راهکار نظارت تصویری داهوا ، امنیت قطار شهری متروی شهر رسیف (Recife ) برزیل را تامین می کند !

راهکار نظارت تصویری داهوا ، امنیت قطار شهری متروی شهر رسیف (Recife ) برزیل را تامین می کند !

سیستم حمل و نقل مترو شهر رسیف برزیل بطور متوسط ، روزانه بیش از 400 هزار مسافر را جا به جا می کند و از این حیث ، سومین پایانه حمل مسافر در برزیل است . مسئولان مترو شهر برای ارتقای امنیت مسافران ، به فکر استفاده از فناوری های هوشمند دوربین مدار بسته و تجهیزات مانیتورینگ برای مترو افتادند .

چالش ها

چالش اصلی در این پروژه این بود که چگونه می توان بدون ایجاد مزاحمت در تردد مسافران و عملکرد ایستگاه ها ، سیستم دوربین مدار بسته را نصب و راه اندازی کرد . میزان تردد زیاد مسافران در این ایستگاه ها کار را برای نصب سیستم نظارت تصویری سخت می کند ، از این رو نصب و راه اندازی آسان و ساده سیستم یکی از شروط مدیران مترو برای انتخاب برند مورد نظر بود .

راهکار نظارت تصویری داهوا ، امنیت قطار شهری متروی شهر رسیف (Recife ) برزیل را تامین می کند
راهکار نظارت تصویری داهوا ، امنیت قطار شهری متروی شهر رسیف (Recife ) برزیل را تامین می کند

راه حل ها

شرکت قطار های شهری برزیل ( CBTU ) سال گذشته بودجه ای معادل 61.5 میلیون رئال برزیل ( واحد پول کشور برزیل ) را برای بهبود ارائه خدمات در مترو Pernambuco اختصاص داد . با این بودجه ، سیستم های الکترونیکی پرداخت کرایه در مسیر های دائمی بازسازی و نوسازی شدند . در فاز دیگر با نصب بیش از 1380 دستگاه دوربین مدار بسته با کیفیت بالا ، امنیت و نظارت ایستگاه های مختلف مترو شهر رسیف را به خوبی تامین نمود .

سیستم های نظارت تصویری هوشمند داهوا در بیش از 52 نقطه مهم به گونه ای نصب شده اند که تمام 71 کیلومتر خط آهن مرکز و مناطق شهری را زیر نظر دارند . این پروژه توسط یک پیمانکار بومی در برزیل نصب و راه اندای شد . آنها با استفاده از 4 مدل دوربین داهوا توانستند تمامی نیاز های امنیتی مدیران مترو شهر رسیف را پوشش دهند .

 دوربین های داهوا که در این پروژه استفاده شدند :

–          دوربینDH-IPC-HF5231EN-Z-S2

–          دوربین H-IPC-HF5231EN-S2

–          دوربین DH-IPC-HDBW8231E-ZS2

–          دوربین DH-SD65F230FN-H

این دوربین ها روزانه ، تصاویر افراد را شناسایی و آنالیز می کنند . استفاده از فرمت فشرده سازی H.265 باعث شده تا پهنای باند دوربین بدون تغییر کیفیت تا 50 % نسبت به حالت H.264 بهبود یابد . تجهیزات دوربین مدار بسته هوشمند هایک ویژن از ویژگی هایی مانند فشرده سازی H.265 ، آنالیز تصویر و تکنولوژی استار لایت داهوا ( Starlight ) ، پشتیبانی می کند و با استفاده آن ، امنیت خطوط مرکز و جنوبی متروی Pernambuco را بخوبی تامین می کند . اپراتور های اتاق کنترل می توانند قسمت های مختلف مترو را در ساعت های اوج شلوغی تحت نظارت داشته و خطرات ناشی از حملات تروریستی ( مانند حادثه تروریستی کارناوال ) ، به حداقل برسانند .

راهکار نظارت تصویری داهوا ، امنیت قطار شهری متروی شهر رسیف (Recife ) برزیل را تامین می کند
راهکار نظارت تصویری داهوا ، امنیت قطار شهری متروی شهر رسیف (Recife ) برزیل را تامین می کند

قابلیت Day & Night دوربین داهوا امکان تصویر برداری در شرایط کم نور را دارد همچنین دوربین های پیشنهادی داهوا با استفاده از تکنولوژی هوشمند استارلایت خود می توانند در شرایط بسیار کم نور ، تصویر رنگی با وضوح بالایی را ارائه کنند که این موضوع مورد توجه ویژه مشتریان قرار گرفته است .

تکنولوژی هوشمند دوربین مدار بسته داهوا ، قسمت های حساس را به خوبی پوشش می دهد و هنگامی که مسافران یا افراد دیگر به مناطق ممنوعه نزدیک می شوند ، این دوربین ها به اتاق کنترل آلارم هشدار ورود غیر مجاز ارسال می کنند . سیستم آنالیز تصویر دوربین  داهوا ، حتی اگر اپراتور از دوربین غافل شود و قادر به شناسایی فرد مضنون نشود ، بطور خودکار  ورود غیر مجاز را شناسایی کرده و هشدار می دهد .

علاوه بر استفاده از سیستم دوربین مدار بسته هوشمند داهوا ، نصب و راه اندازی نیز بصورت کاملا حرفه ای انجام شد . همیلتون والنتین مدیر پروژه مدار بسته مترو گفت : اجرای پروژه نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی در یک مکان شلوغ مانند مترو شهر رسیف ، یک چالش بزرگ برای تیم فنی ما بود ، چرا که روند خدمت رسانی در ایستگاه ها نباید تحت هیچ شرایطی متوقف می شد و تکنیسین های ما باید به نحوی کار می کردند که هیچ مانعی جلوی مسافران قرار نداشته باشد . این امر کاری سخت و دشوار بود . اما این کار بزرگ با تلاش زیاد تیم ما به نحو مطلوب انجام شد .

 
منبع : سایت داهوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button با توتال شبکه تماس بگیرید
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial