوربین را ریست کنید. لطفا محصول خود را در سایت پیدا کنید تا در یابید که دکمه ریست کجا قرار گرفته؛ این کار به باز کردن دستگاه نیاز دارد.

 

بعد از اتصال به IP Channel، خروجی تک‌پنجره‌ای مشکلی ندارد، اما خروجی چندپنجره‌ای سیاه است.

۱- چک کنید که آیا انتقال تصویر زیرمجموعه دوربین فعال است یا خیر (از این مسیر: Main Menu>Storage>Record). راهکار: Substream Recording ست‌آپ نشده‌بود.

۲- چک کنید که آیا نوع Sub Stream دوربین H.264 است یا خیر (از این مسیر: Main Menu>Remote Device>Encode). راهکار: انتقال ویدیو درست ست‌آپ نشده‌بود.

۳- چک کنید که آیا دوربین از رزولوشن Sub Stream پشتیبانی می‌کند یا خیر (از قبیل ۹۶۰H، D1، HD1 و…). راهکار: سخت‌افزار سازگار را پیدا کنید.

 

بعد از اتصال به IP Channel خروجی چندپنجره‌ای مشکلی ندارد، اما خبری از خروجی تک‌پنجره‌ای نیست.

۱- چک کنید که آیا ویدیو از IP Channel دریافت می‌شود یا خیر. لطفا از این مسیر اطلاعات بی‌درنگ Bit Stream‌ را مشاهده کنید: Main Menu>Info>System>BPS. راهکار: بررسی Bit Stream برای اطمینان از مخابره داده توسط دوربین.

۲- چک کنید که آیا ارسال تصویر اصلی یا Main Steam دوربین فعال است یا نه (از این مسیر: Main Menu>Storage>Record). راهکار: Main Stream Record ست‌آپ نشده بوده است.

۳- چک کنید که آیا نوع کدگشایی انتقال تصویر H.264 است یا خیر (از این مسیر: Main Menu>Remote Device>Encode). راهکار: Encoding Stream درست تنظیم نشده و باید H.264 باشد.

۴- چک کنید که آیا دستگاه از رزولوشن انتقال تصویر اصلی (از قبیل ۹۶۰H، D1، HD1 و…) پشتیبانی می‌کند یا خیر. راهکار: یافتن سخت‌افزار سازگار.

۵- چک کنید که آیا ارسال امواج شبکه دوربین به آستانه خود رسیده یا نه. این کار باید از طریق صفحه مشخصات فنی رکوردر انجام شود. لطفا صفحه مشخصات فنی محصول خود را در Dahua Wiki یا صفحه مشخصات فنی تولیدکننده چک کنید. راهکار: یافتن سخت‌افزار سازگار.

 

بعد از اتصال به IP Channel خبری از خروجی ویدیو در حالت تک‌پنجره یا چند‌پنجره‌ای نیست، اما می‌توانم ببینم که کمی انتقال تصویر انجام می‌شود.

۱- اگر گام‌های بالا را چک کرده‌اید، ست‌آپ دوربین را چک کنید (از قبیل آدرس آی‌پی، تولیدکننده، پورت، نام کاربری، رمز عبور، Remote Channel Number و…). لطفا از وجود پشتیبانی از محصولات تولیدکنندگان دیگر اطمینان یابید. راهکار: یافتن تنظیمات یا سخت‌افزار سازگار.

 

نمی‌توانم به IP Camera متصل شوم

۱- اگر همچنان نمی‌توانید به IP Camera متصل شوید، چک کنید که آیا DVR از IP Channel پشتیبانی می‌کند یا خیر. فقط بعضی از سری محصولات از عملکرد سوییچA/D  پشتیبانی می‌کنند؛ عملکردی که می‌تواند بین کانال آنالوگ و کانال آی‌پی سوییچ کند تا اتصال به IP Camera میسر شود. از این مسیر آخرین کانال را انتخاب کنید تا به IP Channel سوییچ شود: Setting>Camera>Channel Type. راهکار: سری محصول باید از حالت N+N کانال آی‌پی پشتیبانی کند.

۲- اگر همچنان نمی‌توانید به IP Camera متصل شوید، چک کنید که آیا IPC و DVR متصل هستند یا خیر. از طریق این مسیر جست‌وجو کنید تا ببینید که دوربین آنلاین است یا خیر: Main Menu>Setting>Camera>Remote. همچنین، می‌توانید در مسیر Main Menu>Info>Network>Test آدرس آی‌پی IP Camera را وارد کنید و سپس روی دکمه Test کلیک کنید تا ببینید که آیا می‌توان به IP Camera متصل شد یا خیر. راهکار: یافتن IP Camera در شبکه.

 

فاصله کابل

 

رزولوشن

S3 (4M, 4K)

XVR

کابل کواکسیال

۴K

۷۰۰ متر

(RG6)

۴ و ۳ مگاپیکسل

۷۰۰ متر

۱۰۸۰p

۸۰۰ متر

۵۰۰ متر

۷۲۰p

۱۲۰۰ متر

۸۰۰ متر

کابل کواکسیال

۴K

۵۰۰ متر

(RG59)

۴ و ۳ مگاپیکسل

۵۰۰ متر

۱۰۸۰p

۵۰۰ متر

۳۰۰ متر

۷۲۰p

۸۰۰ متر

۵۰۰ متر

UTP (CAT6)

۴K

۳۰۰ متر

۴ و ۳ مگاپیکسل

۳۰۰ متر

۱۰۸۰p

۳۰۰ متر

۲۰۰ متر

۷۲۰p

۴۵۰ متر

۳۰۰ متر

دوربین مداربسته داهوا , مشکل در اشعه مادون قرمز

مشکل در اشعه مادون قرمز

  • امکان فعال کردن همه پرتوهای مادون قرمز نیست: اطمینان یابید که منبع تغذیه معینی با ولتاژ درست مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از منبع تغذیه نامعین ممکن است به پرتوهای مادون قرمز و همچنین خود دوربین، آسیب بزند.

  • اشعه مادون قرمز سوژه‌های دور را روشن نمی‌سازد: وسعت دسترسی اشعه مادون قرمز محدودیت‌هایی دارد. لطفا برای آگاهی از این ویژگی در دوربین خود، به مشخصات فنی آن مراجعه کنید.

  • IR-CUT روی حالت رنگی تنظیم شده و در نتیجه سنسور جلویی نمی‌تواند نور مادون قرمز را حس کند: تنظیمات Camera IR را روی Auto تنظیم کنید تا سنسور جلویی IR را تشخیص دهد.

  • تصویر IR سفید است: به احتمال زیاد، نور مادون قرمز روی سطح خاصی بازتاب می‌یابد. شیشه و سطوح بازتابنده باعث انعکاس و برگشت پرتو مادون قرمز می‌شوند. ارتفاع و زاویه را تغییر دهید. وقتی از دستگاه روی میز استفاده می‌کنید (به‌خصوص سطوح سخت و ناهموار) پرتو مادون قرمز به سمت لنز بر می‌گردد و باعث جلوه نامطلوب پرتو مادون قرمز و تصویر سفید می‌شود. در چنین مواقعی، باید ارتفاع و زاویه لنز را تغییر دهید یا دستگاه را در لبه سطح قرار دهید.

  • بررسی کنید که آیا Camera IR روی Auto تنظیم شده یا خیر. اگر روی Manual تنظیم شده باشد، اشعه مادون قرمز در تاریکی محیط را روشن نمی‌کند.

  • قدرت روشنایی پرتو مادون قرمز به اندازه کافی قدرتمند نیست: اطمینان یابید که پلاستیک از روی لنز دوربین برداشته شده‌است. پلاستیک می‌تواند میزان اثربخشی اشعه را تحت تاثیر قرار دهد.

  • پرتو مادون قرمز درخشش غیرعادی دارد: بررسی کنید که روی لنز گرد و خاک نشسته یا لنز تمیز است.

دوربین مداربسته داهوا , دستگاه قادر به ضبط ویدیو و ثبت تصویر لحظه‌ای نیست

دستگاه قادر به ضبط ویدیو و ثبت تصویر لحظه‌ای نیست

۱- دوربین در یک رویداد حرکتی قادر به ثبت تصویر لحظه‌ای (Snapshot) نیست: از منوی خود رکوردر چک کنید که Motion Detect برای دوربین مربوطه فعال باشد و در تنظیمات Event‌ نیز Snapshot را تیک بزنید. تنظیمات انجام‌شده را نیز ذخیره کنید.

۲- دوربین در یک رویداد حرکتی قادر به ضبط ویدیو نیست: از منوی خود رکوردر چک کنید که Motion Detect برای دوربین مربوطه فعال باشد و در تنظیمات Event‌ نیز Snapshot را تیک بزنید. تنظیمات انجام‌شده را نیز ذخیره کنید.

۳- باید اطمینان یابید که در قسمت Schedule زمان‌بندی تنظیم شده‌است. تیک Motion detection یا MD نیز در Schedule باید برداشته شود. تنظیم Schedule باعث می‌شود سیستم حتما در تاریخ و زمان تعیین‌شده، رویدادهایی همچون تشخیص حرکت یا Motion Detect را شناسایی کند. انجام ندادن این کار به فقدان تصویر لحظه‌ای منجر خواهد شد.

۴- ممکن است دوره زمانی تعیین نشده باشد: در رابط کاربری تحت‌وب، video time period و snapshot time period را تنظیم کنید؛ لطفا برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به راهنمای استفاده مراجعه کنید.

۵- اطمینان یابید که گزینه memory point در رابط کاربری تحت‌وب فعال است.

۶- اطمینان یابید که ارتباط SD و FTP ذخیره‌سازی اسنپ‌شات و ویدیو درست باشد، سعی کنید FTP را به کامپیوتر متصل کنید.

۷- در رابط بصری تحت‌وب، video mode را روی Manual یا Auto تنظیم کنید.

۸- اطمینان یابید که Snapshot در رابط کاربری تحت‌وب، روی trigger تنظیم شده‌باشد. این تنظیم از طریق این مسیر در دسترس است: setup > image > encode > snapshot > mode > trigger. این تنظیم برای IVS (در صورت وجود) و تشخیص چهره کارساز است.

دوربین مداربسته داهوا , فایل دانلودشده قابل‌پخش نیست

فایل دانلودشده قابل‌پخش نیست

  • پخش‌کننده موجود نیست.

  • فقدان نرم‌افزار مجهز به شتاب‌دهی گرافیکی ۱ یا بالاتر.

  • فقدان کنترل exe به‌هنگام فایل تبدیل‌شده AVI از طریق پخش‌کننده.

  • فقدان exe یا ffdshow-2004 1012.exe در ویندوز اکس‌پی.

  • برای پخش فایل‌های DAV، نرم‌افزار Dahua Smartplayer را از سایت dahuasecurity.com دانلود کنید.

  • از پخش‌کننده VLC استفاده کنید.

لینک پخش‌کننده Dahua Smart Player (برای فایل‌های DAV):

http://www.dahuasecurity.com/download_detail_213.html

لینک نرم‌افزار VLC  برای ویندوز و مک:

http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

http://www.videolan.org/vlc/download-macosx.html

لینک پخش‌کننده AVI:

http://www.divx.com/en/software/download/start

دوربین مداربسته داهوا , پیکربندی سوییچ Day/night نادرست است.

پیکربندی سوییچ Day/night نادرست است.

دلیل احتمالی: تنظیمات تاریخ و ساعت دستگاه با تنظیمات تاریخ و ساعت کامپیوتر هم‌خوانی ندارد.

۱- وارد رابط کاربری تحت‌وب دوربین شوید. روی Setup و سپس General کلیک کنید و در زبانه Date&Time تاریخ و زمان را تنظیم کنید.

۲- بازه زمانی را طبق زمان کامپیوتر تنظیم کنید.

۳- با کلیک روی Sync PC، زمان دستگاه و کامپیوتر را با هم هم‌سان کنید.

۴- وارد رابط کاربری تحت‌وب رکوردر شوید و اطمینان یابید که تاریخ و ساعت به‌درستی هم‌سان شده‌اند.

دوربین مداربسته داهوا , نشت آب از دستگاه

نشت آب از دستگاه

۱- کاربر دست به برداشتن کاور جلویی و پشتی زده و سپس، به‌درستی آن‌ها را نصب نکرده‌است.

۲- کاور شیشه‌ای جلویی تحت فشار قرار گرفته یا شکسته‌است.

۳- محل اتصال ضدآب کاور پشتی شل است.

دوربین مداربسته داهوا , عدم شناسایی کارت SD توسط IP Camera

عدم شناسایی کارت SD توسط IP Camera

  • ممکن است کارت SD درست در شیار قرار نگرفته باشد که این امر باعث می‌شود دوربین آن را شناسایی نکند.

  • پین‌های اتصال کارت SD را چک کنید. ممکن است بعضی از مدل‌ها اسلات فاقد پین‌های اتصال داشته باشند. در این صورت، به مشخصات فنی دستگاه و فروشنده مراجعه کنید.

  • بررسی کنید که کارت SD در کامپیوتر قابل‌شناسایی باشد و مورد غیرعادی وجود نداشته باشد.

  • ممکن است کارت SD مشکل داشته باشد. کارت SD را در دستگاه دیگری امتحان کنید. ممکن است اتصال کارت SD مشکل پیدا کرده باشد.

دوربین مداربسته داهوا , ویدیو در کارت SD ذخیره نمی‌شود

ویدیو در کارت SD ذخیره نمی‌شود

۱- بررسی کنید که کارت SD در حالت read only نباشد؛  در این صورت باید آن را روی حالت read/write قرار دهید.

۲- بررسی کنید که کارت SD شناسایی شده یا خیر.

۳- سالم بودن کارت SD را بررسی کنید (روی یک دستگاه دیگر).

۴- فضای خالی کارت SD را بررسی کنید. اگر فضای قابل‌استفاده صفر است، می‌توانید آن را از طریق رابط کاربری تحت‌وب فرمت کنید یا در رابط کاربری از این مسیر Storage management > Video control > hard disk full گزینه Cover را تیک بزنید.

۵- بررسی کنید که آیا دستگاه با کارت SD سازگار است یا خیر. ممکن است با وجود داشتن اسلات کارت SD، خبری از SD card reader نباشد.

دوربین مداربسته داهوا , خطوط عمودی یا مورب در تصویر دوربین ظاهر می‌شود

خطوط عمودی یا مورب در تصویر دوربین ظاهر می‌شود

  • اتصال بد در کابل ویدیو: با یک کابل، اتصال یا پورت دیگر امتحان کنید.

  • تداخل جریان قوی: بررسی کنید که دستگاه‌های دیگری باعث این مشکل نمی‌شوند. ممکن است کابل زیادی به دستگاه دیگری نزدیک باشد. نصب دوربین روی یک سطح فلزی ممکن است باعث تداخل جریان از نشت جریان الکتریکی شود.

  • وجود حلقه زمین یا Ground Loop (Earth Loop) (جریان ناخواسته‌ای که در رسانا‌هایی با دو یا چند نقطه وصل به زمین؛ به دلیل هم پتانسیل نبودن آن نقطه‌ها، به راه می‌افتد)، ممکن است باعث ایجاد خطوط راه‌راه در تصویر شود. این اتفاق به دلایل مختلفی می‌افتد، اما چنین مشکلی به شکل خطوط افقی در تصویر نمود پیدا می‌کند. در بسیاری از مواقع، منبع تغذیه یا کابل مشکل‌دار، مقصر اصلی این معضل است، اما سیم‌کشی نادرست ساختمان دلیل مرسوم‌تری است. اگر در یابید که مشکلات تصویر مربوط به منبع تغذیه یا کابل می‌شود، باید آن‌ها را تعویض کنید. اما اگر سیم‌کشی نادرست ساختمان مشکل‌ساز شده باشد، یافتن نقطه مشکل و تعمیر آن، کار سریع یا ارزان‌قیمتی نیست. اینجاست که عایق حلقه زمین (ground loop isolator) کاربرد پیدا می‌کند. این عایق‌ها مبدل‌های ساده‌ای هستند که فقط با اتصال به پشت دوربین نویز الکتریکی را فیلتر می‌کنند.

  • منبع تغذیه: منبع تغذیه ممکن است مشکل‌های متنوعی پیدا کند، اما مشکلات مرتبط همیشه به‌شکل خطوط متحرک در تصویر نمود پیدا می‌کنند. این خطوط، معمولا خطوطی افقی هستند که اغلب از پایین به بالای تصویر حرکت می‌کنند؛ هر چند حرکت برعکس هم دیده شده‌است. تصویر دوربین پشت این خطوط باقی می‌ماند و با آن‌ها حرکت نمی‌کند. خیلی از اوقات این خطوط با مشکلات ناشی از حلقه زمین اشتباه گرفته می‌شوند، اما خطوط ناشی از حلقه زمین به‌صورت ثابت در تصویر ظاهر می‌شوند.

دوربین مداربسته داهوا , تصویر خاکستری در دوربین ظاهر می‌شود

تصویر خاکستری در دوربین ظاهر می‌شود

  • صفحه خاکستری در IPC ظاهر می‌شود: ممکن است پس از راه‌اندازی مجدد، در حالت قطع برق درست شود. سیکل برق دستگاه را بازیابی کنید.

  • صفحه خاکستری به‌طور مکرر ظاهر می‌شود: طول کابل را بررسی کنید یا کابل دیگری را امتحان کنید. POE را روی سوییچ یا NVR چک کنید. همچنین، ممکن است جریان برق ناکافی از منبع تغذیه منجر به این مشکل شده‌باشد.

  • اطمینان یابید که فاصله منبع تغذیه IPC و مبدل برق بیش از حد از IPC زیاد نباشد.

دوربین مداربسته داهوا , چگونه می‌توان آدرس آی‌پی دوربین را تغییر داد/تغییر دوربینی که روی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۸ گیر کرده

چگونه می‌توان آدرس آی‌پی دوربین را تغییر داد/تغییر دوربینی که روی ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱۰۸ گیر کرده

پیش‌نیازها

  • یک کامپیوتر تحت ویندوز برای استفاده از ابزار Config

  • اتصال بی‌سیم یا باسیم به روتر یا سوییچ

  • IP Camera روشن

۱- ConfigTool را از آدرس https://dahuawiki.com/ConfigTool یا از سی‌دی موجود در بسته محصول نصب کنید.

۲- برنامه را اجرا کنید و اطمینان یابید که به همان شبکه‌ای متصل هستید که IP Camera به آن متصل است. دوربین را پیدا و روی آن دوبار کلیک کنید تا پیکربندی دوربین را وارد کنید.

۳- اگر نمی‌توانید از طریق ipv4 به دوربین دسترسی یابید، ipv6 را انتخاب و دوربین مورد نظر را پیدا کنید و روی ipv6 gateway که fe80 روی آن درج شده، دوبار کلیک کنید.

۴- حالا در پنجره پیکربندی دروبین زبانه Net را انتخاب کنید.

۵- در قسمت IP version گزینه IPv4 را انتخاب کنید. در این منو، در می‌یابید که می‌توانید از DHCP برای دریافت یک آدرس آی‌پی جدید از سرور DHCP استفاده کنید یا این‌که آدرس آی‌پی و گیت‌وی را به‌صورت دستی تغییر دهید تا مشخصات فنی آی‌پی استاتیک تطبیق یابد. پس از اتمام کار روی Save کلیک کنید.

۶- حالا که آدرس آی‌پی را در IP Camera تغییر دادید، IPv4 را در صفحه اصلی Configtool انتخاب کنید.

۷- با توجه به این‌که اعمال تغییر در IP Camera نیاز به زمان دارد، روی refresh کلیک کنید و حالا دیگر دوربین شما چه با تنظیمات شبکه‌ای که شما وارد کرده‌اید و چه آی‌پی اتوماتیکی که از سرور (یا روتر) DHCP اختصاص داده شده، ظاهر می‌شود.

دوربین مداربسته داهوا , وجود حاشیه سیاه در تصویر دوربین Fisheye

وجود حاشیه سیاه در تصویر دوربین Fisheye

۱- پشت دستگاه را بررسی کنید تا اطمینان یابید که کاور لنز درست نصب شده‌است (طبق شکل).

دلیل احتمالی: صفحه جلویی درست روی دوربین نصب نشده‌است و همین باعث ایجاد حاشیه تیره در تصویر می‌شود.

دوربین مداربسته داهوا , دوربین آنالوگ اصلی را به دستگاه متصل می‌کنم، اما خبری از خروجی ویدیو نیست

دوربین آنالوگ اصلی را به دستگاه متصل می‌کنم، اما خبری از خروجی ویدیو نیست

موارد زیر محتمل است:

  • منبع تغذیه دوربین، اتصال کابل دیتا و… را بررسی کنید. ممکن است برق کافی از منبع به دستگاه نرسد. می‌توانید برای اطمینان از این موضوع از یک تستر ولتاژ استفاده کنید.

  • طول کابل اتصال را بررسی کنید. برای اطلاع از محدودیت‌های طول کابل به مشخصات فنی مراجعه کنید.

  • این سری مدل‌ها از دوربین‌های همه برندها پشتیبانی نمی‌کنند. لطفا اطمینان یابید که دستگاه از دوربین آنالوگ با کیفیت استاندارد پشتیبانی می‌کند.

  • اگر هیچ ویدیویی موجود نیست، اتصال Coax را بررسی کنید. اتصال‌های غیرامن مشکل‌دار منجر به فقدان ویدیو یا ویدیوی بی‌ثبات منجر می‌شود.

دوربین نداربسته داهوا , بعد از اتصال دوربین آنالوگ با کیفیت استاندارد یا دوربین HDCVI به دستگاه، خبری از خروجی ویدیو نیست

بعد از اتصال دوربین آنالوگ با کیفیت استاندارد یا دوربین HDCVI به دستگاه، خبری از خروجی ویدیو نیست

موارد زیر محتمل است:

  • برای محصولاتی که از دوربین آنالوگ با کیفیت استاندارد یا دوربین HD پشتیبانی می‌کنند، باید به این مسیر بروید: main menu*>Setting*>Camera*>Channel type و در این قسمت نوع کانال متناسب را انتخاب و DVR را راه‌اندازی مجدد کنید.

  • تامین برق، اتصال کابل داده و موارد مشابه را بررسی کنید. ممکن است برق کافی از منبع تغذیه دریافت نشود. می‌توانید برای این کار از تستر ولتاژ استفاده کنید.

  • طول کابل اتصال را بررسی کنید. برای اطلاع از محدودیت طول کابل اتصال، به مشخصات فنی مراجعه کنید.

  • این سری مدل‌ها از دوربین‌های همه برندها پشتیبانی نمی‌کنند. اطمینان یابید که دستگاه از دوربین آنالوگ کیفیت استاندارد پشتیبانی می‌کند.

  • اگر ویدیو موجود نیست، اتصال Coax را بررسی کنید. اتصال‌های ناامن می‌تواند منجر به فقدان ویدیو یا ویدیوی بی‌ثبات شود.

دوربین مداربسته داهوا , امکان اتصال به IP channel نیست

امکان اتصال به IP channel نیست

این موارد محتمل هستند:

  • آنلاین بودن دوربین را بررسی کنید. از ابزار Config یا پی‌سی روی شبکه یکسان استفاده کنید و یک صفحه وب را برای دوربین بالا بیاورید.

  • درست بودن تنظیمات IP channel را بررسی کنید (مواردی مثل آدرس آی‌پی، نام کاربری، رمز عبور، پروتکل اتصال و پورت نامبر).

  • فهرست مجاز یا وایت‌لیست روی دوربین ست شده‌است (فقط دستگاه‌های تعیین‌شده می‌توانند به دوربین متصل شوند).

  • بررسی کنید که آیا DVR از IP Channel پشتیبانی می‌کند یا خیر. فقط برخی از سری مدل‌ها از عملکرد A/D پشتیبانی می‌کنند. این عملکرد می‌تواند برای اتصال به IP Camera از کانال آنالوگ به کانال آی‌پی سوییچ کند. از مسیر Setting*>Camera*>Channel Type آخرین کانال را انتخاب کنید تا به IP Channel سوییچ شود. بعضی از سری محصولات از افزونه IP Channel پشتیبانی می‌کنند که حالت N+N تحت پشتیبانی آن است.

  • اتصال IPC و DVR را بررسی کنید. در مسیر main menu*>Setting*>Camera*>Remote می‌توانید جست‌وجو کنید و در یابید که IP Camera آنلاین است یا خیر. یا این‌که می‌توانید از مسیر main menu*>Info*>Network*>Test آدرس آی‌پی دوربین را وارد کنید و با کلیک روی دکمه Test امکان اتصال به دوربین را بررسی کنید.

  • درستی تنظیمات IP channel را بررسی کنید (از قبیل آدرس آی‌پی، پروتکل، تولیدکننده، پورت، نام کاربری، رمز عبور، Remote Channel Number و…).

  • در صورت استفاده از POE (سرنام Power Over Ethernet)، اطمینان یابید که مدل موجود، دارای جریان برق سازگار با دوربین‌ها است و همچنین سوییچ POE نیز روشن است.

امکان اتصال به IPC نیست

  • لطفا اطمینان یابید که IPC بالا آمده‌است.

  • درستی تنظیمات شبکه IPC و آنلاین بودن آن را بررسی کنید. می‌توانید از یک کامپیوتر برای ورود به همان شبکه از طریق مرورگر استفاده کنید یا با استفاده از Config آنلاین بودن را چک کنید.

  • دستگاه به دوربین‌های زیادی متصل شده‌است و نمی‌تواند ویدیو را ارسال کند. می‌توانید رزولوشن، بیت‌ریت، بیت‌ریت یا تعداد فریم‌ها در هر ثانیه را کم کنید یا بعضی از دوربین‌ها را روی Sub Stream تنظیم کنید.

  • اطمینان یابید که port value و تاریخ و زمان IPC با NVR انطباق دارد.

  • اطمینان یابید که محیط شبکه باثبات است.

  • اطمینان یابید که تداخل آی‌پی وجود ندارد، مثلا یک دستگاه دیگر از آدرس آی‌پی یکسان استفاده نمی‌کند. با استفاده از command prompt آدرس آی‌پی را پینگ کنید و با استفاده از ابزار Config آدرس آی‌پی را عوض کنید.

  • فایروال‌ها و آنتی‌ویروس‌ها را غیرفعال کنید. در بعضی موارد، ابزار آنتی‌ویروس یک کامپیوتر در امکان ارسال ویدیو توسط دوربین اختلال ایجاد می‌کند یا این‌که ممکن است تنظیمات فایروال به‌کل اتصال را مختل کند.

  • اطمینان یابید که دوربین، NVR و کامپیوتر مورد استفاده همگی در یک شبکه هستند.

دوربین مداربسته داهوا , پس از اتصال به IP Channel خروجی تک‌پنجره‌ای مشکلی ندارد، اما خروجی چندپنجره‌ای در دسترس نیست

پس از اتصال به IP Channel خروجی تک‌پنجره‌ای مشکلی ندارد، اما خروجی چندپنجره‌ای در دسترس نیست

موارد زیر محتمل است:

  • بیت‌ریت و FPS را کاهش دهید، CBR را به VBR تغییر دهید و بعضی دوربین‌ها را روی sub-stream تنظیم کنید.

  • بررسی کنید که آیا sub stream دوربین فعال است یا خیر.

  • بررسی کنید که نوع sub stream روی ۲۶۴ تنظیم شده یا خیر.

  • بررسی کنید که آیا دوربین از رزولوشن sub stream پشتیبانی می‌کند یا خیر (از قبیل ۹۶۰H، D1، CIF و…).

دوربین مداربسته داهوا , پس از اتصال به IP channel خروجی چندپنجره‌ای مشکلی ندارد، اما خروجی تک‌پنجره‌ای موجود نیست

پس از اتصال به IP channel خروجی چندپنجره‌ای مشکلی ندارد، اما خروجی تک‌پنجره‌ای موجود نیست

موارد احتمالی عبارتند از:

  • وجود ویدیو از IP channel را بررسی کنید. از مسیر main menu*>info*>System*>BPS اطلاعات مربوط به پخش بی‌درنگ را بررسی کنید.

  • بررسی کنید که پخش اصلی یا main stream فعال است یا خیر.

  • بررسی کنید که آیا نوع پخش اصلی دوربین روی ۲۶۴ تنظیم شده یا خیر.

  • بررسی کنید که آیا دستگاه از رزولوشن پخش اصلی ویدیو پشتیبانی می‌کند یا خیر (از قبیل ۹۶۰H، D1، HD1 و…)

  • بررسی کنید که آیا ارسال شبکه دوربین به آستانه خود رسیده یا خیر. کاربران آنلاین دوربین را بررسی کنید.

دوربین مداربسته داهوا , امکان باز کردن ویدیو نیست! اجازه انجام عملیات وجود ندارد!

امکان باز کردن ویدیو نیست! اجازه انجام عملیات وجود ندارد!

پیش‌نیازها

  • دسترسی Admin به رکوردر

  • دسترسی مستقیم یا راه‌دور به رکوردر

راهنمای گام‌به‌گام

۱- با اکانت administrator لاگین کنید.

۲- وارد منوی Accounts در سیستم خود شوید و پروفایل خاصی را که دارای خطا است، ادیت کنید.

۳- در زبانه Monitor کانال دوربین دارای خطا را فعال و روی Save کلیک کنید.

۴- در اکانت تغییریافته لاگین و کانال دوربین دارای خطا را بررسی کنید.

دوربین مداربسته داهوا , ایرادیابی اینترنت اکسپلورر: Signature is Corrupt or Invalid

ایرادیابی اینترنت اکسپلورر: Signature is Corrupt or Invalid

توضیحات

اگر به‌هنگام دانلود یک پلاگین برای رکوردر یا IP Camera این اخطار را مشاهده می‌کنید (شکل پایین)، آنتی‌ویروس است که سعی پلاگین را بلاک کند. نصب این پلاگین اجازه می‌دهد خروجی ویدیو در اینترنت اکسپلورر پخش شود.

پیش‌نیازها

  • کامپیوتری که اینترنت اکسپلورر روی آن نصب شده

  • اتصال به دوربین راه‌دور یا رکوردر

راهنمای گام‌به‌گام

۱- فولدر WebRec را پاک کنید: در مسیر program files/webrec و program files(x86)/webrec روی آیکون uninstall دوبار کلیک کنید تا پلاگین پاک شود.

۲- بعد از پاک کردن، اینترنت اکسپلورر را باز و آدرس آی‌پی دستگاه را در بخش URL‌ مرورگر وارد کنید و کلید Enter را بزنید. در دوربین لاگین کنید یا به‌هنگام درخواست دانلود پلاگین، از منوی کشویی کنار Save گزینه Save as را انتخاب کنید.

۳- مسیر دسکتاپ را وارد کنید تا برنامه را ذخیره و به‌راحتی پیدا کنید.

۴- حالا روی برنامه راست‌کلیک و Run as administrator را برای نصب انتخاب کنید. ممکن است بعد از نصب پلاگین یا برنامه، مجبور شوید صفحه وب را در اینترنت اکسپلورر دوباره بارگذاری کنید تا پخش ویدیو انجام شود.

دوربین مداربسته داهوا , سیستم هارد دیسک را شناسایی نمی‌کند

سیستم هارد دیسک را شناسایی نمی‌کند

 موارد زیر محتمل است:

·  هارد دیسک خراب است.

·  کابل هارد دیسک خراب است.

·  اتصال کابل به هارد شل است.

·  پورت SATA مادربورد خراب است.

·  هارد دیسک ناسازگار است.

·  برق کافی فراهم نشده‌است.

 

راهکارها

·  راه‌اندازی دوباره دستگاه.

·  اتصال هارد را از دستگاه قطع و دستگاه را بدون هارد دیسک بالا بیاورید. اگر بدون هارد درایو، خطایی ظاهر نشد، به‌احتمال زیاد مشکل از هارد است و باید تعویض شود.

·  هارد دیسک را فرمت کنید.

·  اگر امکان فرمت کردن هارد از دستگاه نیست، از طریق پی‌سی آن را فرمت کنید.

·  سازگاری هارد دیسک را بررسی کنید.

·  کابل‌های هارد را بررسی کنید و از اتصال کامل آن‌ها مطمئن شوید.

·  اگر مشکل از پورت SATA است یک پورت ساتای دیگر را امتحان کنید.

·  دستگاه را به تنظیمات کارخانه باز گردانید.

·  اطمینان یابید که از کابل برق مناسب برای دستگاه استفاده شده‌است.

·  هارد دیسک را تعویض کنید.

·  کیس را باز و تنظیمات جامپر را بررسی کنید.

 

کابل SATA

اتصال SATA به هارد درایو

اتصال SATA از هارد درایو به مادربورد

 

دوربین مداربسته داهوا , عملکرد تشخیص حرکت کار نمی‌کند

عملکرد تشخیص حرکت کار نمی‌کند

۱- حساسیت زیادی پایین است یا آستانه زیادی بالا

۲- بیشتر دوربین‌های تولیدکننده‌های دیگر از امکانات کافی برای عملکردهایی مانند تشخیص حرکت برخوردار نیستند.

۳- بررسی کنید که Firmware رکورد یا دوربین درست است.

۴- اطمینان یابید که تشخیص حرکت در هر دوربین فعال شده و تنظیمات ذخیره شده.

۵- Period setup درست نیست.

۶- تنظیمات محدوده‌ای تشخیص حرکت درست نیست.

محدوده‌ها از ۱ تا ۴ شماره‌گذاری شده‌اند. هر محدوده یک رنگ متناظر دارد به این ترتیب:

محدوده ۱ (Region 1) قرمز است.

محدوده ۲ (Region 2) زرد است.

محدوده ۳ (Region 3) آبی است.

محدوده ۴ (Region 4) سبز است.

در این اینفورگرافیک حساسیت و آستانه شرح داده شده‌است.

۷- بازگرداندن تنظیمات پیش‌فرض دوربین را امتحان کنید.

۸- اگر از طریق وب IP Camera را لاگین می‌کنید، بازگردانی تنظیمات پیش‌فرض را از طریق وب امتحان کنید.

۹- اطمینان یابید که گزینه Enable و Record Channel تیک خورده‌اند و این تنظیمات ذخیره شده‌است.

۱۰- اطمینان یابید که schedule یا زمان‌بندی برای تشخیص حرکت تنظیم شده‌است.

دوربین مداربسته داهوا , امکان پخش ویدیوهای ضبط‌ شده نیست

امکان پخش ویدیوهای ضبط‌شده نیست

  • اطمینان یابید که هارد دیسک توسط NVR شناسایی شده‌است.

  • اطمینان یابید که در همه کانال‌ها Record Status روی Enabled تنظیم شده‌است.

  • Record Schedule را بررسی کنید و اطمینان یابید که ضبط مورد نظر فعال است؛ یعنی Motion، Schedule یا Alarm.

  • ممکن است فایل‌های ضبط‌شده اوررایت شده‌باشند.

  • فرمت فایل DAV است؛ از مبدل استفاده کنید.

موارد زیر محتمل هستند:

  • اگر کابل اتصال هارد دیسک خراب شده، آن را تعویض کنید.

  • اگر هارد دیسک خراب شده، آن را تعویض کنید.

  • اگر برنامه به‌روزشده سازگار نیست، یک برنامه دیگر را برای به‌روزرسانی پیدا کنید.

  • اگر فایل‌های ضبط‌شده اوررایت شده‌باشند، کاری نمی‌شود انجام داد، مگر آن‌که نسخه پشتیبان داشته باشید.

  • اگر عملکرد ضبط غیرفعال شده‌است، آن را فعال کنید.

دوربین مداربسته داهوا , سیگنال اعلام خطر قطع نمی‌شود

سیگنال اعلام خطر قطع نمی‌شود

  • تنظیمات اعلام خطر درست نیست.

  • خروجی اعلام خطر به‌صورت دستی باز شده‌است.

  • خطای ورودی دستگاه وجود دارد یا اتصال درست نیست.

  • تنظیمات را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه برگردانید تا پاک شود.

۱- برای شروع ایرادیابی ابتدا در NVR/DVR/HCVR/Tribrid لاگین کنید و به قسمت Setup>System>Default بروید و فقط Event را تیک بزنید و Default را انتخاب کنید. این کار باعث پاک شدن همه داده‌های رویدادها متعلق به همه دوربین‌های متصل روی این NVR/DVR/HCVR/Tribrid و خود دوربین‌های IP می‌شود. به‌طور خاص، می‌توان گفت که این کار باعث غیرفعال شدن Video Detect، IVS، تشخیص چهره و Auto Direct روی دوربین می‌شود. اگر این کار باعث حل شدن مشکل سیگنال اعلام خطر شود، تنظیمات مربوط به اعلام خطر درست نبوده‌است. فراموش نکنید که اگر برای ضبط از تشخیص حرکت استفاده می‌کردید، باید این ویژگی‌ها را دوباره فعال کنید.

۲- اگر این کار مشکل را حل نکرد، باید کابل‌های پشت NVR/DVR/HCVR/Tribrid را بررسی کنید. ورودی‌های اعلام خطر به‌صورت پیش‌فرض روی NO (Normally Open) تنظیم شده‌اند. در صورتی که سنسوری دارید که باز است، بهتر است که آن را روی NC (سرنام Normally Close). برای مطالعه راهنمای راهنمای کامل چگونگی کابل‌کشی و تنظیمات ورودی اعلام خطر فیزیکی و خروجی‌ها به این آدرس مراجعه کنید: https://dahuawiki.com/Access_Control/How_To_Connect_Electronic_Buzzer

۳- اگر این کارها مشکل را حل نکرد، باید NVR/DVR/HCVR/Tribrid Recorder را به تنظیمات کارخانه برگردانید. برای این کار در مسیر NVR/DVR/HCVR/Tribrid Recorder روی Factory Reset و سپس Yes کلیک کنید.

عملکرد اعلام خطر null است

عملکرد اعلام خطر null است

اگر سیستم اعلام خطر شما مختل شده‌است، احتمالا تنظیمات سیستم اعلام خطر درست ست نشده‌است.

منابع مورد نیاز سیستم اعلام خطر

مشکلات احتمالی:

مشکلات احتمالی‌ای که ممکن است در Setup پیش آمده باشد عبارتند از:

  • تنظیمات اعلام خطر درست ست نشده‌اند (ممکن است تنظیمات رویدادها مشکل داشته باشند).

  • ممکن است اتصال کابلی مشکل داشته باشد (اتصال‌ها را طبق شکل‌های زیر بررسی کنید).

  • ممکن است سیگنال ورودی اعلام خطر مشکل داشته باشد؛ ورودی اعلام خطر یک ولتاژ پایین فراهم می‌کند(<2.0 VDC). اگر برای نشان دادن یک سیگنال باز یا بسته، ولتاژی بیش از این فراهم می‌کنید، باید در مدار از یک مقاومت برق استفاده کنید تا ولتاژ درست برای ورودی اعلام خطر تامین شود.

  • ممکن است دو حلقه برای اتصال به یک دستگاه اعلام خطر وجود داشته باشد، که این، باعث اعلام خطر اشتباه یا باز نگه داشته شدن مدار می‌شود (کابل‌کشی را بررسی کنید).

  • ممکن است در محدوده تحت حفاظتی که فرد غیرمجاز به آن وارد شده، عملکرد اعلام خطر فعال نباشد (در تنظیمات قوانین IVS و رویدادهای IVS) یا فرد متجاوز دانش کافی برای غیرفعال کردن سیستم داشته است. برای اطلاعات بیشتر، مستندات مربوط به تشخیص نفوذ را در این آدرس مطالعه کنید: https://dahuawiki.com/IVS/Intrusion_Detect

  • ممکن است دستگاه خروجی آژیر در پشت رکوردر دچار مشکل شده‌باشد. به‌هنگام پیکربندی ست‌آپ، اطمینان یابید که آژیر به‌صورت متناظر با اعلام خطر out 1 به NO1 و C1 کابل‌کشی شده‌است.

  • اگر Detector (ورودی اعلام خطر) به هنگام قطع اعلام خطر کار نمی‌کند، ممکن است کابل ورودی خطر را به خروجی یا ورودی اعلام خطر متصل کرده باشید (کابل‌کشی را بررسی کنید).

  • ممکن است Detector (مثلا سنسور در یا سنسور PIR) در موقعیت درستی قرار نداشته باشد و نتواند محدوده مورد نظر را تشخیص دهد (زاویه سنسور را ریست کنید).

  • وقتی سیستم مخابره سیگنال اعلام خطر مشکلی داشته باشد، سیستم ضبط نمی‌تواند اعلام خطر کند (سرویس غیرفعال شده، حمله بدافزار انجام شده و…).

  • سیستم عمل نمی‌کند و این منجر می‌شود به نگهداری بدون برنامه زمانی از سیستم اعلام خطر (آیا کسی به‌تازگی به سیستم رسیدگی کرده و تعمیرات احتمالی را انجام داده؟).

لطفا توجه داشته باشید

گاهی بهتر است که به مهندسی که سیستم اعلام خطر شما را نصب کرده مراجعه کنید و با تغییر در سیستم عواقب بدتری را برای خود رقم نزنید.

محدوده زمانی ذخیره‌سازی محتوای ضبط‌ شده کافی نیست

محدوده زمانی ذخیره‌سازی محتوای ضبط‌شده کافی نیست

اگر فضای ذخیره‌سازی شما خیلی سریع پر می‌شود و می‌خواهید این زمان را به افزایش دهید، لطفا موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱- ممکن است ظرفیت هارد دیسک کافی نباشد و به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز داشته باشید یا این‌که هارد دیسک مشکل سخت‌افزاری پیدا کرده یا بخشی از فضا قابل استفاده نیست. پیشنهاد می‌شود که با توجه به تعداد دوربین‌ها، رزولوشن، صحنه، نرخ فریم، بیت‌ریت و… فضای ذخیره‌سازی مناسب را محاسبه کنید.

۲- بهتر است رزولوشن را روی سطح پایین تنظیم کنید، اما نسبت بیت‌ریت به رزولوشن همیشه ۱:۱ نیست. علاوه بر این، برخی دوربین‌ها رزولوشن پایین‌تر را بهتر از بقیه پردازش می‌کنند و عملکرد برخی دوربین‌ها در رزولوشن بالا بهتر است. در هر حال، نسبت مذکور می‌تواند بین ۰.۶:۱ تا ۲:۱ باشد (نسبت رزولوشن : بیت‌ریت).

۳- ضبط صحنه‌ای که دایما دارای حرکت و جنبش است می‌تواند باعث مصرف بیشتر فضای ذخیره‌سازی شود. وجود سوژه‌های مانند درختان متحرک در باد، رفت‌وآمد خودروها یا مکان‌های عمومی اغلب اوقات باعث افزایش بیت‌ریت می‌شوند. این امر به‌طور مستقیم به متد فشرده‌سازی مورد استفاده در پخش باز می‌گردد، زیرا حجم تصاویر بدون حرکت به‌سادگی و با تکرار پیکسل‌ها در محدوده‌های ثابت قابل انجام است.

۴- ممکن است متد فشرده‌سازی با روشی بهینه روی مناسب‌ترین فشرده‌سازی تنظیم نشده باشد. وقتی خواهان افزایش فشرده‌سازی باشید (که به معنای بیت‌ریت کمتر است)،‌ مجبور خواهید بود کیفیت تصویر را قربانی کنید. بیشتر پیکربندی‌ها از فشرده‌سازی H.264 استفاده می‌کنند، اما اگر خواهان کمترین میزان کاهش کیفیت هستید، از MJPEG استفاده کنید. بعضی از دوربین‌های ما از H.264B (فشرده‌سازی بیشتر و کیفیت کمتر از H.264) و H.264H (فشرده‌سازی کمتر و کیفیت بیشتر پشتیبانی می‌کنند. همچنین، فرمت جدیدتر H.265 نیز هست که بیشتر برای کاربردهای نیازمند رزولوشن بالا استفاده می‌شود که هم به انکودِر (مثلا دوربین) و هم به دکودِر (مثلا یک NVR) نیاز دارند.

۶- ضبط نویز مداوم در تصویر نیز باعث افزایش مصرف فضای ذخیره‌سازی می‌شود. نویز در تصویر حاصل لرزش خود دوربین است. دلیل این لرزش می‌تواند جریان شدید باد باشد یا لرزش دیوار (گاهی به دلیل نصب یک وسیله مکانیکی مثل کولر گازی به همان دیوار) یا نصب دوربین روی سطحی که حرکت دارد (مثلا درخت). برای این مشکل راهکاری که پیشنهاد می‌شود استفاده از لنز مجهز به لرزش‌گیر یا یک چیپ‌ست درون دوربین است.

۷- به‌جای ضبط مداوم می‌توانید ضبط تصویر را به تشخیص حرکت منوط کنید که باعث کوتاه‌تر شدن ویدیو می‌شود. هر چند که بسته به تنظیماتی که ست می‌کنید ممکن حرکت‌های سریع را از دست بدهید.

۸- می‌توانید به‌جای Main Stream، ضبط را روی Sub Stream انجام دهید و این کار همان تاثیری را می‌گذارد که پایین آوردن رزولوشن می‌گذارد. این کار همچنین، امکان داشتن رزولوشن بالاتر در Main Stream را نیز حفظ می‌کند. همچنین، شاید بهتر باشد sub stream را در ضبط غیرفعال کنید، اگرچه این کار ممکن است در تماشای sub stream در حال تماشای چندین دوربین روی یک صفحه، مشکل‌ساز شود.

۹- بیت‌ریت ممکن است زیادی بالا تنظیم شده‌باشد. تغییر بیت‌ریت از CBR (سرنام Constant Bit Rate) به VBR (سرنام Variable Bit Rate) می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف فضای ذخیره‌سازی شود. فقط توجه داشته باشید که CBR ویدیوهای خاصی را روی دوربین‌های دیگر اولویت‌بندی می‌کند و حجم بیشتری از داده را ارسال می‌کند، بنابراین تنظیم همه ویدیوها روی CBR ممکن است در برخی موارد مشکل‌ساز باشد. با استفاده از VBR می‌توان کیفیت جزئیات را از ۱ تا ۶ تنظیم کنید (۱ پایین‌ترین کیفیت است) تا باز هم بتوانید بیت‌ریت را کمتر در نظر بگیرید.

۱۰- نرخ فریم نیز ممکن بیش از حد زیاد باشد و منجر به تولید ویدیوهای بزرگ‌تر شود. نرخ فریم، همان تعداد فریم‌های ثبت‌شده در هر ثانیه است. نرخ فریم مرسوم در صنعت امنیت بین ۷ تا ۱۰ فریم در ثانیه (FPS) است. با این حساب، اگر نیاز داشته باشید که سوژه‌های سریع را ضبط کنید، بهتر از ۱۰ فریم در ثانیه یا بیشتر را انتخاب کنید؛ به‌اضافه مکانی پرنور با سرعت شاتر بیشتر برای جلوگیری از محوشدگی در حرکت.

۱۱- وقتی نوبت به ضبط تصاویر دارای نویز در نور کم می‌رسد، موقعیت نوری می‌تواند مسئله‌ساز شود. در نور کم یا تاریکی کامل، گاهی سنسور سعی می‌کند اطلاعاتی را که نمی‌بیند یا تصویری که کاملا نوردهی نشده، تخصیص دهد. این یعنی، دوربین باید محدوده‌های تاریکی مطلق را یک تصویر ثابت در نظر بگیرد و سپس آن را فشرده کند که می‌تواند مسئله‌ساز شود. اگر سنسور CMOS یا CCD برای تنظیمات نور کم طراحی نشده باشد و فاقد مادون قرمز باشد، در این صورت  فایل ضبط‌شده بزرگ‌تری خواهید داشت، زیرا تصویر یک عکس اتفاقی نویزدار تولید می‌کند. فناوری‌هایی هستند که به پردازش بهتر داده کمک می‌کنند، مثل دوربین‌های Starlight یا دوربین‌های مجهز به اشعه مادون قرمز.

۱۲- WDR (سرنام Wide Dynamic Range) یک عملیات مربوط به پردازش پس از ضبط است که چند تصویر را با نوردهی‌های مختلف در یک تصویر تلفیق می‌کند. نتیجه استفاده از WDR تصویری است که محدوده‌های تاریک و روشن آن با میزان وضوح یکسان دیده می‌شوند. افزایش WDR باعث نیاز به پردازش بیشتر و افزایش نویز در یک تصویر می‌شود و در مقابل، افزایش بیت‌ریت ویدیو را در بر دارد. سطح WDR با DB سنجیده می‌شود و DB بیشتر برای محدوده‌هایی با کنتراست تاریکی و روشنی بیشتر است، اما باعث بیت‌ریت بالاتر و کنتراست کمتر در تصویر می‌شود.

۱۳- افزایش بیش از حد خلوص رنگی (Saturation) تصویر می‌تواند باعث خطا در خوانش یک رنگ و ایجاد نویز شود که این امر افزایش بیت‌ریت ویدیو را در بر خواهد داشت. سعی کنید با استفاده از یک جدول تست دوربین و مانیتور کالیبره‌شده، رنگ‌ها هر چه بیشتر طبیعی تنظیم شوند.

۱۴- علاوه بر موارد مذکور، محدوده دید (Field of View) نیز می‌تواند روی حجم ویدیوی ضبط‌شده و ارسالی تاثیر بگذارد. محدوده دید تعیین می‌کند که از نقطه دید دوربین، چه محدوده‌ای با چه وسعتی تحت پوشش تصویری قرار گیرد. با یک دوربین Fish Eye، یک محدوده دید بزرگ خواهید داشت و با یک لنز زوم اپتیکال ۲۰ برابر، محدوده دید کوچک‌تری خواهید داشت. از آنجا که نرخ فریم تحت تاثیر حرکت است و یک محدوده دید وسیع حرکت‌های بیشتری را پوشش می‌دهد، در نتیجه بیت‌ریت نیز بیشتر می‌شود.

۱۵- افزایش شفافیت تصویر (Sharpness) باعث افزایش جزئیات  می‌شود و به این ترتیب، حرکات بیشتری شبیه‌سازی می‌شود و این منجر به افزایش بیت‌ریت خواهد شد.

ویدیوی در حال نمایش تمام‌صفحه نیست

ویدیوی در حال نمایش تمام‌صفحه نیست

لطفا موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

۱- اتصالات فیزیکی از سیستم به مانیتور را بررسی کنید.

۲- نسبت تصویر را بررسی کنید.

۳- در صورت استفاده از اتصال VGA از محکم بسته شدن پیچ‌ها مطمئن شوید.

۴- برای اتصال VGA حداکثر فاصله پیشنهاد برای رزولوشن بالا ۷.۵ متر و برای رزولوشن پایین ۱۵ متر است.

۵- در صورت استفاده از اتصال DVI از محکم بسته شدن پیچ‌ها مطمئن شوید.

۶- برای اتصال VGA حداکثر فاصله پیشنهاد برای رزولوشن بالا (بیش از ۱۰۲۴×۱۲۸۰) ۴.۵ متر و برای رزولوشن پایین ۱۵ متر است.

۷- در صورت استفاده از اتصال HDMI پیشنهاد می‌شود از مانیتور ۱۰۸۰p استفاده کنید.

۸- برای اتصال HDMI فاصله کمتر از ۱۵ متر پیشنهاد می‌شود و فاصله کمتر از ۷.۵ ایده‌آل است.

۹- در صورت استفاده از اتصال DP حتما از مانیتور ۱۰۸۰p یا بالاتر استفاده کنید.

۱۰- در مانیتور، رزولوشن فعلی را بررسی کنید. اگر تنظیمات روی ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است، مانیتور را نیز روی ۱۰۸۰×۱۹۲۰پیکسل  تنظیم کنید.

۱۱- مانیتور قادر به نمایش خروجی رزولوشن دستگاه‌های رکوردر نیست.

(شکل‌ها)

کواکسیال با کانکتور BNC.

کانکتور HDMI (سرنام High-Definition Multimedia Interface)

کانکتور DVI (سرنام Digital Visual Interface)

کانکتور DP (سرنام Display Port)

کانکتور VGA (سرنام Video Graphics Array)

خطاهای موجود در گزارش

خطاهای موجود در گزارش

هر بار که DVR راه‌اندازی مجدد می‌شود، یک مدخل در گزارش (Log) در مسیر Information>Log ایجاد می‌شود. مدخل مذکور در گزارش Reboot with flags یا Reboot Symbol نام دارد و در آن یک کد وجود دارد که بیان‌گر دلیل راه‌اندازی مجدد است. لطفا فهرست زیر را مد نظر قرار دهید:

کدهای بوت

  • ۰x00: DVR has rebooted normally: موارد معمول مربوط به نگهداری یا راه‌اندازی مجدد توسط خود کاربر.

  • ۰x01: Abnormal reboot: کمبود برق، کرش سیستم یا شرایط غیرعادی تعریف‌نشده.

  • ۰x02: Log stuck: گیر کردن در مرحله گزارش‌گیری.

  • ۰x03: Hard drive read-write slow: سرعت خواندن و نوشتن هارد درایو به‌میزان قابل‌توجهی افت کرده‌است؛ ظرفیت هارد درایو به‌میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده‌است.

  • ۰x04: Abnormal recording: بیش از سه دقیقه، بدون پخش در کانال ضبط.

  • ۰x05: Bad track: هارد درایو یک ترک خراب دارد.

ایرادیابی کدها

۰x00: در مسیر Settings>System>Auto Maintain اطمینان یابید که DVR روی Reboot تنظیم نشده باشد.

۰x01: رفع ایراد این مورد، از همه موارد سخت‌تر است. پیشنهاد ما به‌روزرسانی فرم‌ور به آخرین نسخه موجود و ریست سخت‌افزاری DVR است به اضافه این‌که اطمینان یابید DVR جریان مداوم برق را دریافت می‌کند.

۰x02: پاک کردن گزارش. در مسیر Information>Log روی Clear کلیک کنید.

۰x03: در مسیر Settings>Storage>HDD Manage گزینه Status را بررسی کنید. اگر Normal نبود، احتمال دارد یک خطای مربوط به هارد درایو وجود داشته باشد و هارد باید تعویض شود.

۰x04: اتصال‌های همه دوربین‌ها را بررسی کنید و از تامین برق کافی اطمینان یابید.

۰x05: در مسیر Settings>Storage>HDD Manage گزینه Status را بررسی کنید. اگر Normal نبود، احتمال دارد یک خطای مربوط به هارد درایو وجود داشته باشد و هارد باید تعویض شود.

ایرادیابی PTZ

ایرادیابی PTZ

لطفا توجه داشته باشید که آی‌پی و HD-CVI PTZ به کابل RS485 نیازی ندارند. کنترل‌ها روی کابل RG59 و CAT5 ارسال می‌شوند.

  • خطای پنل جلویی PTZ

  • ست‌آپ دکودِر PTZ، نصب یا اتصال آن درست نیست.

  • در صورت استفاده از کابل RS485 ممکن است اتصال معکوس شده باشد.

  • ست‌آپ PTZ با Baud، پروتکل یا بیت‌ریت.

  • دکودِر PTZ و پروتکل NVR سازگاری ندارند.

  • دکودِر PTZ و آدرس NVR سازگاری ندارند.

  • در صورت وجود چندین دکودِر، لطفا بین کابل‌های A/B دکودِر PTZ از ۱۲۰ Ohm استفاده کنید تا بازگشت یا امپدانس از بین برود. در غیر این صورت، PTZ control ثباتی نخواهد داشت.

  • برای ورود به منوی PTZ، پس از راست‌کلیک، PTZ و سپس OSD را انتخاب کنید.

Keyboard قادر به کنترل NVR نیست

Keyboard قادر به کنترل NVR نیست

  • پورت سریال درست نصب نشده‌است.

  • پورت USB نیز برای آن درست نصب نشده‌است.

  • فرم‌ور (Firmware) Keyboard نصب نشده‌است.

  • کابل شبکه یا کابل USB مشکل دارد.

  • اطمینان یابید که فرم‌ور NVR‌ و کی‌بورد به‌روز است.

  • NVR ساخت شرکت ثالث سازگار نیست.

  • اطمینان یابید که type در منوی کی‌بورد برای دستگاه‌هایی مانند NVR، DVR و PTZ درست است.

  • در صورت استفاده از پورت RS232، این پورت تنها امکان کنترل یک NVR را فراهم می‌کند.

  • اطمینان یابید که Device number مربوط به NVR به‌درستی روی کی‌بورد ست شده‌است.

  • اطمینان یابید که آدرس آی‌پی NVR‌ به‌درستی روی کی‌بورد ست شده‌است.

  • اطمینان یابید که پورت برای کی‌بورد روی ۳۷۷۷۷ ست شده‌است.

  • اطمینان یابید که برای NVR تحت کنترل، پروتکل به‌درستی روی کی‌بورد ست شده‌است.

  • آدرس RS232/TS485 همان device No. مربوط به NVR است.

  • در صورت کارکرد روی شبکه، اطمینان یابید که Link روی NET ست شده‌است.

فقدان صدا در پخش زنده

فقدان صدا در پخش زنده

موارد زیر محتمل هستند:

  • سیستم به تقویت‌کننده برق در پورت میکروفن مجهز نیست.

  • میکروفن باید برق مخصوص به خود را داشته باشد. از آنجا که سیستم برق اختصاصی صوت (Phantom Power) برای میکروفن فراهم نمی‌کند، باید اطمینان یابید که میکروفن منبع تغذیه مخصوص خود را داشته باشد.

  • کابل انتقال صوت خراب است. شاید نیاز باشد که دوباره کابل بکشید.

در پخش زنده صدا موجود است، اما فایل‌های ضبط‌شده فاقد صدا هستند

در پخش زنده صدا موجود است، اما فایل‌های ضبط‌شده فاقد صدا هستند

موارد زیر محتمل است:

  • احتمال دارد که ویژگی صوت برای کانال مربوطه فعال نشده باشد. لطفا عملکرد صوت را فعال کنید.

  • به‌طور معمول، تعداد محدودی کانال وجود دارد که به ضبط صدا دسترسی دارند. باید دوربینی که می‌خواهید ویدیو را با صدا ضبط کند بعدا در کانال‌ها متصل شود. در این صورت شما مجبور هستید، اتصال همه دوربین‌ها را قطع و دوربین مربوطه را در مجموعه انتخابی محدود کانال‌ها متصل سازید.

۱- اطمینان یابید که دوربین مجهز به میکروفن شما در پخش زنده کار می‌کند، در این لینک جزئیات راهنمای مربوطه را مطالعه کنید: https://dahuawiki.com/NoAudio.

۲- بعد از این‌که اطمینان یافتید که جریان صدا دریافت می‌شود، در NVR لاگین کنید و از درست بودن تنظیمات Encoding اطمینان یابید (در مسیر Setup>Image>Encode) و همچنین مطمئن شوید روی کانال درستی هستید؛ جایی که دوربین یک میکروفن فعال دارد. حالا اطمینان یابید که میکروفن در Main Stream و Sub Stream فعال است (در هر کدام که ضبط انجام می‌شود).

۳- علاوه بر این، مطمئن شوید که برنامه زمانی دوربین شما برای ضبط در طول عملیات مورد نظر، درست تنظیم شده‌ است.

۴- همچنین، اطمینان یابید که دوربین شما برای ضبط تنظیم شده‌است.

۵- حالا یک دوره ویدیوی ضبط‌شده توسط یک دوربین دارای صدا را پخش کنید؛ می‌توانید این کار را با ایجاد صدا یا نویز با میکروفن و پخش آن قسمت، انجام دهید. همچنین، مطمئن شوید که دکمه صدا روی حالت صامت نیست و در طول پخش صدا زیاد است.

خروجی HDMI موجود نیست

خروجی HDMI موجود نیست

  • اگر نمایشگر روی مُد HDMI ست نشده، آن روی مُد HDMI ست کنید.

  • اگر اتصال HDMI به‌طور کامل در اتصال ست نشده، HDMI را پیکربندی و متصل کنید.

  • اگر کانکتور HDMI خراب شده، کابل HDMI را تعویض کنید.

  • اگر کابل HDMI خراب شده، آن را تعویض کنید.

  • اطمینان یابید که نمایشگر روی سورس درستی ست شده‌است.

  • اگر DVR / NVR روی رزولوشنی تنظیم شده که توسط نمایشگر پشتیبانی نمی‌شود، رزولوشن را ریست کنید.

افت کیفیت در یک دروبین

افت کیفیت  در یک دروبین

موارد زیر محتمل است:

  • Firmware به‌روز نیست. باید آن را به آخرین نسخه به‌روز کنید.

  • تنظیمات روشنایی صفر است. لطفا تنظیمات را به تنظیمات پیش‌فرض بر گردانید.

  • سیگنال ورودی ویدیو موجود نیست یا ضعیف است.

  • کابل شبکه را بررسی کنید.

  • اختلال سخت‌افزاری در عملکرد DVR وجود دارد.

افت کیفیت در همه دروبین‌ها

افت کیفیت  در همه دروبین‌ها

موارد زیر محتمل است:

  • ممکن است Firmware قدیمی باشد. لطفا به ‌آخرین نسخه به‌روز کنید.

  • روشنایی روی صفر است. لطفا تنظیمات را به تنظیمات پیش‌فرض بر گردانید.

  • اگر به‌دلیل طول زیاد کابل سیگنال ورودی ویدیو موجود نیست یا ضعیف است، از یک کابل کوتاه‌تر استفاده کنید.

  • تنظیمات Privacy Mask یا Screen Saver را بررسی و در صورت امکان آن‌ها را حذف کنید.

  • در صورت وجود اختلال سخت‌افزاری در عملکرد DVR سخت‌افزار را تعویض کنید.

  • در صورت نبود پهنای باند کافی، اینترنت را بررسی کنید.

  • در صورت ناکافی بودن جریان برق، منبع تغذیه را بررسی و تعویض کنید.

  • اگر کابل مورد استفاده بافت آلومینیومی یا مسی ندارد، آن را تعویض کنید.

ویدیوی ارسالی محو است یا فرم آن به‌هم‌ریخته‌ است

ویدیوی ارسالی محو است یا فرم آن به‌هم‌ریخته‌ است

موارد زیر محتمل است:

  • ممکن است فوکوس دوربین درست نباشد. ویدیوی بی‌درنگ سیاه‌وسفید می‌شود.

  • اگر مقاومت DVR و مانیتور با هم سازگار نیستند، از DVR یا مانیتور دیگری استفاده کنید.

  • اگر فاصله مخابره ویدیو زیادی طولانی است، فاصله را کوتاه کنید.

  • اگر تنظیمات رنگ و روشنایی DVR درست نیست، بازتنظیم کنید یا تنظیمات را به حالت پیش‌فرض بر گردانید.

  • اگر رزولوشن یا پخش روی Low تنظیم شده، آن را تغییر دهید.

  • اگر سنسور تصویر خوب نیست، آن را تعویض کنید.

  • نور مستقیم خورشید می‌تواند باعث عملکرد بد سنسور تصویر شود. بنابراین، سنسور تصویر را خارج از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید.

  • سعی کنید دوربین را روی سطح فلزی نصب نکنید. نشت جریان برق از یک منبع تغذیه می‌تواند باعث تغییر شکل تصویر شود.

  • استفاده از یک دوربین فضای داخل در فضای خارجی می‌تواند منجر به این مشکل شود، زیرا دوربین داخلی به فیلتر IR Cut مجهز نیست.

به‌هنگام جست‌وجو در رکوردهای محلی، ویدیو دچار تغییر شکل می‌شود

به‌هنگام جست‌وجو در رکوردهای محلی، ویدیو دچار تغییر شکل می‌شود

موارد زیر محتمل است:

توضیح:

۱- اگر کیفیت ویدیو زیادی پایین تنظیم شده، تنظیمات کیفیت ویدیو را دوباره پیکربندی کنید.

۲- در صورت وجود خطا در خواندن برنامه، داده زیادی کوچک است. اگر در حالت تمام‌صفحه تصویر شطرنجی است، DVR را راه‌اندازی مجدد کنید.

۳- در صورت وجود مشکل  در کابل اتصال هارد، آن را تعویض کنید.

۴- در صورت وجود اختلال در عملکرد هارد دیسک، آن را تعویض کنید.

۵- در صورت وجود اختلال سخت‌افزاری در عملکرد DVR، آن را تعویض کنید.

کنترل از راه‌دور کار نمی‌کند

کنترل از راه‌دور کار نمی‌کند

موارد زیر محتمل است:

توضیح:

۱- اگر آدرس کنترل از راه‌دور درست نیست، آدرس درست را پیدا کنید.

۲- اگر فاصله بیش از حد زیاد است یا زاویه کنترل زیادی کوچک، فاصله را کم کنید یا زاویه را درست کنید.

۳- اگر باتری کنترل از راه‌دور ضعیف است، باتری را تعویض کنید.

۴- اگر کنترل از راه دور یا پنل جلویی DVR خراب شده، آن‌ها را تعویض کنید.

سیستم بالا نمی‌آید

 سیستم بالا نمی‌آید

  • کابل برق و ویدیو را قطع و متصل کنید.

  • هارد را جدا و سیستم را دوباره بوت کنید. اگر سیستم بدون هارد بوت شد، هارد مشکل دارد یا سازگار نیست.

موارد زیر محتمل است:

  • اگر برق ورودی درست نیست، آن را تغییر دهید.

  • اگر اتصال برق درست نیست اتصال برق را تغییر دهید.

  • اگر دکمه سوییچ برق خراب شده، آن را تعویض کنید.

  • اگر به‌روزرسانی برنامه درست نیست، به‌روزرسانی درست برنامه را نصب کنید یا آن را برای شرکت گارانتی بفرستید.

  • اگر در عملکرد هارد اختلال هست یا کابل اتصال آن خراب است، آن‌ها را تعویض کنید.

  • اگر Seagate DB35.1، ۲ و SV35 یا Maxtor 17*g مشکل سازگاری دارند، به آخرین نسخه به‌روز کنید تا مشکل حل شود.

  • در صورت وجود خطا در پنل جلویی، آن را تعویض کنید.

  • در صورت خراب بودن مادربرد، آن را تعویض کنید.

NVR به‌صورت ناگهانی راه‌اندازی مجدد یا خاموش می‌شود

NVR به‌صورت ناگهانی راه‌اندازی مجدد یا خاموش می‌شود

·  اتصال هارد را قطع و NVR را راه‌اندازی کنید. اگر NVR بدون هارد دیسک بالا آمد و روشن ماند، هارد  دیسک خراب یا ناسازگار است.

موارد زیر محتمل  است:

 ۱- اگر ولتاژ ورودی ثبات ندارد یا زیادی پایین است، منبع تغذیه و کابل برق را تعویض کنید.

 ۲- اگر عملکرد هارد مختل است یا کابل ایراد پیدا کرده، هارد دیسک یا کابل آن را تعویض کنید.

 ۳- اگر دکمه پاور کافی نیست، دکمه‌های بیشتری اضافه کنید.

 ۴- اگر سیگنال ویدیوی جلویی ثبات ندارد، سیگنال ویدیو را بررسی کنید و تغییر دهید.

 ۵- اگر محیط زیادی گرد و خاک دارد، دستگاه را تمیز کنید.

 ۶- در صورت وجود اختلال سخت‌افزاری در عملکرد، سخت‌افزار را تعویض کنید.

 

 

چگونگی ست کردن تاریخ و ساعت

چگونگی ست کردن تاریخ و ساعت

تاریخ و زمان درست نیست

موارد زیر محتمل است:

  • تنظیمات درست نیست.

  • اتصال باتری مشکل دارد یا ولتاژ زیادی کم است.

  • کریستال شکسته است.

راهنمای گام‌به‌گام

 ۱- اطمینان یابید که تنظیمات Time Zone درست است.

  • Eastern Standard Time: GMT – 05:00

  • Central Standard Time: GMT – 06:00

  • Mountain Standard Time: GMT – 07:00

  • Pacific Standard Time: GMT – 08:00

  • Alaskan Standard Time: GMT – 09:00

  • Hawaii-Aleutian Standard Time: GMT – 10:00

۲- از درست بودن تنظیم ساعت مربوط به نیمه یا اول سال اطمینان یابید.

  • در اول فروردین ساعت یک ساعت جلو کشیده می‌شود.

  • در سی‌ام شهریور به حالت عادی باز می‌گردد.

۳- اگر موارد بالا درست بود، از Sync PC استفاده کنید.

۴- برای ذخیره تغییرات روی OK‌ کلیک کنید.

خطای Burn یا خطای USB

خطای Burn یا خطای USB

توضیحات:

۱- اگر Burner و NVR هر در کابل داده یکسانی هستند، آن را جدا کنید.

۲- اگر سیستم از منابع پردازشی زیادی استفاده می‌کند، اول record را متوقف و backup را شروع کنید.

۳- اگر حجم داده از ظرفیت دستگاه پشتیبان فراتر رود، ممکن است منجر به خطای burner شود. در این صورت، داده را پاک کنید.

۴- اگر دستگاه پشتیبان‌گیری سازگار نیست، آن را تعویض کنید.

۵- اگر دستگاه پشتیبان‌گیری خراب است، آن را تعویض کنید.

چگونگی تغییر ترتیب دوربین‌های متصل

چگونگی تغییر ترتیب دوربین‌های متصل

توضیحات

این کار به شما اجازه می‌دهد ترتیب دوربین‌ها در نمای قابل مشاهده را تغییر دهید.

پیش‌نیازها

  • HCVR یا NVR

  • ماوس و نمایشگر

  • دوربین آی‌پی، آنالوگ یا HDCVI، متصل‌شده به رکوردر

راهنمای گام‌به‌گام

  • در صورت استفاده از NVR:

۱- به ترتیب اضافه شدن دوربین‌ها دقت کنید و آی‌پی دوربین‌های مورد نظر برای تغییر چینش را زیر نظر بگیرید.

۲- دوربین‌ها را پاک و با ترتیب مورد نظر اضافه کنید.

  • در صورت استفاده از HCVR:

۱- کانال‌های مورد نظر برای تعویض را زیر نظر بگیرید. ترتیب کانال‌های رکورد توسط پورت‌های شماره‌دار BNC در پشت دستگاه تعیین می‌شود. برچسب زدن پورت‌ها به هنگام تغییر ترتیب آن‌ها، کمک‌کننده خواهد بود.

۲- کانکتورهای BNC را جدا کنید و دوربین متناسب را به کانال درست منتقل کنید.

  • در صورت استفاده از یک Tribrid (HCVR) با HD-CVI/Analog و IP Camera:

  • روی HCVR کانال‌های BNC اول می‌آیند و سپس کانال‌های آی‌پی (به‌هنگام اختصاص دادن). برای تغییر این وضعیت، باید از عملکرد Tour برای بازچینی ترتیب دوربین‌ها استفاده کرد.

۱- اولویت‌بندی دوربین‌ها توسط پورت‌های BNC اولین سری کانال‌ها تعیین می‌شود. اگر می‌خواهید کانال‌های آی‌پی اول ظاهر شوند، باید یک Tour Mode روی فقط یک Tour Setting ست کنید. منو را در NVR باز کنید و در Setting، به این مسیر بروید: SYSTEM->DISPLAY->TOUR.

۲- گزینه Enable Tour تیک خورده باشد.

۳- اطمینان یابید که هیچ کدام از گزینه‌های Window Split View (۱، ۴، ۸، ۹ و ۱۶) تیک نخورده باشند، در غیر این صورت، این کار باعث آغاز یک tour در ویوهای تیک‌زده‌شده می‌شود.

۴- حالا یک Tour در Grid View مورد نظر ست‌آپ کنید. این نمونه شامل ۱۶ ویو می‌شود.

۵- Add را انتخاب کنید، کانال‌ها را با ترتیب مورد نظر های‌لایت و در پایان روی OK کلیک کنید.

۶- اطمینان یابید که Tour مخصوصی که ست‌آپ شده تیک خورده باشد، سپس s120را در محدود Interval وارد کنید.

۷- روی Apply کلیک کنید.

چگونگی تغییر ترتیب دوربین‌ها در دوربین‌های متصل با استفاده از Sequence

چگونگی تغییر ترتیب دوربین‌ها در دوربین‌های متصل با استفاده از Sequence

توضیحات

این کار به شما اجازه می‌دهد در ویو، ترتیب دوربین‌ها را تغییر دهید. این امکان، با تفسیر قبلی فرق دارد، زیرا تغییر پس از راه‌اندازی مجدد باقی می‌مانند.

پیش‌نیازها

  • HCVR یا NVR با فرم‌ور ۳٫۲۱۵ یا جدیدتر.

  • ماوس و مانیتور

  • دوربین‌های آی‌پی، آنالوگ یا HDCVI متصل به رکوردر.

راهنمای ویدیویی:

راهنمای تصویری گام‌به‌گام:

  •