قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن چگونه است ؟

از کجا بفهمیم دوربین امنیتی دارای قابلیت ضبط صدا است؟

یکی از قابلیت‌های کاربردی و خوب دوربین‌های مداربسته، قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن است. با کمک این قابلیت دوربین‌های مدار بسته هم تصویر و هم صدا را ضبط می‌کنند. با داشتن این دوربین‌ها در محیط‌های پر تنش نیز خیال‌تان راحت باشد که علاوه بر تصویر صدای محیط نیز ضبط شده و می‌توانید در زمانی دیگر آن را بررسی کنید. به طور مثال در شرکت‌هایی که تردد زیاد است و گاهی شرایطی پیش می‌آید که نیاز به بررسی و قضاوت توسط مدیر است، این قابلیت بسیار کارآمد است‌. به گونه‌ای که به راحتی با بررسی فیلم ضبط شده و شنیدن صداهای ضبط شده قضاوتِ درست انجام می‌گیرد‌. مثلا در مواقعی که بین کارکنان و مشتری بحثی صورت می‌گیرد حتما نیاز به بررسی صحبت‌های صورت گرفته است. در این مقاله قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

آشنایی با دوربین های مداربسته هایک ویژن

یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های تولید کننده دوربین مداربسته را می‌توان کمپانی پرآوازه هایک ویژن نام برد. این کمپانی انواع دوربین‌های مداربسته با قابلیت‌های متفاوت را به بازار عرضه کرده است. این شرکت با رویکرد نوآوارنه در تولید محصولات نظارت تصویری بخش بزرگی از بازار دوربین مداربسته را از آن خود کرده است. یکی از قابلیت‌های کارآمد برخی از دوربین‌های این برند، قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن است. به گفته فرانک ژانگ، مدیر کل بخش بازاریابی محصولات هایک ویژن “ما از معرفی راه حل نوآورانه همگرایی ویدئویی و صوتی خود به بازار بسیار هیجان زده هستیم. با ارتباط بین فیلم و صدا ، راه حل ما به سیستم‌های امنیتی با توانایی پردازش احتیاطی و فوری قدرت می‌بخشد. ما معتقدیم همگرایی در آینده نزدیک برای صنعت امنیت روند جدیدی خواهد بود. “ در این مقاله به طور کامل این قابلیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با دوربین های مداربسته هایک ویژن

قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن چیست؟

همان طور که می‌دانید از دوربین مداربسته هایک ویژن برای ضبط تصویر در مکان‌های مختلف به منظور افزایش امنیت و همچنین نظارت بر مکان مورد نظر استفاده می‌شود. گاهی مورد نیاز است که علاوه بر تصویر صدا نیز ضبط شود که در اینجا قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن به کمک شما می‌آید. کمپانی هایک ویژن با ارائه دوربین‌های مداربسته با قابلیت ضبط صدا به نیاز کابران پاسخ داده است. برای ضبط صدا توسط دوربین نیاز به میکروفن است. در برخی از دوربین‌ها توسط کمپانی تولید کننده یک میکروفن داخلی قرار داده می‌شود. از آنجایی که این میکروفن در داخل دوربین تعبیه شده است افراد نمی‌توانند آن را ببینند. میکروفن داخلی به وسیله دوربین مداربسته تغذیه می‌شود‌. این میکروفن صدا را در دوربین مداربسته با کیفیتی مطلوب ضبط می‌کند.

نوع دیگر دوربین‌های مداربسته ورودی میکروفن دارند. به عبارتی این دوربین‌ها به صورت پیش‌فرض فاقد میکروفن هستند اما اگر بخواهید صدای محیط را نیز ضبط کنید می‌توانید از میکروفن‌های مختلفی استفاده کنید. کاربران متناسب با وسعت محیط و کیفیت صدای مورد نیاز باید میکروفن را انتخاب کرده و روی دوربین مداربسته خود نصب کنند. با توجه به متفاوت بودن میکروفن‌ها در این دوربین‌ها قابلیت ضبط صدا نیز بسته به نوع میکروفن می‌تواند متغییر باشد‌. لازم به ذکر است که در دوربین‌ مداربسته با میکروفن خارجی تغذیه میکروفن‌ها نسبت به دوربین با میکروفن داخلی متفاوت است. درست است که صوت میکروفن مستقیماً به سوکت هشدار ورودی دوربین وصل است، اما برای تغذیه میکروفن‌ها نیاز است که یک کابل برق جداگانه از محل نصب منبع تغذیه تا جایی که میکروفن نصب است، کشیده شود.

این میکروفن‌ها به وسیله ولتاژ ۱۲ ولت دی‌سی تغذیه می‌شوند، البته بعضی از میکروفن‌ها نیاز به ولتاژ کم‌تری دارند. میزان ولتاژ مورد نیاز هر میکروفن در کاتالوگ آن نوشته شده است.

ضبط صدا و تصویر دوربین مداربسته با دستگاه ضبط

با قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن و به کمک دستگاه ضبط  (DVR یا NVR) نیز می‌توان صدا و تصویر دوربین مداربسته را ضبط کرد. به کمک این دستگاه به دو صورت می‌توان صدا و تصویر را ضبط کرد. حالت اول به این صورت است که تصویر و صدای دوربین به صورت جداگانه به دستگاه ضبط تصویر وصل شده و به کمک دستگاه یکسان‌سازی و ضبط می‌شود. در این روش برای هر دوربین با ویژگی ضبط صدا، دو کابل به دستگاه ضبط متصل می‌شود.

اما در حالت دوم تصویر و صدا دوربین به صورت یک داده‌ی واحد و به کمک یک کابل به دستگاه ضبط وصل می‌شود‌. در این حالت میزان یکسان‌سازی بهتر از حالت اول است.

ضبط صدا در دوربین‌های آی‌پی به چه صورت است؟

دوربین‌های تحت شبکه دارای ورودی میکروفن هستند و برای ضبط صدا روی آن‌ها یک میکروفن نصب می‌شود تا صدا توسط دوربین مداربسته ضبط شود. در این دوربین‌ها صدا از میکروفن دریافت شده و به دستگاه NVR ارسال می‌شود. تصاویر و صدای محیط نیز توسط دستگاه NVR ذخیره می‌شود. قابلیت ضبط صدا در دوربین تحت شبکه هایک ویژن یک قابلیت مهم در این دوربین‌ها محسوب می‌شود.

ضبط صدا در دوربین‌های HD به چه صورت است؟

در دوربین‌های مداربسته اچ‌دی قابلیت ضبط صدا معمولا محدود است و میکروفن‌ها به صورت جدا و مستقل روی دوربین نصب می‌شوند. لازم به ذکر است که میکروفن را حتما نباید روی دوربین نصب کرد و در جایی به غیر از محل اصلی نصب دوربین مداربسته نیز می‌توانید قرار دهید. اگر میکروفن را با فاصله از دوربین نصب کنید باید به کمک یک کابل جداگانه آن را به دستگاه DVR وصل کنید. اگر میکروفن را جدا از دوربین نصب کردید باید بعد از نصب به تنظیمات دستگاه DVR بروید و صدای میکروفن‌ها را روی یک کانال جداگانه تنظیم کنید.

برای استفاده از قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن باید توجه داشته باشید که میکروفن‌های زیادی در بازار موجود است که از پرفروش‌ترین آن‌ها می‌توان به میکروفون زغال، میکروفون خازنی و میکروفون گلفی اشاره کرد.

قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن چیست؟

از کجا بفهمیم دوربین امنیتی دارای قابلیت ضبط صدا است؟

امروزه در مکان‌های مختلف دوربین‌های امنیتی تعبیه شده است. شاید شما هم در بسیاری از مکان‌ها حاضر شدید که مجهز به دوربین مداربسته است و از خودتان پرسیدید که آیا این دوربین صدا را هم ضبط می‌کند یا نه؟

به طور کلی روز به روز از دوربین‌های مداربسته با قابلیت‌های پیشرفته استفاده می‌شود. با استفاده از دوربین‌های مداربسته پیشرفته احتمال برخی از حوادث از جمله سرقت، دعوا و … کاهش پیدا می‌کند. اما برای اینکه بفهمید دوربین مداربسته پیش روی شما صدا را ضبط می‌کند یا نه روش‌های زیر را مطالعه کنید.

راحت‌ترین راه؛ پرسیدن از گوگل

اگر می‌خواهید بدانید دوربین مورد نظر شما صدا را ضبط می‌کند یا نه می‌توانید مدل آن را در گوگل سرچ کرده تا اطلاعات دوربین برای شما ظاهر شود. اگر مدل دوربین را متوجه نشدید می‌توانید از دوربین عکس گرفته و عکس را در گوگل سرچ کنید تا اطلاعات دوربین را به شما بدهد.

نکته قابل توجه این است که برخی از دوربین‌های مداربسته دارای میکروفن خارجی هستند و شما می‌توانید میکروفن را روی دوربین ببینید. به طور کلی اگر یک سوراخ کوچک روی بدنه دوربین برای بلند کردن صدا وجود داشت، این دوربین صدا را ضبط می‌کند. همچنین اگر یک سیاه‌چاله در وسط دوربین دیدید می‌توان گفت مطمئنا آن دوربین دارای قابلیت ضبط صدا است.

از کجا بفهمیم دوربین امنیتی دارای قابلیت ضبط صدا است؟

کلام آخر

ما در این مقاله به طور کامل قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن را مورد بررسی قرار دادیم. همان طور که خواندید برخی از دوربین‌های هایک ویژن دارای میکروفن داخلی و برخی دیگر دارای ورودی میکروفن، برای نصب میکروفن خارجی هستند. به کمک میکروفن صدای محیط نیز توسط دوربین مداربسته ضبط می‌شود. این قابلیت برای بسیاری از محیط‌ها به خصوص محیط‌های نظارتی بسیار کارآمد است.

ممنون که تا پایان مقاله همراه ما بودید. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد و به سوالات و ابهامات شما در خصوص قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن پاسخ داده باشیم. در صورتی که هرگونه سوالی در این زمینه داشتید می‌توانید در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید. در اولین فرصت به سوالات شما پاسخ داده می‌شود. راستی شما از دوربین هایک ویژن استفاده می‌کنید؟ آیا تا به حال از قابلیت ضبط صدا در دوربین هایک ویژن استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

totalnetwork24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial