روتر

نمایش 1–28 از 42 نتیجه

totalnetwork24

این روزها شاید کمتر کلمه روتر را در خانه یا محل کار بشنویم. بیشتر از کلمه مودم استفاده می کنیم. اما یادتان نرود که اغلب این مودم‌ها روتر نیز هستند. در اینجا به موضوع روتر چیست و چه کاربردهایی دارد، می‌پردازیم.

Router جز تجهیزات شبکه از نوع اکتیو است.(برای کار به برق نیاز دارد).وظیفه Router این است که داده‌ها را در بین دستگاه‌های موجود در شبکه منتقل کند و به مقصد موردنظرشان برساند.البته این داده‌ها می‌تواند صرفاً بین دو دستگاه،یا بین یک دستگاه و شبکه اینترنت باشد.در حقیقت Router داده‌ها را در شبکه منتقل می‌کند.

مشاهده بیشتر

Router همان مسیریاب است که مسیر انتقال داده‌ها را در شبکه می‌یابد. Router با استفاده از آی پی های مبدأ و مقصد می‌تواند این مسیریابی را انجام دهد. این آی پی ها آدرس دقیق مبدأ و مقصدی هستند که داده‌ها باید طی این مسیر جابجا شوند. Routerها داده‌ها را از آدرس فرستنده به آدرس گیرنده می‌فرستند. Routerها این قابلیت را دارند که تعیین کنند مثلاً چه کسانی از اینترنت شما استفاده کنند، سرعت شما بالاتر از سرعت دیگران باشد، چگونه داده‌های سیستم شما به سیستم همکارتان انتقال یابد و بسیاری خدمات دیگر.

شاید فکر کنید که هم‌اکنون شما در منزل مودم دارید نه Router، پس این کارها چگونه برای شما انجام می پذیرد؟ باید بگوییم شما در منزل یک مودم روتر دارید، که به اختصار به آن مودم می‌گویید. شما در حقیقت از طریق مودم روتر به اینترنت متصل می‌شوید، جستجو می‌کنید. علاوه بر این با استفاده از این مودم روترها شما می‌توانید در منزل بین اعضای خانواده، یک شبکه کوچک خانگی بسازید و فایل های مورد نظرتان را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز Router برای میزان سطح دسترسی افراد به اینترنت یا شبکه، حجم اینترنت مصرفی، نحوه اتصال کارکنان به شبکه، تنظیم محدودیت‌ها یا…مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تفاوت مودم و روتر در چیست؟

در مودم‌ها درگاه‌هایی برای اتصال به خط تلفن وجود دارد. این درگاه ممکن است پورت باشد، محل قرار گرفتن سیم‌کارت باشد، یا مکانی برای اتصال به فیبر نوری. اما در دستگاه‌هایی که تنها Router هستند و وظیفه مودم را به عهده ندارند، چنین مسیر اتصال و درگاهی وجود ندارد.

Router به دلیل تشخیص کاربران غیرمجاز، امنیت شبکه یا اینترنت شما را بالا می‌برد. زیرا Routerها قابلیت تشخیص دسترسی‌های غیرمجاز به شبکه را دارند.

آشنایی با انواع روتر:

برای اینکه خرید Router شبکه را با اطمینان انجام دهید، لازم است ابتدا انواع روتر را بشناسید. اطلاع از انواع Router شبکه و قیمت Router، می‌تواند شما را برای خرید Router مطمئن کمک کند.

  • WIRELESS ROUTER روتر بی‌سیم: Router بی‌سیم به عنوان دستگاه (WLAN) شبکه محلی بی‌سیم) نیز شناخته می‌شود. این شبکه بی‌سیم ایجادشده را شبکه Wi-Fi می‌نامند. Routerهای بی‌سیم بیشتردر خانه ها استفاده می شود. از این نوع Router بیشتر از انواع دیگر استفاده می شود. برای دسترسی به شبکه از طریق این Routerها باید نام کاربری و رمز عبور در اختیار داشت. برای امنیت بیشتر استفاده از نام کاربری و رمز عبور الزامی است.
  • WIRED ROUTER روتر با سیم: هنگامی که سیستم ها توسط کابل اترنت به اینترنت متصل هستند، در حقیقت از یک Router سیمی استفاده می کنند. این نوع Router سرعت و قدرت بالایی را پشتیبانی می‌کند.
  • CORE ROUTER روتر مرکزی: Router اصلی یک دستگاه ارتباطی رایانه ای و ستون فقرات شبکه است، به این معنی که همه دستگاه های شبکه را به هم متصل می‌کند. این امکان ارتباط سریع داده‌ها را فراهم می‌کند. این یک Router سیمی یا بی‌سیم است که بسته های داده را در یک شبکه توزیع می‌کند. این مدل از Router سریع‌ترین و قدرتمندترین نوع Router است که در مراکز اینترنت و ارسال اطلاعات در امتداد فیبر اصلی یا فیبر نوری قرار داده می‌شوند. این نوع Router می‌تواند داده‌ها را در شبکه مسیریابی کند اما درون شبکه قرار ندارد.
  • EDGE ROUTER روتر لبه ای: این روتر در لبه یک شبکه ISP قرار دارد. این روترها با ارائه قابلیت برنامه ریزی برای لبه مقیاس پذیر شبکه، به افزایش انعطاف پذیری و تراکم آنها کمک می‌کند. این روتر می‌تواند به روترهای اصلی نیز متصل شود. این روتر می‌تواند از نوع با سیم یا بی‌سیم باشد. این روتر می‌تواند بسته‌های داده را بین یک یا چند شبکه توزیع می‌کند ولی درون شبکه داده‌ها را توزیع نمی‌کند.
  • VIRTUAL ROUTER روتر مجازی: روترهای مجازی به طور پیش فرض شبکه اشتراک گذاری رایانه را ارائه می دهند. روترهای مجازی خدمات شبکه ای چندمنظوره را برای شبکه های ابری و شبکه میزبان ارائه می دهند. این روترها طبق پروتکل (VRRP)کار می کنند، هنگامی که Router اصلی غیرفعال است فعال می شود.

برندهای تولید کننده روتر:

روتر میکروتیک: این روتر ها علاوه بر کیفیت مناسب، قیمت مناسبی نیز دارند. معمولاً پوشش 360 درجه با باندهای فرکانسی مناسب دارند. برخی از انواع آن سقفی و دیواری نیز می‌شوند. برخی نیز قابلیت POE دارند.

روتر سیسکو: بی‌شک روتر سیسکو جز بهترین روترهای بازار است. تقریباً قیمت بالایی دارد و البته کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. با خرید روتر سیسکو از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

روتر ایسوس: Routerهای سیسکو، زیبا و البته گران قیمت هستند. کیفیت بسیار بالایی دارند. اگر قادر به خرید این روتر هستید خیالتان راحت باشد که تقریبا جز بهترین Routerهای بازار است و بهترین را خریداری نموده اید.

روتر تی پی لینک: Routerهای تی پی لینک، Routerهایی با قیمت مناسب و البته کیفیت خوبی هستند.

روتر لینک سیس: شاید بهترین Routerهای بازار لینک سیس نباشد، اما قطعا Routerهای بدی هم نیستند و می توانند نیاز شما را رفع کنند. البته به شرط اینکه قبل از خرید Router به خوبی تحقیق کنید.

برای اطلاع از انواع Router شبکه، اطلاع از قیمت Routerهای شبکه، با پیدا کردن نمایندگی‌های فروش روتر می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

توتال شبکه در آذرماه سال ۱۳۸۷ فعالیت حرفه‌ای و تجاری خود را آغاز کرد. این شرکت با هدف ارائه جدیدترین فناوری‌ها و تجهیزات روز دنیای ‌فناوری اطلاعات و شبکه تصمیم گرفت به بخشی از نیازهای روبه‌رشد کاربران خانگی، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های تجاری پاسخ دهد. برای مشاهده انواع Router، اطلاع از لیست قیمت Router شبکه و نحوه خرید Router شبکه به صفحه این محصولات در وب سایت توتال شبکه مراجعه نمایید.

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial