رکورد جهانی داهوا در زمینه تعقیب همزمان چند شی با استفاده از تکنولوژی MOT

رکورد جهانی داهوا در زمینه تعقیب همزمان چند شی با استفاده از تکنولوژی MOT

طبق اعلام سایت رسمی طبقه بندی توانمندی های مختلف : شرکت داهوا موفق شد به عنوان برترین شرکت در زمینه ردیابی چند هدف توسط دوربین متحرک در دنیا دست پیدا کند. این تولید کننده چینی توانست با موفقیت تمامی  چالش های مختلف در این حوزه را با موفقیت پشت سر بگذارد.  

رکورد جهانی داهوا در زمینه تعقیب همزمان چند شی با استفاده از تکنولوژی MOT
رکورد جهانی داهوا در زمینه تعقیب همزمان چند شی با استفاده از تکنولوژی MOT

چالش MOT را بهتر بشناسیم ؟

MOT مخفف واژه لاتین Multiple Object Tracking می باشد ، در این  تکنولوژی امکان ردیابی چند هدف متحرک توسط دوربین مدار بسته بررسی می شود.این چالش یک الگوریتم آزمایشی است که توسط انستیتو علمی دانشگاه آدلاید و دانشگاه دارمشتاد تاسیس شده است.

معیار های متعددی برای ارزیابی صحت عملکرد تجهیزات مدار بسته برای دستیابی به ردیابی همزمان چند هدف در نظر گرفته می شوند. در واقع می توان گفت،MOT به عنوان یکی از حرفه ای ترین پلت فرم های ارزیابی ردیابی اشیا است، همواره شرکت های مختلف در تلاش هستند تا با بهبود تکنولوژی خود و استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی بتوانند این تست را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آنالیز تصویر دوربین مدار بسته به عنوان هسته اصلی تکنولوژی ردیابی اشیا است. معمولا سیستم با توجه به اطلاعات زمانی و مکانی و پس از تجزیه و تحلیل اشیا ، اطلاعات با اهمیت را استخراج کرده و سپس بر اساس تغییرات آن ، اقدام به ردیابی اشیا و اهداف مختلف می کند.

داهوا برای این رقابت ، تکنولوژی هوش مصنوعی خود را با هدف ردیابی و تشخیص هدف ، شناسایی چهره و جستجوی چهره افراد بر اساس یک عکس مشخص تقویت نمود. این امر باعث شد تا فرایند ردیابی اهداف تا حدود بسیار زیادی بهبود یابد.

در گذشته عوامل زیادی مانند تغییر نور محیط ، اندازه اهداف ، حرکت تصادفی شی ، حرکت بیش از اندازه هدف و مواردی مانند این می توانست روند تشخیص حرکت و ردیابی را با مشکل روبرو کند اما با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی جدید داهوا ، تقریبا تمامی این موارد کالیبره شده اند و سیستم پیام های اشتباه حداقلی را ارسال می کند. کاربران می توانند از این امکان ویژه بر روی NVR و یا سرورهای داهوا استفاده کنند و نیاز های امنیتی خود را پوشش دهند. 

نوآوری و توسعه همواره به عنوان سرلوحه کار در داهوا مورد توجه بوده است، دستیابی به قابلیت ردیابی چند شی بطور همزمان به عنوان یک رکورد جهانی برای داهوا نشان از تلاش این تولید کننده چینی برای رشد و پیشرفت در بازار صنعت نظارت تصویری دارد.

 
منبع : سایت داهوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial